hout, polyester of aluminium?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fritsfrats

hout, polyester of aluminium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 11:01

Rustig ben ik op zoek naar een 1,5 paards trailer.
Weten nog niet of dit een nieuwe of goede 2e hands gaat worden.

Zijn wel op zoek naar een degelijke trailer waar we jaren mee vooruit kunnen.
Alleen de keuze tussen hout, polyester of aluminium is nog niet helemaal duidelijk.
Willen wel een degelijke trailer en komt buiten te staan. Moet dus wel tegen een stootje kunnen.

Wat zijn jullie ervaringen/meningen over houten, polyester en aluminium trailers?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:05

Wij hebben gekozen voor alu bodem, zodat dit nooit kan rotten. Houten opbouw zodat als deze kapot gaat je makkelijk een gedeelte kan laten vervangen. Polyester opbouw is mooi maar kan splinteren als het kapot gaat en is niet gedeeltelijk te vervangen, dan moet gelijk de hele opbouw vervangen worden.
Wij hebben een Henra easyline 1,5 paards, zeer tevreden over.
Succes!

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:59

SuperZodiaX schreef:
Wij hebben gekozen voor alu bodem, zodat dit nooit kan rotten. Houten opbouw zodat als deze kapot gaat je makkelijk een gedeelte kan laten vervangen. Polyester opbouw is mooi maar kan splinteren als het kapot gaat en is niet gedeeltelijk te vervangen, dan moet gelijk de hele opbouw vervangen worden.
Wij hebben een Henra easyline 1,5 paards, zeer tevreden over.
Succes!

Bij beschadigingen aan een polyester trailer kan dit gewoon gerepareerd worden, daar hoeft de hele opbouw niet voor gedemonteerd worden! Voor een kleine meerprijs heb je een aluminium vloer bij een nieuwe dus dat zou ik altijd doen.

Densij2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:59

Voor zo ver ik weet:

Hout gaat niet heel lang mee maar als er iets rot is het wel vrij makkelijk te vervangen en goedkoper in de aanschaf.

Polyester kan natuurlijk niet rotten, maar in de zijkanten is hout verwerkt om stevigheid te geven.
ALS hier vocht bijkomt kan het hout tussen het polyester gaan rotten en dat is volgens mij best duur om te vervangen.
En als polyester buiten staat kan het volgens mij uitdrogen door de zon, weet niet zeker hoe erg dat is voor de trailer of dat het alleen niet meer mooi is.

Aluminium kan natuurlijk niet rotten maar de trailer is daardoor wel vrij duur en zwaar dus dan hangt het af van hoeveel je auto kan trekken.

Zelf heb ik een tweedehands gekocht. De eerste die ik had gekocht liet ik bovag keuren en bleek dat er rot zat tussen het polyester, gelukkig kon die nog terug.
Maar zou zeker aanraden om hem te laten keuren als je een tweedehands neemt.