Wanneer ben je nu een handelaar?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Zsazsa_

Wanneer ben je nu een handelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-17 16:35

Een professionele welteverstaan...

Ik vroeg mij dit af gezien er zoveel stallen, handelstallen, fokkerijen etc zijn waarbij er een flink aantal geen kvk nummer hebben, maar wel degelijk geld verdienen met de verkoop van hun paarden of tussen handelaar zijn.

Ze hebben vaak een website waarbij ze zich vaak kleiner voordoen dan ze in werkelijkheid zijn of zeggen zelfs ├╝berhaupt geen handelaar maar Hobbyist te zijn.
Nu is mijn vraag mag dit belastingtechnisch gezien wel?

Je hoort zo vaak problemen met kopers die een paard kopen van een wat lijkt professionele handelstal die daarna problemen hebben met het paard maar niet van het consumentenrecht gebruik kunnen maken omdat de professionele handelaar ineens niet professioneel meer is. Dan sta je als koper er ineens slecht voor bij een verborgen gebrek.
Als ik een advertentie zie van iemand die adverteert onder de naam 'Stal Huppeldepup' heb je toch al gauw het idee met een professioneel te maken te hebben.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit nu allemaal zit? En wat wel en niet mag? Ben je verplicht een kvk te hebben als je meerdere paarden verkoopt? En hoe zit het met al die zwarte handelaren? Mag dit zomaar?

Stormig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:16

_Zsazsa_

Re: Wanneer ben je nu een handelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-17 20:12

Dankjewel, heb even gekeken!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie