Duplicaat paspoort aanvragen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Besje15

Duplicaat paspoort aanvragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 20:13

Wie kan mij helpen? het paspoort van mijn paard is zoek..
Nu wil ik een duplicaat aanvragen bij het kfps, hoe gaat dit allemaal in zijn werk?
Ik heb al het één en ander gevonden op de kfps site maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
Hoe en wat wil ik best uitleggen in een pb!

Gr.

Shanel

Re: Duplicaat paspoort aanvragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:47

Ik heb vorig jaar een duplicaat paspoort aangevraagd (AVS). De dierenarts moest langskomen om de chip te verifiëren en een handtekening te zetten op het aanvraagformulier. Papieren opgestuurd en na betaling kregen we een duplicaat paspoort. Bij het stamboek was het al bekend dat het paspoort kwijt was dus we kregen heel gemakkelijk een duplicaat.

Besje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 23:33

Oke! Nou dan bel ik van de week de veearts, en jij was het paspoort ook kwijt geraakt?
Het kost een hoop geld.. en het is ook nog eens niet mijn schuld maar aangezien ik eind januari ga verhuizen en wedstrijden wil gaan starten wil ik het graag hebben en niet wachten tot dat ze hem ooit eens tegen komen..

En mag ik vragen wat je daar ongeveer voor betaald hebt chip lezen + duplicaat Shanel?

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 07:21

M'n pony heeft zoveel eigenaren gehad de afgelopen jaren dat ergens het paspoort is kwijtgeraakt. De vorige eigenaar kocht 'm voor de verkoop en kwam er dus achter dat er geen paspoort bij zat. Voor die tijd is hij gewoon verhandeld zonder paspoort. De kosten van de DA weet ik niet, die heeft de vorige eigenaar betaald. Voor het duplicaat was ik in totaal €296 kwijt. Een paspoort alleen kost iets van €180 maar bij het AVS heb je ook een bewijs van inschrijving nodig en daar werd uiteraard ook een hoop voor gerekend :+ .

Besje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 14:58

Ah oke! Hmm wat duur.. gelukkig is het kfps wat goedkoper 126,- voor een duplicaat. Nou bedankt!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:01

Bij mijn vorige paard was ook het paspoort kwijt. Ik moest via de dierenarts de chip laten checken en had een handtekening nodig. Daarna heb ik heb paspoort aangevraagd(270 euro) :=
Helaas is het erg duur ja :(

Besje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 19:14

Oke, ja echt wel.. de veaarts zei ook al reken maar rond de 250 euro.
Maarja het moet maar..

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:44

Ik heb een aantal jaren geleden het paspoort van mijn toenmalige kwpn paard opnieuw moeten aanvragen omdat ik deze was kwijt geraakt(te goed opgeborgen)
Ik moest door de dieren arts haar aftekeningen opnieuw laten opnemen en chip te checken, lid worden van kwpn en diverse magzines, een pluk manen met haarwortel opsturen, ouders vermelden, geboorte naam en foto's toesturen. al met al +- 450 euro. toen ik de papieren binnen had heb ik de originele papieren +- 3 maanden later terug gevonden. :(

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 01:05

En hou er als je wedstrijden wil gaan rijden rekening mee dat je ook opnieuw je basisenting moet regelen. En paard wordt uitgesloten voor menselijke consumptie met duplicaat-paspoort, voor jou misschien niet zo erg, maar kan bij evt verkoop soms lastig zijn.

Besje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 12:29

Pff wat is het overal verschillend qua prijs! Nou ik wacht nog wel even af.. bedankt voor jullie reacties!