En toen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kasty

En toen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 15:15

Hallo,

Ik heb een kwestie die ik jullie graag wil voor leggen en wat de meningen erover zijn?

5 weken geleden zou ik deelnemen aan een dresuurclinic. 3 kwartier les samen met een voor mij onbekende combinatie.

Een dag van te voren heb ik contact met de organisatie contact opgenomen, want de weervoorspellingen waren voor de volgende dag zeer slecht. Westerstorm met uitschieters naar windkracht 9. Het hoogtepunt rond een uur of 2/3 net op het het moment dat ik onderweg zou zijn en moest rijden.
Ze zouden mij op de hoogte houden en mocht de clinic niet doorgaan, dan zouden ze dit melden en waren er geen kosten aan verbonden.
Bij aanmelding stond niet dat je kosten verschuldigd was bij afmelding.
Na mijn mailtje over slecht weer kwam er gauw een mail aan degene die zich opgegeven hadden, dat als de clinic door ging en men afzegde dat de kosten verschuldigd waren.

De volgende dag kwam er een keurig mailtje dat de clinic door ging.. maar de westerstorm ging ook door... dus ik heb me afgemeld.
Ik moest van ver komen en met die windkracht was ik onverzekerd bij een ongeluk en het was ook onverantwoord..

Ik vind het dus een kwestie van onvoorziene omstandigheden.. De andere combinatie heeft wel les gehad, geen idee of mijn gat is opgevuld.. Ik ben naar ze zeggen de enige combinatie die heeft afgezegd.. Volgens hun viel de storm mee, maar het ging toch zeker hier flink te keer..en waren er werkelijk grote uitschieters in de storm.

Moet ik betalen , de ja of de nee en waarom?
Laatst bijgewerkt door Kasty op 13-12-16 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:17

Kasty schreef:
Na mijn mailtje over slecht weer kwam er gauw een mail aan degene die zich opgegeven hadden, dat als de clinic door ging en men afzegde dat de kosten verschuldigd waren.

Je typt het antwoord zelf al :) Staat zwart op wit in de e-mail die je hebt ontvangen.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 15:19

Lizzyy schreef:
Kasty schreef:

Je typt het antwoord zelf al :) Staat zwart op wit in de e-mail die je hebt ontvangen.

Ja maar dat vind ik mosterd na de maaltijd.. omdat ze nu dachten van ojee er komt storm aan.. als ik niks had gezegd, hadden ze het niet gedaan.. Dit hebben ze ook toegeven dat het een leerpunt van hen was.

Autumnn

Re: En toen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:32

Tja, dan had je er niet over moeten beginnen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:32

Kasty schreef:
Lizzyy schreef:

Ja maar dat vind ik mosterd na de maaltijd.. omdat ze nu dachten van ojee er komt storm aan.. als ik niks had gezegd, hadden ze het niet gedaan.. Dit hebben ze ook toegeven dat het een leerpunt van hen was.

Maar je hebt wel wat gezegd, en zij hebben het wel gedaan...
Ik denk dat je gewoon moet betalen. Misschien kun je met ze overleggen dat je op een andere datum zou kunnen rijden?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:36

Op die dag waar jij het volgens mij over hebt was het code geel in sommige provincies en werd er op het nieuws opgeroepen om niet met aanhangwagens de weg op te gaan. Ik zou daarom gewoon een nette mail tikken met daarin dat bericht en het verzoek om samen tot een oplossing te komen.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 15:41

Urona447 schreef:
Op die dag waar jij het volgens mij over hebt was het code geel in sommige provincies en werd er op het nieuws opgeroepen om niet met aanhangwagens de weg op te gaan. Ik zou daarom gewoon een nette mail tikken met daarin dat bericht en het verzoek om samen tot een oplossing te komen.

Dat heb ik idd gedaan een nette mail, met de vraag om enige coulance.
Zij geven aan dat het voor hun een leermoment is om de volgende keer aan te geven bij afmelding de gevolgen.

Echter geven ze ook aan dat het weer best wel meeviel en het toch niet zo kan zijn dat ze voor mijn lessen moeten betalen.

