Op het object is al bestaande bouw aanwezig, namelijk: woonboerderij met aangebouwde stal, boerderijwinkel met open loods, 2 voormalige veestallen, loods/werktuigberging.
Er worden momenteel geen paarden op gehouden.
Stel ik wil hier recreatief paarden houden, dus dat betekent max 5 (of was het 7?) paarden.
Mag ik dan zomaar, zonder toestemming van de gemeente e.d.:
- Boxen bouwen in de loods?
- Een stuk bestrate grond/gewoon grond omploegen en inzaaien om als weiland te laten dienen?
- een paddock aanleggen? (dat wil zeggen een gedraineerde paddock met vaste omheining).
Wat betreft een bak aanleggen begrijp ik dat ik een vergunning nodig zal hebben. Vaste omheining is geen must, prikpaaltjes met lint is ook prima. Maar ik wil wel drainage en verlichting (geen voetbalvereniging sterkte maar ik wil wel uit de voeten kunnen in de winter).
Stel ik heb dit object op het oog, maar het mogen aanleggen van een bak zal voor mij een beslissende factor zijn om tot aankoop over te gaan.
Kan ik, zonder dat ik dus al eigenaar ben van het object, informeren bij de gemeente of ik hier een vergunning voor zal krijgen? Wat voor tijdsbestek zal hier overheen gaan? De verkopers kunnen tenslotte geen 6maanden op mij wachten

Zomaar wat vragen, wie heeft er voor mij antwoorden?
Groetjes Karin