Eten pony vervoeren met fiets

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Eten pony vervoeren met fiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 23:47

Hoi bokkers

Ik ga binnenkort m'n oudje terug bietenpulp voeren en moet dit dus thuis klaarmaken aangezien ik daar geen mogelijkheid toe heb op de weide. Ik zou dit dus moeten kunnen vervoeren op de fiets, iemand enig idee hoe ik dit kan doen? Fiets heeft overigens een bagagedrager, maar ben bang dat als ik er gewoon een emmer opzet ik alles onderweg kwijt geraak. :')

xVerax

Re: Eten pony vervoeren met fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:48

In een afsluitbare bak doen? Vast wel iets te vinden bij de action ofzo.

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:49

is een rekje voor op de fiets niet een idee?
en ik denk dat ze er tegenwoordig ook nog wel zijn maar ik had een wat bredere drager achterop mijn fiets waar ik mijn tas op kwijt kon.
volgens mij moet daar ook een emmer op passen qua breedte, ik weet alleen de naam van die rekjes niet meer uit mijn hoofd. zal even gaan zoeken ;)

als het oppervlak wat breder is en de bak is afgedekt moet je een eind kunnen komen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:50

Bij een snackbar een mayonaise emmer vragen. Die hebben goed afsluitbare deksels.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:50

Fietskar! :) Staan vaak gratis op weggeefhoeken op facebook. Ik heb er ook eentje staan, gekregen van iemand op een weggeefhoek.

poown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:02

Ik doe het gewoon in een emmer, zet ik achter op de fiets en houdt hem dan met 1 hand vast

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:04

Je hebt van die voerbakken die je met beugels aan de stal kunt hangen. Die bakken passen ook aan het stuur of de bagagedrager van mijn fiets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:04

Ik moest ook een tijdje bietenpulp maken op een stal met koud water en nam gewoon een thermosfles heet water mee naar stal en maakte het dan ter plekke. Ik weet niet of het mogelijk is om het voer bij je pony op te slaan, maar een thermosfles is een stuk makkelijker meenemen dan een bak pulp. ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:07

Grote emmer + afdekhoes, lange pollepel om te roeren en goed afsluitbare grote voerton daar zetten. Bij IKEA 2-4 1L thermosflessen kopen, die thuis vullen met kokend water uit de waterkoker en meenemen. 1e wat je daar doet is pulp in emmer doen, heet water er bij, omroeren en afdekken. Na de klusjes is het zacht en op eettemperatuur.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:38

Zo'n voer bak over je stuur hangen zoals zo'n rek die tegenwoordig ieder oma fiets heeft?
Grote frietsaus emmers bij de snackbar afbedelen?
Grote thermoskan heet water meenemen?
Je heb voor emmers, gewoon die simpele zwarte gamma emmers tegenwoordig ook deksels volgens mij.
Let op bietenpulp word wel zwaar! en zorg dat het wel met voldoende water is aangemaakt, maar hoe meer water bij de pulp hoe meer het uitzet, ik kon met twee handjes speedibeet een heel teiltje vullen, steeds tien min laten staan en weer water er overheen, uiteindelijk nog een handje erbij gegooid, was namelijk voor drie paarden.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 01:00

Bietenpulp met koud water weken en elke dag te week zetten voor de dag erna. Ik doe dit al jaren zo, geen verschil met warm water...

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 01:06

xyzutu2 schreef:
Ik moest ook een tijdje bietenpulp maken op een stal met koud water en nam gewoon een thermosfles heet water mee naar stal en maakte het dan ter plekke. Ik weet niet of het mogelijk is om het voer bij je pony op te slaan, maar een thermosfles is een stuk makkelijker meenemen dan een bak pulp. ;)

Dat doe ik ook altijd met slobber.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 02:04

Ik had altijd een ophang voerbak(voor aan de stal deur) Deze kon ik ook aan mijn pakje drager hangen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 08:53

Dat van die voerbak met beugels is idd een goed idee! Die hebben we hier thuis namelijk nog liggen. De rest neem ik ook zeker mee als ik wat dingen ga uitproberen. Dankjewel!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:00

rien10 schreef:
Bij een snackbar een mayonaise emmer vragen. Die hebben goed afsluitbare deksels.

Dat zijn echt geweldige dingen. Ook om andere diervoeding afgesloten en muisvrij te bewaren.

Ze zijn trouwens ook behoorlijk luchtdicht, want als je er een varkenskop in biotex (om de schedel mooi schoon te krijgen) in bewaart, ruik je dat niet eens door het hele huis.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:55

Let wel op met fietsen, als je voor het eerst iets aan je stuur hebt hangen is dat even wennen. Je stuur wordt door het gewicht wat instabieler.