Tip trailerreparateur: betonplex klep moet vervangen worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tinkermiep

Tip trailerreparateur: betonplex klep moet vervangen worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 10:58

Ik heb een 1,5paards oude Heja 5sterren trailer waar de laadklep van is doorgerot. Het betonplex ( 1.22 x 140) moet vervangen worden. De gasveren zijn nog prima, rubber kan denk ik ook nog wel overgezet worden.

Wat zou ik ongeveer moeten verwachten aan bedrag en wie weet een goede reparateur, omgeving achterhoek ( ik woon in Steenderen).

Ik heb gisteren de Witte Smid gebeld, daar noemde ze een bedrag van zeshonderd-nog iets. Maar dat lijkt me bizar veel!
Laatst bijgewerkt door tinkermiep op 27-04-17 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:01

plaat hout daarvoor kan al rond de 300 euro kosten...

ingvdh

Re: Tip trailerreparateur: betonplex klep moet vervangen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:11

ik heb het destijds zelf gedaan, plaat betonplex gekocht en op maat laten zagen, kanten goed afgewerkt met verf en plaatsen. Werk viel reuze mee.

Maar daarna bleek dat hij overal rotte plekken had, check dus de rest van de trailer ook goed, voor je het weet sta je voor een hele renovatie.

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 11:17

ingvdh schreef:
ik heb het destijds zelf gedaan, plaat betonplex gekocht en op maat laten zagen, kanten goed afgewerkt met verf en plaatsen. Werk viel reuze mee.

Maar daarna bleek dat hij overal rotte plekken had, check dus de rest van de trailer ook goed, voor je het weet sta je voor een hele renovatie.

De bodem is nog uitstekend, de zijwanden zijn ook aan vervanging toe, maar alles op zn tijd. IK heb al zitten denken over het zelf doen, maar ik vroeg me al af hoe je al die bouten los krijgt ( ook van zijwanden dus)

En het lijkt me dat iemand die dit vaker gedaan heeft het ook veel sneller kan. Ik zou hier echt weken mee bezig zijn, ik werk voltijd+

De materiaalkosten kunnen het probleem niet zijn, goede kwaliteit betonplex is niet vreselijk duur.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:27

Ik had de klep in een uurtje eruit gesloopt. Het enige dat tijd kost is het goed in de verf zetten, maar dat is eigenlijk alleen wachttijd.
Erin zetten was ook weer met een uurtje of 2 gepiept.

Ik werk ook fulltime, verven ging echt tussen alles door, is zo gepiept en als je elke avond gedurende een week een uurtje bezig bent zit hij echt wel goed in de lak.
Zaterdag ochtend op tijd beginnen en we waren rond 1 uur klaar.

Kwestie van zorgen dat je alle spullen klaar hebt liggen en gaan!

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 11:28

ingvdh schreef:
Ik had de klep in een uurtje eruit gesloopt. Het enige dat tijd kost is het goed in de verf zetten, maar dat is eigenlijk alleen wachttijd.
Erin zetten was ook weer met een uurtje of 2 gepiept.

Ik werk ook fulltime, verven ging echt tussen alles door, is zo gepiept en als je elke avond gedurende een week een uurtje bezig bent zit hij echt wel goed in de lak.
Zaterdag ochtend op tijd beginnen en we waren rond 1 uur klaar.

Kwestie van zorgen dat je alle spullen klaar hebt liggen en gaan!

Dat klinkt best hoopvol ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:36

Als je een beetje handig bent of iemand in de buurt hebt die handig is is het best te doen hoor!Houd wel rekening met bouten die vastgerot zijn en die je met een slihptol eventueel moet losslijpen...veiligheids bril op!!Succes!

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:28

speurneusc schreef:

Dit zijn fantasie prijzen. Een goede plaat in die maat heb je al voor 100 euro

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:29

tinkermiep schreef:
Ik heb een 1,5paards oude Heja 5sterren trailer waar de laadklep van is doorgerot. Het betonplex ( 1.22 x 140) moet vervangen worden. De gasveren zijn nog prima, rubber kan denk ik ook nog wel overgezet worden.

Wat zou ik ongeveer moeten verwachten aan bedrag en wie weet een goede reparateur, omgeving achterhoek ( ik woon in Steenderen).

Ik heb gisteren de Witte Smid gebeld, daar noemde ze een bedrag van zeshonderd-nog iets. Maar dat lijkt me bizar veel!

