Op dit moment ben ik een beetje de mogelijkheden aan het bekijken voor mijn 18-jarige kwpn ruin. Helaas heb ik het zelf heel druk, waardoor het eigenlijk niet rendabel is om hem aan te houden. Op dit moment zou een anders soort paard beter in mijn leven passen, dus vandaar dat ik aan het bedenken ben wat te doen.
Het gaat om een 18-jarige ruin met veel (spring) kwaliteit. Helaas is hij nooit uitgebracht op wedstrijd. Omdat het niet het allerbraafste paard is, lijkt verkopen (tegen een kleine prijs) me niet makkelijk. Als mensen voor een wat ouder paard gaan, willen ze meestal dat deze ook bomproof is met buitenrijden en dat is hij helaas niet. Vandaar dat ik nadenk over volledige lease. Nadelen daarvan zijn wel dat ik dan zelf geen ander paardje kan kopen, omdat ik de eventuele medische kosten van twee paarden niet kan dragen. Toch denk ik er wel over na.
Waar moet ik dan allemaal rekening mee houden? Het zou gaan om volledige lease, dus indien gewenst 7 dagen in de week. Is het dan ok om het stalgeld te vragen als kostprijs? Ik sta in een dure regio dus dat zou dan uitkomen op €380,-. Er mag alles met het paard gedaan worden. Op stal worden KNHS wedstrijden georganiseerd, dus die mogelijkheid is er ook.
Zijn er nog speciale verzekeringen oid die afgesloten dienen te worden? Andere dingen om rekening mee te houden?
Bedankt alvast!