Regels inentingen paspoort vol

Moderators: Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Rivjenn

Regels inentingen paspoort vol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-17 15:57

Hallo,

Mijn paard zijn paspoort is vol bij de inentregels.
Wat nu?
Ik zie het niet zo zitten om een heel nieuw paspoort daarvoor aan te vragen.
Er staat nog wel een ander leeg formulier onder maar dat is voor entingen die anders zijn dan tetanus en influenza.

Afbeelding

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Myca

Re: Regels inentingen paspoort vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:00

Volgens mij kunnen ze gewoon doorgaan met noteren op het volgende vel, maar helemaal zeker weet ik het niet. Ik volg even, want bij mijn paard is die eerste pagina ook net vol geraakt. Dus over een jaar zit ik in het zelfde schuitje.

Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Als je nog een zadel zoekt, kijk dan hier:
klik

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:01

Gewoon stamboek bellen dan krijg je extra vellen voor inentingen die in het paspoort kunnen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:01

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-17 16:09

Yvank_ schreef:
Gewoon stamboek bellen dan krijg je extra vellen voor inentingen die in het paspoort kunnen.

Het is een paspoort van de KNHS

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:13

Bij de KNHS moet je een geheel nieuw paspoort aanvragen.

Citaat:
Zijn de regels in het paspoort volgeschreven? Dan vraag je een duplicaatpaspoort (vervolgpaspoort) aan. In dat geval maakt de KNHS een geheel nieuw FEI-paspoort aan. Dit nieuwe (blanco) paspoort wordt naar de aanvrager opgestuurd. Een erkende Nederlandse FEI-paardenpaspoortdierenarts moet de kentekenen van het paard in het nieuwe paspoort intekenen op de manier die de FEI voorschrijft en op de daarvoor bestemde pagina's, inclusief handtekening en stempel.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:13

Ik heb dit vorig jaar ook gehad, weliswaar bij het NSIJP stamboek maar inlegvellen zijn niet meer toegestaan. Ik moest een nieuw paspoort aanvragen.

Groetjes Jolanda

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:21

Dat is een mooie melkkoe.. :roll:

Fenna

Spekkie

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:30

Ik heb het ook gehad, heb nieuwe inlegvellen erin laten zetten door het stamboek (NRPS)

Ik heb idd een nieuw paspoort gehad met alles van het oude erin overgenomen en de entblaadjes van de oude erbij in gemaakt. Kosten: €50

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-17 16:31

Serieus...?
Paard is 22, en bovendien kan ik er toch niks aan doen dat hun zo weinig ruimte voor de inentingen erin hebben?
Tegenwoordig staan er in de nieuwe paspoorten legio aan blaadjes voor de entingen.

Brainless schreef:

Citaat:
Zijn de regels in het paspoort volgeschreven? Dan vraag je een duplicaatpaspoort (vervolgpaspoort) aan. In dat geval maakt de KNHS een geheel nieuw FEI-paspoort aan. Dit nieuwe (blanco) paspoort wordt naar de aanvrager opgestuurd. Een erkende Nederlandse FEI-paardenpaspoortdierenarts moet de kentekenen van het paard in het nieuwe paspoort intekenen op de manier die de FEI voorschrijft en op de daarvoor bestemde pagina's, inclusief handtekening en stempel.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:31

Brainless schreef:

Citaat:

Dat is een fei paspoort, dat is iets anders...

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-17 16:32

Toevallig is die van mij ook een NRPS. Heeft los stamboekpapier maar KNHS paspoort.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:34

Anderhalf jaar terug had ik hetzelfde probleem met het paspoort van onze new forest. Ik moest toen het paspoort opsturen naar het New forest pony stamboek en daar hebben ze extra vellen in het paspoort bijgemaakt.

Misschien handig om even contact met de KNHS hierover op te nemen maandag.
Laatst bijgewerkt door rocky_1995 op 01-04-17 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:34

Hier hetzelfde, paard is 23 en paspoort is vol.
als het inderdaad zoveel geld kost zou ik haast overwegen hem niet meer te laten enten :=
ik dacht inderdaad ook dat ze er een vel bij zouden stoppen..

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:38

MonteKarlo schreef:
Hier hetzelfde, paard is 23 en paspoort is vol.
als het inderdaad zoveel geld kost zou ik haast overwegen hem niet meer te laten enten :=
ik dacht inderdaad ook dat ze er een vel bij zouden stoppen..

