Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjolvir schreef:Vergeet niet goede afspraken te maken met de eigenaar van wie je het paard mee neemt naast de jouwne, voor geval deze je complete trailer verbouwd bijvoorbeeld (en allicht wel verzekerd is maar je alleen dagwaarde uitgekeerd krijgt.... ).
Babootje schreef:Volgens mij is het zo, dat als je een WA + hebt dat auto, aanhanger en inhoud daaronder vallen.
Dus als er iets gebeurt met trailer of paard, valt dat onder de verzekering van de auto waar hij achter hangt.
Rex_Rolfo schreef:Babootje schreef:Volgens mij is het zo, dat als je een WA + hebt dat auto, aanhanger en inhoud daaronder vallen.
Dus als er iets gebeurt met trailer of paard, valt dat onder de verzekering van de auto waar hij achter hangt.
Dat ligt maar net aan de verzekering die de eigenaar van de trailer heeft. Niet alleen WA, WA+ of volledig casco of aparte trailer verzekering, maar het zou me niet verbazen als het ook per maatschappij verschilt.
Het maakt ook verschil of je een paard meeneemt als vriendendienst of dat je er een vergoeding voor vraagt.
In de praktijk komt het er vaak op neer dat als alles goed gaat krijg je hooguit een bedankje, gaat er iets niet goed (om welke reden dan ook) blijf je met de gebakken peren zitten.