Volgens mij is het simpel een kwestie van inladen, grens over en uitladen. Geen rompslomp.
Pandora2
Geplaatst: 24-03-17 12:32
Speedster schreef:
Volgens mij is het simpel een kwestie van inladen, grens over en uitladen. Geen rompslomp.
+1 Zo zou ik het in elk geval doen.
mystica11
Geplaatst: 24-03-17 12:33
Ik heb toevallig een veulen in de opfok staan in Belgie. Alle ingevoerde paarden moeten worden geregistreerd in Belgie. Volgens mij heet de site BCP. Het kost iets van € 40,- om te registreren.
ClauH
Geplaatst: 21-04-17 16:59
Ben je al wat wijzer TS ?
Ik probeer wijs te worden uit zowel de Nederlandse site als de Belgische, maar lees overal tegenstrijdigheden... Ik lees dat concours, verweiden of recreatie mag, dus in theorie zou ik in Belgie een paard kunnen kopen, ermee naar Nederland rijden en zeggen dat ik hem in de wei ga zetten ? Dan lees ik iets over bijzonder afspraken in de Benelux, maar niet welke dat zijn ?
Toevallig ben ik 2 jaar geleden aangehouden door de NVWA, maar toen had ik mijn merrie naar de hengst gebracht en had ik dus een lege trailer . Ik heb aan die man nog gevraagd hoe of wat, en die zei me weer dat hij alleen wilde controleren of het paard er netjes bij stond, dus niet te krap, te bezweet enz.
Dus ik snap dat niemand het meer snapt
Nouvel
Geplaatst: 27-04-17 15:07
Volgens mij moet je in België afmelden en in Nederland aanmelden en anders om. Wij hadden een paard uit België vandaan. Die stond daar geregistreerd en moest daar uitgegescreven worden.