En weet je het gaat me niet om het geld.. Maar ik vind de situatie wel om coulance vragen, anders was ik gewoon gekomen. Had er erg veel zin in..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:48

Bij het tweede mailtje had je eigenlijk meteen terug moeten mailen dat je het hier niet mee eens was en je daarom terug wilde trekken.

Wat ik wel heel sneu vind is dat zij zeggen dat het een leermoment is, maar jij moet de lasten maar dragen. Ik zou zeggen, splits de kosten en betaal ieder de helft. Dan is het voor beide een leermoment.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 16:10

Storm schreef:
Bij het tweede mailtje had je eigenlijk meteen terug moeten mailen dat je het hier niet mee eens was en je daarom terug wilde trekken.

Wat ik wel heel sneu vind is dat zij zeggen dat het een leermoment is, maar jij moet de lasten maar dragen. Ik zou zeggen, splits de kosten en betaal ieder de helft. Dan is het voor beide een leermoment.

Ik heb me officieel afgemeld voor het 2e mailtje over de kosten. Heb hun oordeel niet afgewacht op de dag zelf.
Maar idd kosten delen vind ik een optie waar ik me wel in kan vinden.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:26

Ik denk dat het er ook erg vanaf hangt waar de storm precies woedde. Jij geeft aan dat je van ver moest komen, dus dikke kans dat het bij jou niet verantwoord was, maar bij hen in de regio wel (en dat lijkt me hier ook heel waarschijnlijk aangezien de clinic gewoon door is gegaan). Zij zijn er natuurlijk niet verantwoordelijk voor dat jij op de dag van de clinic van ver moet komen. Je wist dat het zo ging stormen dus had ook de dag vantevoren je paard al kunnen vervoeren. Dat je daar niet voor kiest vind ik heel begrijpelijk, zou ik zelf ook niet snel doen, maar dat is niet hun verantwoording.

Zo'n clinic gaat in principe alleen niet door als de weersomstandigheden op die lokatie het niet toestaan of als bijna niemand kan komen door de weersomstandigheden.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 17:17

Het was in dezelfde regio 20 km verderop. Voor mij een half uurtje rijden, maar met storm ver genoeg om ongelukken te krijgen..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:26

Een dag voor de clinic afmelden is erg laat, dan vind ik het wel terecht dat je voor jouw plaats moet betalen.
Ik neem aan dat de meerderheid wel gewoon aanwezig kon zijn aangezien de clinic door ging.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 22:30

Het is inmiddels opgelost!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:36

Kasty schreef:
Het is inmiddels opgelost!

Vertel?

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 10:34

We hebben de kosten gedeeld.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:22

Dat is netjes!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:38

Ik weet precies welk weekend dat geweest is en no way dat ik toen met trailer of paardenvrachtwagen op concours gegaan was. Het ging onvoorstelbaar tekeer, maar tot mijn grote verbazing waren er op de springconcoursen in Tolbert en Sonnega vrijwel geen afmeldingen. Was zelfs iemand waarbij het zijraam uit de trailer gewaaid was, maar ze vonden allemaal dat het best wel ging :+

Hulde dat jij voor de veiligheid gekozen hebt! En fijn dat je het op het kunnen lossen met de organisatie.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:12

Ja ik weet ook nog welk weekend dat was want bij ons gingen er ook mensen op concours waarvan ik dacht, huh?! Nu met de trailer op pad, zou ik echt nooit doen, onverantwoord. Maar blijkbaar verschillen de meningen daarover. Fijn dat het is opgelost!

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 23:06

Ja het is goed opgelost, daar ben ik blij om. Als het gewoon weer was geweest, was ik natuurlijk gegaan.. Vond het jammer, maar te gevaarlijk om te gaan rijden, aangezien ik ook nog over de 4 baans moest waar ze met 130 om je heen vliegen. Dat een ander wel dat risico neemt moeten ze zelf weten. Als de mannen hier op stal beginnen te brullen dat ik gek ben om op weg te gaan, dan weet ik genoeg. Want voordat die brullen... Maar goed het is opgelost naar beide tevredenheid en de volgende keer beter

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:21

Veiligheid gaat voor alles.Beter toch te moeten betalen (hoe oneerlijk ook) dan een ongeluk te krijgen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 17:37

Fijn dat het zo opgelost is !