Schade aan houten trailer

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ZzzeiN

Schade aan houten trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-17 11:59

Gisteren kwam ik erachter dat mijn trailer beschadigd is. Hij stond bij ons op het erf geparkeerd en waarschijnelijk iemand tegen aan gereden met een andere aanhanger... niet te achterhalen wie natuurlijk. De trailer is een Humbaur Rapid uit 2010 en heeft dus houten plaatwerk met een coating(?) eroverheen. Nu is op 3 kleine plekjes de coating er af. Omdat ik bang ben dat het hout op ten duur gaat rotten wil ik er wat aan laten doen. De trailerboer uit de buurt zei dat ze er niks tegen konden doen, gevalletje pech. Andere trailerboer had er ook een hard hoofd in maar wou kijken wat die kon doen.

Heeft iemand eerder schade gehad aan het plaatwerk en wat is daar aan gedaan? Het gaat mij er niet zo zeer om dat je het niet meer ziet maar dat mijn plaatwerk niet wegrot onder mij ogen...

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ZzzeiN op 12-04-17 12:04, in het totaal 2 keer bewerkt

tengeltje11

Re: Schade aan houten trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:00

gewoon een laagje houtlak erop verven,3 keer en elk jaar-2 jaar ff afschuren en opnieuw doen?

het voornaamste is dan dat er geen vocht inraakt en als de plekken niet te groot zijn,lijkt me dit de makkelijkste en goedkoopste oplossing?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:33

Ik zou er gewoon wat blanke tectyl overheen spuiten. Dat hecht prima aan de coating, en van lak moet je dat maar afwachten.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:21

Meer dan 90% van de houtrot ontstaat aan de randen van het plaatwerk, de zaagsnede dus.Soms bij een slotbout Om zo'n beschadiging(kje) moet je niet wakker liggen, gebeurt niks mee. Alhoewel het best balen is natuurlijk

Gloa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:49

Hier gebeurd niet snel iets mee hoor. Zou het juist open houden. Op je coating hecht namelijk heel moeilijk tenzij je grof schuurt, heel goed ontvet en de juiste middelen gebruikt. Je loopt meer risico dat je 'pleister' gedeeltelijk los komt en er juist vocht achter blijft staan. Hout wat kan luchten rot niet zo snel ;) . Als je persee wil beschermen dan zou ik kiezen voor een stukje transparante plakfolie of een trailersticker. Heel goed ontvetten met bijvoorbeeld remmenreiniger en plakken maar. Dat blijft beter zitten dan verf ed.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:31

Met zo'n minimale beschadiging hoef je je geen zorgen te maken hoor, dit zal niet snel gaan rotten. Een klein beetje kit eroverheen is al voldoende om het te beschermen

BOVAG keurmeester bij Steur Aanhangwagens: http://www.steur-aanhangwagens.nl
Voor professioneel onderhoud, reparatie, (aankoop)keuring & verhuur van paardentrailers
Facebook pagina: http://www.facebook.com/SteurAanhangwagens

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-17 22:20

Fijn om te horen dat niet iedereen hier van zo in de stress schiet zoals ik. De beschermlaag is er wel echt af en je kijkt tegen het hout aan. Vooral het linker plekje is vrij diep. Morgrn gaat hij naar de garage (ook voor een beurt) en dan maar zien wat ze er van vinden. Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor de tips.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie