Paard verkopen...betaling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:15

chevax schreef:
Annet_Dottie schreef:
Ik weet niet wat voor jou verder de reden van de verkoop is etc, maakt verder niet uit maar ik heb 1,5 jaar geleden mijn paardje wat tevens m'n allerbeste maatje was moeten verkopen, een jonge meid was voor haar vriend aan het kijken en dus zouden ze samen komen, zij was instructrice en haar vriend kon wel wat rijden dus zocht ze een leuk paardje waar hij mee kon leren en zou zij hem begeleiden. Eerste keer dat ze komt (Arnhem - Groningen) komt ze ineens alleen. HUH? Ik wou namelijk niet na 1 keer kijken beslissen en nu dus helemaal niet meer, uiteindelijk werd dat wel 1 keer omdat die vriend er op zou rijden. De keer er op kwamen ze dus wel met z'n 2en en met de vader van de vriend die geen woord Nederlands sprak, hij stapte er op en het was net alsof hij voor het eerst überhaupt op een paard zat, een vriendin van mij + stalbuurvrouw, haar moeder en mijn vader waren er bij om mij te helpen/steunen , zou dit goed zitten zou ze ook gelijk mee gaan en zouden m'n vader en ik er achter aan rijden.. Uiteindelijk heb ik het rijden afgekapt omdat die jongen alleen maar liep te klemmen waardoor mijn pony een beetje panisch werd en alleen maar hard wou om vervolgens een trek in haar mond te krijgen dat ze te hard wou.. Gelijk afgezadeld en paard op stal, ik was er al wel uit en had er geen goed gevoel bij. Eenmaal klaar zagen mijn vriendin + haar moeder (die al hun hele leven in de paarden lopen) aan m'n gezicht dat ik me poedersuiker voelde en namen me apart, ja maar kijk hoe ze er mee zijn, tuurlijk is niks goed genoeg je wil haar niet kwijt, ze zijn gek met haar, en die meid (de vriendin) kan hem echt goed helpen dat komt echt wel goed, doe het nou maar. Allemaal dat soort dingen werden mij ingepraat en doordat ik zelf uit emotie ook niet meer helder kon nadenken, wel ook tegen hun heb aangegeven het voelt niet goed hebben zij mij omgepraat. Vervolgens wouden meid + vriend ook nog wat van de prijs af banketstaaf, prima doe maar, op belofte dat we contact zouden houden en 4 weken proeftijd, ik mocht dan komen kijken voor die tijd voelde ik me er nog niet goed bij mocht ze mee terug, kwam ze notabene zelf mee. Prima, paard mee in de trailer, de vader van de vriend reed, nou over de snelweg, zwiep zwiep daar ging de trailer, eenmaal daar aangekomen in een koud kil hok met 2 stalletjes zonder raampje of iets kwam ze te staan, opnieuw dat onprettige gevoel, ook tegen m'n vader gefluisterd ik neem haar zo mee terug hoor. Haar uiteindelijk dus daar gelaten met een vreselijk gevoel. 3 week later zouden we gaan kijken maar dit kon niet door gaan omdat mijn vader ziek werd, hierna heb ik na aanleiding van het app contact (nooit al die beloofde foto's/filmpjes gehad maar ik moest wat..) gezegd ze mag blijven, ik had geen poot om op te staan, tuurlijk miste ik haar maar ik had haar niet gezien en ging na aanleiding van hetgene wat ik had gehoord er vanuit dat het goed met haar ging en ze leuk met haar bezig waren. Nog geen 2 weken later werd ik overal geblokkeerd en verwijderd en heb ik ze nooit meer te pakken gekregen, om er nog geen jaar later achter te komen dat ze nog geen half jaar na de verkoop vanaf hier weer door verkocht is voor het dubbele geld, als sport pony notabene terwijl ze bij mij weg ging als recreatie pony en daar was ze zogenaamd ook voor bedoeld.

Goed een heel verhaal, maar dit is even mijn situatie en die vertel ik je omdat ik tot op de dag van vandaag spijt heb dat ik niet naar mijn eigen gevoel heb geluisterd.
Is je gevoel niet goed, of het nou is om de mensen, om wat ze je paard te bieden hebben, om de angst voor vals geld maakt niet uit. Doe het alsjeblieft niet.


Warrig verhaal om te lezen, maar snap de strekking. Maar dat vind ik eigenlijk toch een ander iets; je had graag contact gehouden met de nieuwe eigenaren. Maar ja, als je een paard koopt, wil je niet automatisch ook de vorige eigenaren erbij krijgen. En dat een paard of pony weer wordt verkocht, tja, dat is iemands goed recht. Als je niet wilt dat een dier weer wordt verkocht of als je precies wilt weten hoe het er mee gaat, dan moet je het zelf houden. Ik snap dat dat niet altijd mogelijk is, maar ik vind wel dat je bij een verkoop reeël moet zijn.

Mijn reactie is verder gericht aan de ts die vraagt om advies maar goed, ik ben heel duidelijk geweest dat waar ze ook heen zou gaan ik contact wou houden, een koper is daar niet verplicht toe maar als iemand meerdere malen in mijn gezicht staat te zweren en beloven dat ik haar kon komen opzoeken wanneer ik wou dat ze lekker relaxt buitenritten zou mogen maken en mij alles beloofd wat ik wilde horen dan ben je in mijn ogen een oplichter. Een paard van 18 zonder enige sport achtergrond of laat staan een actief gereden worden achtergrond in een half jaar op een niet heel normale manier omtoveren tot sport pony om haar vervolgens te verkopen als manege pony waar ze een jaar lang dag in dag uit soms uren op een dag heeft moeten werken waar ze nu als oud vuil door verkocht word met een inmiddels aardig door gezakte rug, noem ik verder niet normaal, dat ik haar niet heb kunnen blijven zien terzijde. Mijn punt was dat je altijd naar je gevoel moet luisteren. Ik zeg niet dat als ik haar niet verkocht had aan deze mensen dat de volgende zich wel aan de afspraken hebben gehouden maar dan had ik er zelf iig ook vrede mee gehad dat het 100% mijn eigen keuze was geweest :)

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:37

@AnnetDottie: Dit is heel erg voor jou en je pony. Maar ik denk dat je na verkoop de pony beter niet kunt gaan volgen want dat is slecht voor je gemoedsrust. Dat zou alleen zin hebben als je in staat zou zijn haar terug te kopen.Maar ik begrijp dat je dit verhaal vertelde als waarschuwing aan ts om haar paard niet te verkopen aan onbetrouwbare mensen.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:42

anjali schreef:
@AnnetDottie: Dit is heel erg voor jou en je pony. Maar ik denk dat je na verkoop de pony beter niet kunt gaan volgen want dat is slecht voor je gemoedsrust. Dat zou alleen zin hebben als je in staat zou zijn haar terug te kopen.Maar ik begrijp dat je dit verhaal vertelde als waarschuwing aan ts om haar paard niet te verkopen aan onbetrouwbare mensen.


Ik krijg elke week gewoon een berichtje van de nieuwe eigenaren van mijn pony met foto's en wat ze gedaan hebben enzovoorts.
Ik vind het fijn om elke week een foto van mijn oude pony op facebook voorbij te zien komen en te zien dat hij het goed had.
In het begin toen ze gezegd hadden dat ze hem gingen kopen heb ik hem ook daadwerkelijk weggebracht omdat ik zeker wou weten dat hij goed terecht kwam.

Als je geen goed gevoel hebt bij die mensen, gewoon niet doen en wachten tot er anderen voorbij komen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:59

melissac schreef:
anjali schreef:
@AnnetDottie: Dit is heel erg voor jou en je pony. Maar ik denk dat je na verkoop de pony beter niet kunt gaan volgen want dat is slecht voor je gemoedsrust. Dat zou alleen zin hebben als je in staat zou zijn haar terug te kopen.Maar ik begrijp dat je dit verhaal vertelde als waarschuwing aan ts om haar paard niet te verkopen aan onbetrouwbare mensen.


Ik krijg elke week gewoon een berichtje van de nieuwe eigenaren van mijn pony met foto's en wat ze gedaan hebben enzovoorts.
Ik vind het fijn om elke week een foto van mijn oude pony op facebook voorbij te zien komen en te zien dat hij het goed had.
In het begin toen ze gezegd hadden dat ze hem gingen kopen heb ik hem ook daadwerkelijk weggebracht omdat ik zeker wou weten dat hij goed terecht kwam.

Als je geen goed gevoel hebt bij die mensen, gewoon niet doen en wachten tot er anderen voorbij komen.



Ik ben blij dat de oude eigenaren van mijn pony's dat niet willen :o

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:07

Ach weet je,
Het ligt geheel aan de vorige eigenaren in hoeverre ze contact willen hebben.

Sommige zijn blij dat ze geen contact hebben. Maar mocht je op het punt staan wanneer je jouw pony moet verkopen, om welke redenen dan ook. Zou je ook blij zijn als je zo nu en dan iets zou horen hoe het ermee gaat.

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 21:48

Wat betreft de gebreken:dit zijn zeker geen verborgen gebreken dus doorverkopen zonder deze te vermelden(of dat de koper het ziet)is in mijn ogen niet mogelijk.
Het is een luchtzuiger,ze heeft een melanoom en ze heeft een litteken op het achterbeen.
Ze is trouwens ook nog 100% geschikt voor de sport.

