Paard meenemen aan de hand vanop ander paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9710
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Paard meenemen aan de hand vanop ander paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:14

Voor mij zou het idee dat een handpaard makkelijk overdwars kan gaan staan (en probeer dat maar eens te voorkomen) een reden zijn om niet zo blij te zijn met zo'n mede-bakgebruiker.
Hoe TS het rijden met een handpaard ervaart kan wel eens positiever zijn, dan hoe haar mede-bakgebruikers dat ervaren.
Maar dat schermen met de verzekering roept bij mij wel vragen op.

ikke

Berichten: 37630
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:23

Baloe89 schreef:
Hallo,
Weet er iemand wat de regelgeving is omtrent het meenemen van een paard als je op een ander paard zit?
Ik rij 2 polopaarden. Vroeger zijn zij steeds getraind op,deze manier. Men zat dus op,het ene paard en het andere paard liep aan de hand mee. Dit zowel in stap, draf als in galop. Nu heeft een van de 2 paarden een koliekoperatie,gehad en mag deze alleen stappen. Ik neem hem nu dus mee als ik aan het uitstappen ben met het andere paard. Nooit heb ik hier commentaar op gekregen. Tot gisteren een andere ruiter dit niet vond kunnen. Volgens haar was dit door de verzekering verboden want als er iets zou gebeuren en de verzekering komt erachter dat ik een paard aan de hand bij had zou zij moeten opdraaien voor de kosten. Weet iemand hoe dit zit en wat hiervan waar is? Ik ben toen dus in de gietende regen gaan wandelen, maar als,het heel de week zo slecht weer is heb ik geen zin om elke dag in de gietende regen te gaan wandelen als er een binnenpiste ter beschikking is.

Nou, het is heel simpel: in Belgiƫ mag je, in ieder geval op de openbare weg, geen paard begeleiden vanop een ander paard. Dat is bij wet verboden.

Lijkt me een invuloefening dat die andere ruiter daaraan refereert. Of het precies klopt wat ze zegt, is een ander punt maar een verzekeraar zou er wat van kunnen vinden, met die wet in de hand.

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:09

Nou, het is heel simpel: in Belgiƫ mag je, in ieder geval op de openbare weg, geen paard begeleiden vanop een ander paard. Dat is bij wet verboden.

Lijkt me een invuloefening dat die andere ruiter daaraan refereert. Of het precies klopt wat ze zegt, is een ander punt maar een verzekeraar zou er wat van kunnen vinden, met die wet in de hand.[/quote]

heb eens gezocht naar eventuele wet maar er wordt buiten de gebruikelijke verkeersregels die gelden niet gesproken over begeleiden paard op een ander paard.