Ander paard vervoeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nacusi

Ander paard vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 20:04

Hallo
Ik heb thuis een 2-paardstrailer. Mag ik iemand anders zijn paard hiermee vervoeren (samen met mijn paard)? Moet hier geen speciale verzekering voor zijn? Wat als er iets gebeurt en dat paard mankeert iets?

Babootje

Re: Ander paard vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:06

Volgens mij is het zo, dat als je een WA + hebt dat auto, aanhanger en inhoud daaronder vallen.
Dus als er iets gebeurt met trailer of paard, valt dat onder de verzekering van de auto waar hij achter hangt.

Sjolvir

Re: Ander paard vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:15

Vergeet niet goede afspraken te maken met de eigenaar van wie je het paard mee neemt naast de jouwne, voor geval deze je complete trailer verbouwd bijvoorbeeld (en allicht wel verzekerd is maar je alleen dagwaarde uitgekeerd krijgt.... ).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:25

Sjolvir schreef:
Vergeet niet goede afspraken te maken met de eigenaar van wie je het paard mee neemt naast de jouwne, voor geval deze je complete trailer verbouwd bijvoorbeeld (en allicht wel verzekerd is maar je alleen dagwaarde uitgekeerd krijgt.... ).

Maar wettelijk gezien hoef je ook niet meer te vergoeden dan de dagwaarde...
Wat je daarover ook op papier zet (dat ze bv een nieuwe trailer moeten kopen) is niet rechtsgeldig.
Je hoeft nl nooit meer te vergoeden dan het verlies van degene.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:37

Babootje schreef:
Volgens mij is het zo, dat als je een WA + hebt dat auto, aanhanger en inhoud daaronder vallen.
Dus als er iets gebeurt met trailer of paard, valt dat onder de verzekering van de auto waar hij achter hangt.

Dat ligt maar net aan de verzekering die de eigenaar van de trailer heeft. Niet alleen WA, WA+ of volledig casco of aparte trailer verzekering, maar het zou me niet verbazen als het ook per maatschappij verschilt.

Het maakt ook verschil of je een paard meeneemt als vriendendienst of dat je er een vergoeding voor vraagt.

In de praktijk komt het er vaak op neer dat als alles goed gaat krijg je hooguit een bedankje, gaat er iets niet goed (om welke reden dan ook) blijf je met de gebakken peren zitten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:49

Rex_Rolfo schreef:
Babootje schreef:

Dat ligt maar net aan de verzekering die de eigenaar van de trailer heeft. Niet alleen WA, WA+ of volledig casco of aparte trailer verzekering, maar het zou me niet verbazen als het ook per maatschappij verschilt.

Het maakt ook verschil of je een paard meeneemt als vriendendienst of dat je er een vergoeding voor vraagt.

In de praktijk komt het er vaak op neer dat als alles goed gaat krijg je hooguit een bedankje, gaat er iets niet goed (om welke reden dan ook) blijf je met de gebakken peren zitten.

Dat dus... ik ga niemand meer verslepen, anders dan dat we samen naar het bos gaan of zo, maar niet omdat iemand zo nodig van stal moet verhuizen, je Eigen paarden netjes te laden zijn en die dan weer totaal niet zodat je halve dag kwijt bent en afgesproken was dat ze diesel zouden betalen, nou dat is zelfs nog niet gelukt.