Hier was het nog erger... de pony was toen 15. := tja.. volgens mij is de gemiddelde levensduur toch iets langer en vooral bij de sterke New forest pony's...

[o]

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-17 16:40

Nou ik wil hem wel blijven enten maar zou het liefst vewoon verder gaan op de overige regels

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:49

Misschien kun je dat met je dierenarts overleggen? Het zou opzich handig zijn als dat kon.

@rocky1995 naja t punt is dat ik geen wedstrijden meer met hem rijd en je weet ook niet wanneer hij komt te overlijden, hoewel ik natuurlijk hoop dat hij nog jaren mee gaat, hij is ook een taaie. Als hij een keer een wond oploopt kan ik hem dan altijd tegen tetanus laten enten opzich.
Ik ga van de week even bellen om informatie te vragen in ieder geval!

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:09

MonteKarlo schreef:
Misschien kun je dat met je dierenarts overleggen? Het zou opzich handig zijn als dat kon.

@rocky1995 naja t punt is dat ik geen wedstrijden meer met hem rijd en je weet ook niet wanneer hij komt te overlijden, hoewel ik natuurlijk hoop dat hij nog jaren mee gaat, hij is ook een taaie. Als hij een keer een wond oploopt kan ik hem dan altijd tegen tetanus laten enten opzich.
Ik ga van de week even bellen om informatie te vragen in ieder geval!

Idd hier lopen ze ook geen wedstrijden meer, maar hier worden ze nog wel geënt puur, omdat een wondje zo opgelopen is. Ze staan 24/7 buiten met een zeecontainer als inloopstal en tja af en toe hebben ze wel een keer een wondje door het spelen of onhandig zijn.
Volgens mij viel een extra katern in het paspoort bij het New forest pony stamboek toen nog wel mee qua prijs.

[o]

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:20

Je kan ook gewoon wel enten maar niet noteren als dat een probleem zou zijn. Paard wel beschermd maar niet officieel geregisteerd ;)

Ik zou even informeren bij de KNHS. En even bij de dierenarts, want, als je toch niet meer op wedstrijd gaat, hoe groot zou het probleem zijn om bij een paard op leeftijd door de gaan op die speciale pagina?
Bij mijn paard staat er één enting fout en heeft de da daar naartoe verwezen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:36

Als het paard oud is, geen wedstrijden meer loopt en je niet meer van plan bent hem te verkopen, dan zou ik lekker doorgaan met noteren van de entingen op de volgende bladzijde (vaccinaties anderen dan). O:) :o

[o]

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:38

Als je geen wedstrijden rijdt zou ik gewoon stoppen met inplakken.
Verder heb je die stickers nergens voor nodig.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:00

Jullie hebben een punt!
Of ik stop er zelf een vel bij in haha. Ik ga het in ieder geval niet overhoop halen paspoort opsturen en dergelijke. TS succes met je besluit ! Je dierenarts kan je er vast bij helpen :j

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:07

Hier hetzelfde gehad met een merrie die dit jaar 23 wordt. Is in februari geënt en toen bleek het blaadje vol. Had ik niet onthouden van vorig jaar :o? Da stelde zelf voor om op de pagina eronder verder te gaan. Mij best, paard loopt al jaren geen wedstrijden meer en gaat hier dood.

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:39

Mijn paard haar boekje is volledig vol bij de pagina's van Rhino. Nog een beetje plaats voor de andere inentingen.

Ik kijk wel wat de DA zegt, maar een ander boekje aanvragen ga ik toch ook niet doen...

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 05:13

Ik heb mijn paspoort opgestuurd naar het stamboek (KVTH). Voor zo'n 15 euro kreeg ik een aanvulling in het paspoort. Daarnaast was ik twee keer verzendkosten kwijt voor aangetekend verzenden pakket (8,15 per keer). Dit omdat de verzekerde waarde bij pakket verzenden hoog genoeg is voor het paspoort. Ik vind het een fijn idee dat de inentingen gewoon correct ingevuld kunnen blijven worden zodat als ik besluit om wedstrijden te gaan rijden het gewoon in orde is. Ik had mijn paspoort met een week terug.

Ga mee op buiten rit met Dutch Horse trail!
Iedere donderdag een nieuwe video