hooinet in alu trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Billy20

hooinet in alu trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 11:19

Ik heb een aluminium Henra trailer maar ik kan geen bevestiging voor een hooinet vinden. Hoe hebben andere mensen dit opgelost? Kan ik in de alu plaat boren om er een ring te bevestigen?

Loonwerker

Re: hooinet in alu trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:35

Ja hoor, je kunt prima in een aluminium plaat boren. Als je daar dan een oogbout insteekt en aan de andere kant een ring en een moer, heb je een stevige bevestiging.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:41

Heb je geen tralies voor je raampjes? ik knoop altijd aan het ene raampje het touw van het hooinet vast, en aan het andere raampje de onderkant van het hooinet met zo'n clip/touw waar je je paarden mee vast zet in de trailer. Werkt perfect

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 09:42

Als ik een oogbout zou gebruiken en de moer zit aan de buitenkant krijg ik dan geen problemen met vocht dat naar binnen komt?
Ik heb wel tralies voor de ramen maar vraag me af of die sterk goenoeg zijn. Een vol hooinet weegt nog wel wat en als mn paard er aan gaat trekken komt er best wat kracht op te staan.

Loonwerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:41

Billy20 schreef:
Als ik een oogbout zou gebruiken en de moer zit aan de buitenkant krijg ik dan geen problemen met vocht dat naar binnen komt?
Ik heb wel tralies voor de ramen maar vraag me af of die sterk goenoeg zijn. Een vol hooinet weegt nog wel wat en als mn paard er aan gaat trekken komt er best wat kracht op te staan.

Je trailer is toch al niet helemaal luchtdicht neem ik aan? Vocht komt ook via de klep binnen.
Ik zou wel een rvs bout, moer en ring gebruiken, en als je bang bent voor lekkage kun je bij het monteren wat kit rond de bout doen. Bij het aandraaien verspreidt de kit zich dan mooi rondom de bout.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:23

gebruik dan wel een borgmoer zodat je hem niet te vast hoeft te draaien. Die alu planken zijn namelijk hol en als je een bout dan te vast draait, deuk je de plank in.