Paard verkopen...betaling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:54

Het treft inderdaad niet altijd oude paarden. De schimmel van een vriendin van me heeft ze in de mond zitten. Het paard is 8 jaar.
Mijn hond heeft het trouwens ook. Zij is 4. Zitten ook in de mond, maar bij honden heten het Epuliden.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:00

Niet alles gelezen, maar bij teijfel niet inhalen...mensen die zo met dergelijke dingen imgaan, hoe zullen ze voor je paard zijn?

Straks hebben ze na een week of zo de balen ervan omdat ze vinden dat hij niet goed genoeg is, kan je hem terugnemen met wellicht nog een hoop ellende bij paard.

Paarden zijn in mijn ogen geen handelswaar. Als je meemaakt hoe mensen op marktplaats bieden op goed kwalitatieve goedkoop geprijste artikelen en dito berichtjes, schandalig gewoon! Dit soort mensen doen dat ook bij paarden...

Ik zou er nog maar eens over nadenken, voor nu en in het vervolg.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:42

Hoe is het afgelopen?

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:46

Vroeg me ook af hoe het afgelopen is en wat je hebt gedaan. Mijn advies net als bij veel anderen: bij twijfel niet doen. Krijg je altijd spijt van. Je gevoel van twijfel is niet voor niets. En het gaat wel om een paard, geen bromfiets.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:02

@TS bij twijfel idd niet doen, ook niet vanwege de gebreken. Als de vraagprijs bespreekbaar is kun je zeker nog wel een fijn huisje vinden voor haar waar ze wel mag blijven, immers ze is een goed leerpaard. Het kan idd soms wel even duren voor je de juiste match vind.

Luchtzuigen komt bijna altijd uit verveling of door maagzweren oid, dus zou ik idd ook niet zon probleem vinden. Melanomen kunnen lastig zijn, maar heb ook een schimmel gereden die ze bij zijn mond had, en hij heeft er gelukkig nooit hinder van gehad. Litteken, schoonheidsfoutje, ach, als er geen hinder van is.

Betreft de betaling: idd cash bij aflevering, geen gedoe met overmaken.

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:22

Ben je al verder gekomen?

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:27

Paard is weer in prijs verlaagd.

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 18:53

Paard terug geadverteerd en maandag komen er mensen kijken.

Gisteren kreeg ik trouwens een bericht van de vorige kopers:of hij mijn rekening nummer kon hebben om het voorschot over te schrijven(die had ik op de dag dat hun kwamen proberen trouwens al doorgestuurd).Hij had wat problemen gehad met zijn telefoon...(3 weken lang... :? ).

Ik heb geantwoord dat het voor mij niet meer hoefde,toen vroeg mij om hun AUB nog een kans te geven want ze willen ze toch wel erg graag!!
Ik heb mijn rekening nummer nogmaals door gegeven maar wél met de mededeling dat ik gewoon andere geintresseerden laat komen zolang er geen geld op mijn rekening staat....ik heb geen antwoord meer gehad.

Verkopen...het is niets voor mij!!Ik heb er mijn buik al van vol.


StalNollie schreef:
Paard is weer in prijs verlaagd.

Vraagprijs is nog steeds gewoon 4000€ hoor,heb je interesse miscchien :D :P ?

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:32

Gelijk heb je, verkopen is vaak al rot genoeg, dan wel graag naar mensen waar je eem goed gevoel bij hebt!!

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 22:20

Vraag mij af of het geen oplichters zijn, die wachten tot iemand of erg haast heeft of te goeder trouw is...

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 22:24

Bij twijfel zou ik het ook niet doen. Het is wel je paard die je verkoopt en wilt dat die 'goed' te recht komt.

Lauren186
Berichten: 46
Geregistreerd: 05-04-17

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 22:26

Ik zou het bij deze echt laten gaan.

Wat ik me echt afvraag, de vraag is al meerdere keren gesteld: Waarom ga je nog voor deze mensen?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 22:41

Als ze echt zo graag zouden willen, hadden ze allang betaald :)* Vind het wel een leuk paardje trouwens!

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 22:44

Lauren186 schreef:
Ik zou het bij deze echt laten gaan.

Wat ik me echt afvraag, de vraag is al meerdere keren gesteld: Waarom ga je nog voor deze mensen?


Omdat het,eerlijk is eerlijk,ze niet het ideale paard is om te verkopen.
Ik ben ervan overtuigd dat iemand héél gelukkig kan zijn met haar.Ze is heel fijn te rijden,écht een leuk beest om op te zitten,maar ze heeft gebreken die héél wat mensen liever niet zien bij een paard.

KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 00:37

Je zal misschien de prijs moeten laten zakken om haar aan goede kopers verkocht te krijgen maar is dat het niet waard als je je paard waar je zoveel mee hebt beleefd meegeeft met mensen waar je een goed gevoel over hebt?

Ik vind het maar vreemde mensen, ze proberen je echt aan het lijntje te houden en dat stinkt... Ze willen hem toch écht heel graag kopen en geef ons nog een kan enz maar als dat echt gemeend was hadden ze toch allang betaald. Als ik een fantastisch paard zie dat ik écht wil hebben dan schrijft ik asap geld over om andere kopers voor te zijn, dit verhaal klopt dus niet. Wie weet waar je paardje belandt als deze mensen hem kopen...

Edit: ik wil je niet aansporen om direct de prijs te verlagen, you do you. Was een beetje lomp geformuleerd ;)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:14

Als die "kopers" je paard heel graag willen, dan hadden ze allang betaald.

ik geloof er niet in, zeker als jouw gevoel twijfelt, niet doen.

je gevoel heeft meestal gewoon gelijk.

er zijn genoeg andere mensen die jouw paard WEL willen kopen en serieuzer zijn.

die zullen ook niet wachten daarop.


kies voor die mensen, en laat de "kopers" maar in hun sop gaarkoken ;)

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Paard verkopen...betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:43

Hebben die kopers niet toevallig je paard al ergens geadverteerd? En als ze voldoende animo hebben, ze haar spontaan ineens betalen en ophalen / laten brengen?

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:28

Rocamor schreef:
Hebben die kopers niet toevallig je paard al ergens geadverteerd? En als ze voldoende animo hebben, ze haar spontaan ineens betalen en ophalen / laten brengen?

zou mij ook niet verbazen idd :oo :oo :oo

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 01:00

Hoe is het afgelopen? :)

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 23:09

Niets meer gehoord van de oorspronkelijke kopers.Ik ben er zelf ook niet meer achteraan gegaan,heb hen niet meer gehoord :D :D .

Paard is kort nadien wel verkocht.Een jonge dame met beperkt budget die op zoek was naar een fijn leerpaard.