Ik krijg veel reakties...maar in de 3 maand dat ze nu te koop staat slechts 1 kijker(voorgenoemde mensen dus).Meesten haken toch af zodra ze de gebreken kennen,en dan vooral omwille van het luchtzuigen.
Ik wil zelf een totaal andere richting uit op gebied van paarden,en aangezien ik niet in de mogelijkheid ben om meerdere paarden aan te houden moet ik keuzes maken uiteraard.

Niet leuk AnnetDottie dat het bij jou zo gelopen is.
Ik wil trouwens liever geen contact meer achteraf,weg is weg en meer hoef ik niet meer te weten.Een ander zorgt toch nooit voor je paard zoals je het zelf zou willen(daarom niet slechter,maar in mijn ogen... :) :o ).

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:53

Ik zou dit verhaal afblazen, klinkt gewoon niet goed en ik neem aan dat je nog wel om je paard geeft? Dan zou ik hem niet aan zulke wazige mensen verkopen, als je al je geld ooit gaat krijgen. Er komt vast wel iemand die hem wel wil kopen zonder rariteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:56

Mijn reactie, nogmaals, voor alle duidelijk is niet bedoeld om een discussie op te doen laaien over of je je pony/paard verkoopt en daarna nog wel contact of geen contact met de nieuwe eigenaren wil, het punt was inderdaad zoals anjali zegt dat je als je gevoel niet goed zit het gewoon niet moet doen, al wil je geen contact houden voor het zelfde geldt denk je dan over 2 jaar terug aan dat ene paard en gaat het misschien ergens diep van binnen toch knagen dat je eigenlijk geen goed gevoel er bij had en dat je je af vraagt of het paard uiteindelijk wel goed terecht is gekomen.
Iedereen zal daar anders in staan maar ik ken genoeg mensen en verhalen van vorige en nieuwe eigenaar die gewoon nog contact hebben en in mijn ogen is dat dus absoluut wel mogelijk maar heb je dus ook gevallen zoals bij mij die het zeggen maar vervolgens je overal blokkeren. Verder was het niet bedoeld om mijn verhaal perse er bij te halen maar inderdaad (nogmaals) als voorbeeld, de band die ik met dit paard had is sowieso niet zomaar even te omschrijven op een forum.
TS veel succes met de verkoop van je paardje en ik hoop dat het goed komt voor je!

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:26

Tja, het luchtzuigen en een litteken zou ik nog wel over heen kunnen stappen maar ik snap dat mensen na het woord melanoom afhaken.

aveline
Berichten: 39
Geregistreerd: 15-11-15
Woonplaats: In de hondenmand

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 01:05

Gewoon afblazen. Dit voelt niet goed. En als het niet goed voelt, is het dat vaak ook niet....

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:04

bigone schreef:
Tja, het luchtzuigen en een litteken zou ik nog wel over heen kunnen stappen maar ik snap dat mensen na het woord melanoom afhaken.

Ik weet niet of het paard van ts een schimmel is. Die hebben op hogere leeftijd vrijwel altijd melanomen.Of dat erg is of niet ligt aan de plek waar ze zitten.Ik zou om die reden niet afzien van de koop.Maar wel dan voor een aangepaste prijs.Mijn vroegere stalhouder wilde zelf nooit schimmels kopen omdat die voor de slacht niets waard waren omdat het vlees ook helemaal vol zou zitten met melanomen volgens hem! Maar voor mij maakt dat niet uit want ik breng toch nooit een paard naar de slacht.En zo'n witte kleur is wel chique.

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:08

ook al zou ik nu zo twijfelen zolang ze uiteindelijk afrekenen zou ik zeggen weg ermee, zeker nu ik ook de beperkingen van het paard lees. ik zou hem niet willen en zeker niet voor dat geld.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:14

bigone schreef:
Tja, het luchtzuigen en een litteken zou ik nog wel over heen kunnen stappen maar ik snap dat mensen na het woord melanoom afhaken.


Mee eens. Luchtzuigen tot daartoe, als hij heel vaak op de wei staat zal dat hopelijk nog wel meevallen. Maar melanoom zou ik ook niet blij van worden.
In je advertentie zou ik 'leerpaard' weghalen, mensen verwachten dan vaak een oud paard en kijken niet verder naar je advertentie.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:23

anjali schreef:
bigone schreef:
Tja, het luchtzuigen en een litteken zou ik nog wel over heen kunnen stappen maar ik snap dat mensen na het woord melanoom afhaken.

