Ik ben met dit nog vrij onbekend, aangzien ik pas geleden een paard heb gekocht samen met mijn vader. Het is een KWPN merrie, stkmaat 175. Ik zit met een aantal vragen:
Mijn eerste vraag, ik had gelezen dat het verstandig kan zijn om je paard op jou naam te laten zetten. Klopt dit? Zelf heb ik hier wel een fijn gevoel bij, aangezien ik in de toekomst nog wel een of meerdere veulens bij haar wil vanwege de zeer goede stamlijn. Wie kan mij helpen? Ik had iets gezien op de site van KWPN. Alleen vond het niet heel erg duidelijk. Ik ben geen lid van KWPN. Ook had ik gehoord/gelezen dat je, door het verzenden van het formulier wat je moet invullen voor de overschrijving, aan een lidmaatschap vast zit ofwel jaarlijkse contributie. Is dit zo? Hoe zit het met verzenden van het paspoort? Binnen hoeveel dagen/weken heb je het paspoort weer terug? Informatie hierover is heel erg welkom!
Daarnaast heb ik nog een vraag m.b.t. het stamboek. Twee weken geleden hebben wij het paspoort gekregen. Echter hoorde ik gisteren dat hierbij ook een stamboek bij moest zitten. Dit was helaas niet het geval. Ik heb de vorige eigenaar een berichtje gestuurd, met de vraag of hij deze nog had. Wat nou als hij deze niet meer heeft? Hoe kan ik dan alsnog een duplicaat van het stamboek krijgen? En hoe regel ik dit?
Heel graag hoor ik van jullie, want heb zo geen idee wat ik moet/kan doen.