Stalling twijfels over voeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:24

amoj schreef:
Ik schop dit topic weer even omhoog. Nog steeds op dezelfde stal, ondertussen wel aan het uitkijken naar iets anders.

Weer gaat het niet goed met voeren. Ik heb nu zelf meer tijd dus zou om de dag kunnen gaan, maar de seniores priores is dus wel houdbaar twee dagen? Ook met deze hitte? Stel ik breng t nu heen en ze krijgt de ene portie vanavond en de andere morgen?

Ik wil t zelf gaan klaar zetten inclusief medicijnen. Ze zou dan alleen zelf de muesli moeten geven sochtends maar daar kan weinig mis mee gaan.

De pony wordt weer mager, medicijnen klopten niet toen ik net kwam dus ik ben er nu klaar mee.

Dan zou ik dat tweede paard/pony ook voorlopig maar niet aanschaffen, aangezien de kans dat je elders ook zo spotgoedkoop kunt staan heel klein is en dan zit je met de gebakken peren.

Ik zou zelf elke dag gaan, het gaat immers om de gezondheid van je paard.

Willemiens

Berichten: 946
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:27

Pracht aanbod van IHN!!! Misschien wat lang rijden maar iig zit je dan wel met rust thuis :)...

Zelf verzorg ik ook een oudbesje die elke dag een strikt voerschema heeft met allerlei potjes en pilletjes en app toch echt wel elke dag hoe het met haar voor staat, hoeveel er nog is van wat en of er nog iets gehaald moet worden.
Maar merkte dat de andere bijrijdster niet zo strikt is met het voeren en ben op een gegeven moment de pilletjes gaan tellen :o :o , misschien schijnheilig of kinderachtig maar dat doet mij niets, haar gezondheid staat voorop.
Heb toen voorgesteld om op haar dag te voeren en dan is het niet eens mijn paard maar neem wel mijn verantwoordelijkheid voor haar. Heb haar meerdere malen ook gevraagd of ze er op wil letten, maar helaas..
Iets wat er niet is zal ook nooit komen.

Succes!!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Stalling twijfels over voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:55

Ik zet de SP vandaag klaar voor morgenochtend, dat kan wel (maar dan niet 's ochtends om 8 uur klaar zetten voor de volgende ochtend). Langer zou ik met dit weer niet doen.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:14

Nee, seniores prioris met deze warmte niet voor 2 dagen maken. Wordt zuur, gaat stinken en er komt heel snel schimmel op.

Zoals meerdere mensen al eerder zeiden, zo iemand veranderd niet en zal uiteindelijk altijd weer met de pet ernaar gooien. Fijn dat je nu tóch naar wat anders gaat kijken, wel zo eerlijk tegenover de pony.

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Stalling twijfels over voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:14

Succes met je zoektocht TS; als je meerdere keren ergens tegen aan loopt en je twijfelt toch al, idd nu stoppen en op zoek naar een goede plek voor je paardje..

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Stalling twijfels over voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:33

Gelukkig zal het nu met ruimer budget niet moeilijk zijn iets in je buurt te vinden. Genoeg stallen waar wel fatsoenlijk gevoerd wordt en de prijs hoef je het nu niet meer om te laten.