Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Duhelo schreef:gewoon eentje zoeken van 1600 of ev zelfs 2000, en bij de autokeuring hem laten terugkeuren
Ik geloof dat het eerst een administratieve keuring is, dan brengen ze het gewicht terug, en daarna moet je hem volgens mij nog eens in het echt gaan keuren, maar je kan dit prima doen bij de aankoop, als je de papieren hebt langsgaan in het kantoor, terugkeuren en inschrijven op je naam, en daarna de trailer zelf gaan keuren.
met tijd kun je hem dan weer laten opkeuren ook, maar dat is misschien wel omslachtiger.
Let ook op op je kogeldruk, de gewichten alleen zijn niet van belang, maar als je kogeldruk maar 50 kilo is en de trailer geeft er 80, heb je ook een probleem ...
edit: je kan ook je auto laten terugkeuren. Ik heb mijn renault trafic teruggekeurd van 2700 naar 2300, zo mocht ik een trailer van 1200 mtm trekken met een B-rijbewijs. Ik laad toch nooit veel gewicht en heb inmiddels mijn BE, maar auto staat nog altijd op 2300 kilo ...
crazygirl1 schreef:Gezien ik de trailer wil trekken met Belgisch rijbewijs B, zoek ik een trailer met mtm 1500kg.
Info auto:
MTM 1950kg
Mag 1600kg trekken
Rijbewijs B: MTM auto (1950kg) + MTM trailer (1500kg) = 3450kg = in orde gezien auto 1600kg mag trekken
Ik ben al op zoek gegaan maar vaak is MTM trailer 1200kg of 1600kg. 1200kg lijkt mij heel snel krap (ledig 600à750kg, blijft 450 à 600kg over. Voor 1 paard is dit toch krap? Maar 1600kg mag de auto niet trekken.
Citaat:Deze aanpassing dient dus niet aangevraagd en/of gevalideerd te worden door het keuringscentrum.
Indien het betrokken voertuig tot een categorie behoort waarbij een identificatieverslag noodzakelijk is, dient het voertuig na het ontvangen van een nieuw inschrijvingsbewijs, aangeboden te worden bij een keuringscentrum zodat het identificatieverslag gecorrigeerd kan worden.
Een technische herkeuring zal uitgevoerd worden.