Is idd bizar veel

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:50

Is je trailer werkelijk pas 1,5 jaar oud en dan al de klep doorgerot? Ik heb een Heja gehad die het heel wat langer uithield zonder te rotten. Of bedoel je dat je hem zelf 1,5 jaar hebt...?

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 17:09

stefje schreef:
Is je trailer werkelijk pas 1,5 jaar oud en dan al de klep doorgerot? Ik heb een Heja gehad die het heel wat langer uithield zonder te rotten. Of bedoel je dat je hem zelf 1,5 jaar hebt...?

1,5 paards, oud als in 1986
Laatst bijgewerkt door tinkermiep op 27-04-17 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:12

Oh suf, verkeerd gelezen :-).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:24

Gewoon zelf doen inderdaad. Zoek achter goede kwaliteit betonplex (geen china materiaal, alhoewel dat ook zijn tijd meegaat), goed in de lak zetten en erop bouten zoals de huidige erop zit (foto's nemen voor je aan het slopen gaat! )

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:32

Karreman schreef:
speurneusc schreef:

Dit zijn fantasie prijzen. Een goede plaat in die maat heb je al voor 100 euro

http://www.bouwonline.com/plaatmateriaa ... -310x170cm

365 euro

dat hoef je er niet in te leggen kan ook met dunnere ook

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:03

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:08

Hier ook zelf gedaan door een schoonvader die timmerman is. Amper 150,- voor een nieuwe betonplex plaat, verf en nieuwe bouten.

Andere trailer op stal ook zelf gedaan; 2 nieuwe zijwanden en bodem. Hout was bij elkaar iets van 400,- daarnaast dan nog nieuwe bouten en wat andere kleine dingetjes.

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 12:58

Ik heb gisteren een plaat gehaald, 18mm dik, 125 x 139. antislip Berken betonplex. Ik was 41 euro kwijt bij de(groot) houthandel. Van de trailerboer heb ik een sealer meegekregen. Maandag trailer inleveren met plaat + gesealde randen. :)

Volgend weekend weer naar het bos!!!!! *\o/*

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:59

41 euro voor een plaat mét antislip? Dat kan bijna niet. Persoonlijk was is liever voor hardhout betonplex gegaan, als je dan toch bezig bent....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:12

tinkermiep schreef:
Ik heb gisteren een plaat gehaald, 18mm dik, 125 x 139. antislip Berken betonplex. Ik was 41 euro kwijt bij de(groot) houthandel. Van de trailerboer heb ik een sealer meegekregen. Maandag trailer inleveren met plaat + gesealde randen. :)

Je kan er vergif op innemen dat die niet exterieur verlijmd is.......... met andere woorden; watervast verlijmd.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:32

Gloa schreef:
tinkermiep schreef:

Je kan er vergif op innemen dat die niet exterieur verlijmd is.......... met andere woorden; watervast verlijmd.

vast niet

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 21:42

[/quote]
Je kan er vergif op innemen dat die niet exterieur verlijmd is.......... met andere woorden; watervast verlijmd.[/quote]

vast niet[/quote]

Gechecked, Exterieur verlijmd en geschikt voor buiten, wel bruin

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 21:45

Tessebes schreef:
41 euro voor een plaat mét antislip? Dat kan bijna niet. Persoonlijk was is liever voor hardhout betonplex gegaan, als je dan toch bezig bent....

De hele plaat was ruim 80 euro, maar had minder dan helft nodig voor mijn kleine trailer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:31

tinkermiep schreef:
Tessebes schreef:

De hele plaat was ruim 80 euro, maar had minder dan helft nodig voor mijn kleine trailer

Kijk dat verklaart het.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:43

Ex de assen van mijn trailer (die kosten gewoon rond de 1000)
Ex de vloer die was gewoon nog goed en kostte wat schuur papier en wat inpregneer,
De rest kap, wanden, klep, verf etc etc heeft me toen der tijd 4 jaar terug ofzo 600 max gekost.
Daarmee hebben we alles vervangen en of gerepareerd, geverfd en gemonteerd.

Als ik uit ga van alleen de klep vervangen zou je dat rond de 50 a 60 euro max moeten kosten als je het zelf doet.
Truuk is een leverancier vinden waar je een goedkoop stuk betonplex kan binnen halen (bij voorkeur een van hardhout)
Tegenwoordig zijn ze er ook van kunststof dus misschien is dat ook nog een optie, al heb ik daar geen ervaring mee.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 04:27

Gloa schreef:
tinkermiep schreef:

Goed lezen is soms moeilijk. Maten waren al vermeld door TS. Hoop trouwens dat je nog geen vergif had ingenomen. ;)