ik zit met een klein dilemma. Ik heb een paar pensionklanten (vrouw stond vorig jaar op mijn erf of ze haar paarden mocht stallen, inmiddels staat haar vriend hier ook). Gaat i.p. prima. Ik verdien er niet veel op, want zij betaald 100 per maand per pony en hij 130. De paarden hebben een inloopstal en 24/7 hooi tot hun beschikking. (Momenteel gaat er 80 per week aan hooi door).
Laatste tijd gaat het echt goed. Ze helpen goed mee (wat ook afgesproken was, maar ze vonden eerst dat ik best meer kon doen, want ze betaalden genoeg. Ik heb ze toen een aantal adressen gegeven van stallen waar voor 200 euro alles gedaan werd maar paarden met geluk een paar uurtjes buiten kwamen..toen was het rustig
. Nu schoot echter bij mij de irritatiegrens alweer omhoog. Ze zijn een aantal dagen weg...of dat een probleem was. Tuurlijk niet, heb ik ook een paar dagen rust en ik doe gewoon de verzorging. Gisteren dus dieren verzorgd en wilde nog even mijn bed inkruipen (mijn slaapkamer kom je aan langs als je de stal inwilt, ik sta altijd vroeg op en hun komen nooit voor 12 uur dus geen probleem). Net voor ik terugliep hoor ik mensen...bijrijdster van stalklant met haar moeder. Ik schoot een beetje uit mijn slof want ik schrok me rot. Toen kwam de volgende verrassing. Stalklant had gezegd dat zij s avonds konden voeren? Uhh..pardon? Mijn paarden staan er ook. Ik voer zelf. Haar erop aangesproken en ze gaf aan dat ze gezegd had dat ze hooi en water mochten geven als ze er waren.
1e vraag: ben ik raar als ik niet wil dat "vreemden" hier maar hooi gaan geven? En sowieso zonder aankondiging het erf op lopen? Ik heb gezegd dat ik sowieso van haar wil horen dat er mensen komen voor haar paard. Straks gebeurt er iets en heb ik het gedaan.
2e vraag: 1e paasdag komt mijn familie eten. Kan ik het maken om aan te geven dat ik die dag pas vanaf 15 uur mensen op het erf wil? (Paarden verzorg ik natuurlijk gewoon). Ik wil gewoon even in alle rust samen kunnen zijn met mijn familie.
3e vraag: ik heb meerdere malen aangegeven dat ik wil dat sigarettenpeuken in een asbak gedaan worden. Een asbak hebben ze nu meegenomen, gebruiken ze ook, maar nog steeds vind ik sigarettenpeuken in de rijbak en op het erf. Ik overweeg nu om aan te geven dat er alleen nog achter het huis gerookt mag worden (de kinderen zien het dan ook niet want ik vind het sowieso geen goed voorbeeld en ze roken nu ook tijdens het longeren bijv. en een peuk wordt dan algauw aan de kant gesmeten). En dat, wanneer ik nog een keer ergens een peuk vind er op het hele erf een rookverbod van kracht wordt? Ik haat het echt als er gerookt wordt maar ieder zijn ding...alleen ben ik er echt flauw van dat ik die vieze peuken ook nog op moet ruimen.