Ik weet niet of het paard van ts een schimmel is. Die hebben op hogere leeftijd vrijwel altijd melanomen.Of dat erg is of niet ligt aan de plek waar ze zitten.Ik zou om die reden niet afzien van de koop.Maar wel dan voor een aangepaste prijs.Mijn vroegere stalhouder wilde zelf nooit schimmels kopen omdat die voor de slacht niets waard waren omdat het vlees ook helemaal vol zou zitten met melanomen volgens hem! Maar voor mij maakt dat niet uit want ik breng toch nooit een paard naar de slacht.En zo'n witte kleur is wel chique.

Het is een schimmel en nog een leuke ook, dus wat let je, kijk bij de advertentie :D

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:24

Waar is die advertentie dan te zien?

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:24

kijk op het profiel van ts en dan advertenties aanklikken

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:29

StalNollie schreef:
ook al zou ik nu zo twijfelen zolang ze uiteindelijk afrekenen zou ik zeggen weg ermee, zeker nu ik ook de beperkingen van het paard lees. ik zou hem niet willen en zeker niet voor dat geld.


Ik denk dat de prijs idd te hoog ligt voor een gemiddelde koper. Melanomen zijn vaak onschuldig maar als ze weggehaald moeten worden is dat een duur grapje. Litteken boeit mij persoonlijk niet als die is goedgekeurd. Maar ik zou geen 4-6000 neertellen voor een luchtzuiger.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:42

bigone schreef:
kijk op het profiel van ts en dan advertenties aanklikken

Dank je wel! Prachtig paard maar voor mij nog veel te jong en in alle opzichten een paar maten te groot!Maar dit paard kan dus nog gewoon actief in de sport uitgebracht worden. Dan moet er zeker een passende koper te vinden zijn. Gewoon geduld hebben en meer adverteren?Ze zal toch niet op stel en sprong wegmoeten?

Getup

Berichten: 8279
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:05

Wilde net zeggen... voor iemand zonder giga budget een mogelijkheid , om n Z paard te kopen.

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 18:48

:D :D :D
Bokt is vaak zo grappig...niets naar iemand persoonlijk ofzo,maar valt mij wel vaker op.
Ene moment draait iedereen de ene richting uit(niet verkopen,klanten genoeg,afwachten,...),volgende moment draait iedereen 180°(weg met die knol!,niets goed aan ;) ).
Effe cru uitgelegd,maar dat gevoel krijg je hier vaak wel,niemand informeert,maar iedereen weet blijkbaar wel de vraagprijs én dat die te hoog is :) .

Niet dat ik jullie ongelijk geef hé:ik weet maar al te best dat het niet een makkelijk paard is om te verkopen,dat is ook de reden dat ik deze mensen zo lang de tijd geef.Ze heeft bij mij nooit last gehad van de gebreken(nooit kreupel/nooit mager of koliek en de melanoom heeft ze geen last van en zal volgens mijn veearts waarschijnlijk niet meer groeien),maar ze heeft ze wel en ik begrijp best dat mensen er over struikelen.

Ter verduidelijking:de VRAAGprijs is 4000€,en daar valt best nog over te discussieren.

Getup

Berichten: 8279
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:09

Vind ik n nette prijs. Ja, ze zuigt lucht ( erg?) en heeft n melanoom. Maar hallo, wel n erg leuk dier en netjes afgericht en Z2.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:23

Afgezien dat ik denk dat het een nette prijs is gaat dit topic daar simpelweg niet over.

Ik neem aan dat er vandaag ook nog geen geld binnen is TS? Al besloten wat je nu wil doen?

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 22:05

ElizeVdS schreef:
Afgezien dat ik denk dat het een nette prijs is gaat dit topic daar simpelweg niet over.

Inderdaad!!
En nee,nog geen geld :) :P !
Morgen eens tijd maken om terug een advertentie aan te maken op enkele sites.Ik ga er zelf niet meer achteraan:komt er achteraf toch nog geld kunnen we verder praten,en anders is het maar zo.

Getup

Berichten: 8279
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:13

Yep. Gewoon adverteren en kijkers laten komen. Cash betalen en klaar.

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:51

Ik wil even inhaken op melanomen. Het begint vaak met eentje maar voordat je het weet zit hij/zij "vol".
Ik spreek nu even over mijn eigen ervaring, mijn paard was 8 jaar toen ik de eerste bij hem ontdekte. En in het begin was het er inderdaad maar eentje en voordat ik het wist zaten ze overal.. En er waren periodes dat het stabiel was, maar ook periodes dat ze explosief groeide.. (en open knapte, sprongen). Inmiddels is hij overleden ik heb hem voor een maand terug in moeten laten geslapen op 14 bijna 15 jarige leeftijd. Dus het treft niet altijd de "oudere" paarden..

TS heb je inmiddels nog iets over of van de aspirant kopers gehoord?

edit; typefout
Laatst bijgewerkt door flitzz op 05-05-17 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt