Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:11

pantarhei schreef:
Voor de goede orde zo'n mest opruim apparaat is er niet op de stal. Er is inmiddels wel een tweedehands elektrische kruiwagen aangeschaft voor de klanten, zodat het minder zwaar is.
Staleigenaar is heel blij dat er mest wordt geruimd, zodat er inderdaad lagere wormdruk is en de weide langer begaanbaar is. Daar heeft iedereen profijt van, ook de TS ;-)


Bedankt voor de verduidelijking, want zo werd het door ts zeker niet verteld.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:18

Pantarhei, jij staat op diezelfde stal? Mag ik vragen wat voor mestruim aparaat het is? Klinkt ideaal :j

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:23

Pantarhei maar jij bent het er dus niet mee eens dat de oudere vrouw niet hoeft te mesten?
En jullie kunnen samen niet tot een oplossing komen met de staleigenaar en de oudere vrouw om te zorgen dat de mest van haar paard toch wordt opgeruimd?

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:25

Andersom kan ik het trouwens ook begrijpen. Ik zou zelf niet een extra mestdienst willen omdat een ander het niet kan. Dan zoek je of vervanging of de stalhouder zelf doet die dienst (al dan niet tegen betaling). Of je staat dan gewoon op de verkeerde stal.

Betreft stalregels ben ik heel erg voor gelijke monniken, gelijke kappen. Is dat niet mogelijk? Dan zou de stalhouder dat moeten opvangen. Niet de andere stalgenoten.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:30

EllyC schreef:
Moest wel even lachten bij de post van TS dat het verhaal NIET warrig is. Volgens mij is er altijd nog spraken van een zender en en ontvanger van de boodschap. Sommige ontvangers vonden het blijkbaar wel wat warrig. Ik heb het zelf ook ff een tweede x moeten lezen. Zeker omdat ik de vraag niet zag en eigenlijk nog niet zie.


Sommige mensen kunnen niet of moeilijk schrijven, zoals sommige mensen niet of moeilijk kunnen lopen.
Sommige mensen kunnen ook niet lezen en sommige mensen zeuren.

TS, trek je er maar niks van aan. Ik vond het leesbaar genoeg om het te kunnen begrijpen.

Zo'n opstelling om een minder valide persoon die al 14 jaar op deze stal staat niet te willen helpen, daar mag je je inderdaad voor schamen.
Helaas zie je dat meer en meer in de maatschappij waar we nu in leven. Iets voor een ander doen is heel bijzonder tegenwoordig. |(

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:34

Iets een keer voor een ander doen hebben weinig mensen moeite mee, jaar in jaar uit "verplicht" meer werk verrichten terwijl er een gelijke hoeveelheid stalgeld wordt betaald is in mijn ogen al heel iets anders.
Wanneer 1 persoon structureel niet de "verplichting" kan uitvoeren zou mijnsinziens de staleigenaar dit eerder moeten opvangen dan de andere stalgenoten.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:39

Punt hier op deze stal is dus dat het niet hoeft. De weides hoeven niet uitgemest worden. Dat hebben blijkbaar de pensionklanten zelf met elkaar besloten. Als dan 1 persoon door lichamelijk klachten dat niet kan, dan is dat jammer voor de anderen. Je kunt in dit geval niemand verplichten of voor een oplossing laten zorgen. Als het verplicht was vanuit de stal, dan was het anders geweest.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:43

Gaat het om jezelf amosfantasia?

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:44

Ik begrijp dat de staleigenaar tegenwoordig ook het voordeel inziet van het mesten, wanneer ik het bericht van Pantarhei lees.
Blijkbaar maakt de staleigenaar niet de weide (periodiek) mest vrij, dus eigenlijk is die verplichting er wel vanuit het welzijn van de dieren en de weide gedacht.

Wanneer er meerdere groepen zijn en sommige groepen maken de weide niet schoon zou ik het paard in zo'n groep zetten.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:48

cobiie schreef:
Ik begrijp dat de staleigenaar tegenwoordig ook het voordeel inziet van het mesten, wanneer ik het bericht van Pantarhei lees.
Blijkbaar maakt de staleigenaar niet de weide (periodiek) mest vrij, dus eigenlijk is die verplichting er wel vanuit het welzijn van de dieren en de weide gedacht.

Wanneer er meerdere groepen zijn en sommige groepen maken de weide niet schoon zou ik het paard in zo'n groep zetten.

Dat is dan nog altijd de staleigenaar die daar over gaat. Zou een goeie zijn zeg, als de klanten dat beslissen. Met overleggen kan veel opgelost worden, maar in dit geval vind ik het miereneuken.. De mest van 1 paard extra moeten scheppen en dat doe je dan vrijwillig. Niemand die moet.

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:52

Als je even terug leest in de berichten van TS, komt naar voren dat zij waarschijnlijk de oudere dame met gebreken is. En ook dat dit niet het eerste akkefietje is op die stal.

TS, misschien eens je hand in eigen boezem steken? Ik snap dat het vanuit jouw kant oneerlijk is, maar dan tot een andere oplossing komen. Of een andere stal.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:58

cobiie schreef:
Iets een keer voor een ander doen hebben weinig mensen moeite mee, jaar in jaar uit "verplicht" meer werk verrichten terwijl er een gelijke hoeveelheid stalgeld wordt betaald is in mijn ogen al heel iets anders.
Wanneer 1 persoon structureel niet de "verplichting" kan uitvoeren zou mijnsinziens de staleigenaar dit eerder moeten opvangen dan de andere stalgenoten.


Nou nou wat een "werk" zeg. Een keer per week ongeveer een mestbeurt meer doen; 1 x per week een minuut of 20 je inzetten voor een ander. Wat vreselijk is dat... -O-

Misschien moet je je eens voorstellen dat het paard van die mevrouw haar lust en haar leven is. Net als jouw paard ongetwijfeld jouw lust en jouw leven is. En dat ze er misschien niet zo heel lang meer zo van kan genieten als ze nu doet. Want als je 71 bent, dan ben je een "mens van een dag". En morgen kan het voor haar wel eens een hele andere dag zijn.
Waarschijnlijk vindt ze het al moeilijk genoeg om een beroep op een ander te moeten doen. Ja moeten, inderdaad want het is ongetwijfeld geen willen.

Als je dit al teveel moeite vindt, mag ik voor je hopen dat jij niet zo oud wordt dat je echt afhankelijk wordt van hulp van een ander.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 12-04-17 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:59

cobiie schreef:
Iets een keer voor een ander doen hebben weinig mensen moeite mee, jaar in jaar uit "verplicht" meer werk verrichten terwijl er een gelijke hoeveelheid stalgeld wordt betaald is in mijn ogen al heel iets anders.
Wanneer 1 persoon structureel niet de "verplichting" kan uitvoeren zou mijnsinziens de staleigenaar dit eerder moeten opvangen dan de andere stalgenoten.



Maar dat is toch niet van toepassing in de situatie die de TS schetst?
Hier hebben pensionklanten er zelf voor gekozen bepaalde werkzaamheden te verrichten die andere pensionklanten niet willen uitvoeren.

War wat ik hier tussen de regels door lees in de post van Panterei is dat alhoewel het geen verplichting is de stalhouder wel graag wil dat het uitgevoerd wordt.
In dit geval moet de stalhouder duidelijker zijn naar de pensionklanten toe, of het is een verplichting of niet. Nu komt het op mij over dat de stalhouder eigenlijk wil dat het wel gedaan wordt maar dit niet durft te verplichten aan deze pensionklant en haar door middel van de aanschaf van allerhande hulpmiddelen min of meer onder druk zet deze werkzaamheden wel uit te voeren.
Dat is niet eerlijk richting deze dame. Hij moet zeggen waarop het staat ookal houdt het in dat deze dame straks wellicht een andere stal moet zoeken.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:00

Tja wat moet je met dit verhaal. Het lijkt dat TS zelf de persoon is waarover ze schrijft.
Met het hele uitmesten verhaal, ja is herkenbaar. Bij ons mesten de stalgenoten alleen eigen stal uit. Mest in de gezamelijke paddock en bak en wei laat men liggen. De bak/paddock is klein en ik hou het met tijden zelf bij. De wei die ook tamelijk klein is daar blijft het liggen. Al jaren. Als er verder weinig wisseling van paarden is, dan maakt het blijkbaar ook niet uit. Af en toe een wormenkuur en de paarden zien er prima uit. Soms is een probleem ook weer niet echt een probleem. Lekker de mest laten liggen en je paard wat vaker ontwormen of laten checken. De eigenaar van de stallen vind het niet belangrijk dus als je als klant het wel belangrijk vind dan kan je beter een andere stallimg zoeken. Die oude vrouw of TS moeten er zogezegd gewoon schijt aan hebben.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:03

piezze schreef:
Tja wat moet je met dit verhaal. Het lijkt dat TS zelf de persoon is waarover ze schrijft.


Al zou dat zo zijn? Wat dan nog? Ik vind het hele verhaal te triest voor woorden...

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:04

Utixo schreef:
Als je even terug leest in de berichten van TS, komt naar voren dat zij waarschijnlijk de oudere dame met gebreken is. En ook dat dit niet het eerste akkefietje is op die stal.

TS, misschien eens je hand in eigen boezem steken? Ik snap dat het vanuit jouw kant oneerlijk is, maar dan tot een andere oplossing komen. Of een andere stal.

Echt? Terug lezen in de berichten van TS? Nou nee. Vind het heel bijzonder hoe JIJ hier staat. Sta je zelf soms op deze stal en wind je je daarom zo op?

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:06

Babootje schreef:
piezze schreef:
Tja wat moet je met dit verhaal. Het lijkt dat TS zelf de persoon is waarover ze schrijft.


Al zou dat zo zijn? Wat dan nog? Ik vind het hele verhaal te triest voor woorden...


Grappig dat je na 2 zinnen blijkbaar gestopt ben met lezen?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:06

Hier op stal was het ook dat er maar een aantal trouwe paddock-uitmesters waren. De meesten deden het wel, een enkeling vrijwel nooit. Degene die het niet kon had een bijrijder die het wel kon..

Uiteindelijk hoort het natuurlijk wel bij elkaar, het hoort bij het houden van een paard. Ik heb er nooit zo over nagedacht destijds. Uiteraard baalde ik wel dat ik het zo'n beetje het meest van de keren deed.

Misschien moet de stalhouder, als hij het geen probleem vindt, het dan inderdaad maar zelf doen?

Ik herkende de toch wat warrige schrijfstijl die mij bijgebleven is.. eerder vertelde ze dat ze een invalide vrouw was na een voetoperatie oid.. vandaar.

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:08

Ts, geweldig dat je op deze leeftijd nog rijd, petje af. Zeker met een beperking. Ik snap dat de sfeer op stal niet echt prettig is door dat gedoe met uitmesten, is het geen optie dat zij de weides doen en jij de bak, dan hoef je niet zo ver te lopen alleen ben je dan wel een aantal keren per week even een kwartier daar mee bezig. Ik snap dat het vervelend is, je wil wel maar je kunt het bijna niet. Misschien dat je stalgenoten hier voor open staan, zo niet, linkeroor in en rechteroor uit en eventueel naar een andere stal op zoek gaan waar je het ook naar je zin hebt.

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:10

Nee hoor, maar ik snap het verhaal van de andere kant ook wel. Iedereen wil neem ik aan gewoon een schone wei zonder mest. Als er dan een oplossing is, en TS reageert net zo halsstarrig als in haar berichten, kan ik me voorstellen dat de rest van de klanten ook geen meter ectra meer loopt. Het zal echt niet gaan om het extra kruiwagentje mest per week, maar meer om de communicatie.

TS, in hoeverre heb jij gecommuniceerd over hoe het gezamenlijk op te lossen? Voor jouw paard is er ook een voordeel aan dat ze in een mestvrije wei staan. Ik lees hierboven dat er een elektrische kruiwagen is, dat neemt al 50% van het werk weg.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:04

Babootje schreef:
piezze schreef:
Tja wat moet je met dit verhaal. Het lijkt dat TS zelf de persoon is waarover ze schrijft.


Al zou dat zo zijn? Wat dan nog? Ik vind het hele verhaal te triest voor woorden...


piezze schreef:
Grappig dat je na 2 zinnen blijkbaar gestopt ben met lezen?


Ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel. Ik bedoel niet jouw verhaal, maar het verhaal van TS.
En al zou de TS de mevrouw in kwestie zijn, dan maakt dat mij voor haar verhaal niets uit.
Ik vind het gewoon een triest verhaal. Dat een minder valide niet op hulp of inzet van haar medestalgenoten mag rekenen. Nee laat iemand van 71 met een beperking maar een paar uur lang de wei afstrompelen terwijl een gezond iemand in een kwartier klaar is. Het is gewoon triest.. en hard. ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen.

hagelslag
Berichten: 9060
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:13

Ts, als je de vrouw in kwestie bent, geniaal dus je nog altijd rijd.
Dan zou ik zo snel geen oplossing weten dan eventueel een verzorgster voor je paard nemen die dit soort klusjes kan doen in ruil voor rijden.

Ts mocht je een medestalgenoot zijn,
Dan pak op de dag dat de mevrouw "moet" uitmesten de kruiwagen en help haar erbij

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70638
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:17

Ik verplaats dit topic naar Transport, Afspraken en Overig omdat het hier om stalafspraken gaat.

Anoniem

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:22

Jongens, ze schrijft respekt met een k.
Natuurlijk is ze zelf die oudere dame :D

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:13

Mocht de TS zelf de oudere dame zijn dan zal ik als ik stalgenoot was me toch echt diep schamen om een vrouw van 71 met een kruiwagen het land in te sturen en het land mest vrij te laten maken. Mijn vader heeft ook een eigen paardenstal en is 74 ook slecht te been en nu net geopereerd aan zijn knieen. Ik zie hem al gaan met zijn rolator met daarvoor een kruiwagen aan vast gebonden en tegen mijn vader : kijk pa daar staan al je paarden hier is de kruiwagen ga maar mest scheppen, nee dat krijg ik echt niet over mijn hard . Nu staan mijn eigen paarden bij mijn vader op stal en ik tuf met de auto van mijn pa en soms met de fiets ( 30 minuten) 2 a 3 keer per dag van mijn huis naar de stal van mijn vader.

Een paar jaar geleden toen stond ik nog op een andere paardenstal had een B pony waar we onderling de mest van de paarden/pony´s moesten weg scheppen. Het waren altijd de zelfde personen die het deden. Ik had er geen moeite mee om alle 3 de grote paddocks mest vrij te maken. Ik had tijd genoeg en deed het ook voor de paarden, ook al zei de boer dat ik dat niet hoefde te doen en hielp ook vaak de boer mee. Er zitten altijd personen tussen die niks over hebben voor een ander omdat hun paard niet is. Die hadden wij toen daar ook. Of de personen die dan net kwamen als we klaar waren met mest weg scheppen en dan zeiden , goh jullie zijn klaar.