Dekje verkocht, koper niet tevreden, en nu?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Autumnn

Dekje verkocht, koper niet tevreden, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-16 08:12

Hoi bokt,

Enkele dagen geleden heb ik via marktplaats een Anky dekje verkocht. Er zaten vlekken op, staat ook op de foto in de tekst. Ik had erbij gezet dat het stofvlekken zijn, dit bleek echter bij haar niet zo te zijn en wil ze de helft geld terug.
Ze begint te dreigen nu van ja ik laat het er niet bij zitten etc.
Maar wat moet ik, ik heb 1. Niet zo'n zin in dat welles nietes spelletje, ik heb zoiets van, het dekje staat zo op de foto met vlekken en door middel van de koop ga je er,er akkoord. En 2. Ben ik verplicht om haar financieel tegemoet te komen?

Kan iemand mij helpen?

Hulp nodig bij het solliciteren, schrijven van een sterke motivatiebrief of een overtuigend cv? Stuur een PB :)

Needje

Re: Dekje verkocht, koper niet tevreden, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:16

Citaat:
Ik had erbij gezet dat het stofvlekken zijn, dit bleek echter bij haar niet zo te zijn

Dit snap ik niet helemaal. Wat zijn stofvlekken? Letterlijk stof op het dekje wat er dus zo weer af te halen is?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:17

Citaat:
Ik had erbij gezet dat het stofvlekken zijn

Dan ben je in je bericht ook niet helemaal eerlijk geweest.
Want stofvlekken gaan er in de wasmachine uit. Vlekken van vet niet.
En op de foto is dat niet te zien en omdat jij het specifiek over stof hebt neemt de koper dat ook voor waar aan.
Ik kan de koper dus wel voorstellen dat die niet zo erg blij is. Zeker als de vlekken in het zicht zitten.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:19

Heb je de foto nog? Dan is het beter te beoordelen denk ik.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-16 08:20

Needje schreef:
Citaat:
Ik had erbij gezet dat het stofvlekken zijn, dit bleek echter bij haar niet zo te zijn

Dit snap ik niet helemaal. Wat zijn stofvlekken? Letterlijk stof op het dekje wat er dus zo weer af te halen is?

Ja dat dacht ik dus. Stofvlekken zijn dus inderdaad, ja, vlekken afkomstig van stof. (Stoffige kast bijvoorbeeld)

Hulp nodig bij het solliciteren, schrijven van een sterke motivatiebrief of een overtuigend cv? Stuur een PB :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:20

Citaat:
Anky dekje te koop. Is nog helemaal stijf. Heeft enkel stofvlekken. Kan er makkelijk uitgewassen worden!

Dit stond er in je advertentie dus ook nog bij.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:22

Maar je checkt zelf toch eerst je spullen voor je ze verkoopt?! :?
Wat zou je zelf willen als dit jou was overkomen? Als jij iets koopt waarvan je denkt dat t ff wassen is en weer schoon.
En vervolgens je een dekje krijgt met vlekken die er nooit meer uit gaan...

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:23

ik denk dat je geen keus hebt; je zal de koop ongedaan moeten maken. Zij stuurt jouw het dekje terug en jij geeft haar het geld terug.

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:25

Over wat voor bedrag hebben we het? Je had beter alleen kunnen benoemen dat het vlekken waren, meer niet.. Of zelf het dekje nog ff kunnen wassen. Heeft ze een foto dat die vlekken er nu nog op zitten?

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:28

In dit geval kan ik me de koper ook goed begrijpen. Als jij in de advertentie zet dat het stofvlekken betreft, dan gaat een koper er ook van uit dat het om stofvlekken gaat. Ik denk dat als je had aangegeven dat het (bijv.) vetvlekken zijn, de koper wellicht niet eens had besloten het dekje over te nemen.

Laat het voor jou een les zijn voor de volgende keer: als je niet precies weet wat voor 'n vlek het is of als er een ander gebrek is wat je niet exact weet te benoemen, dan kun je het beter algemeen houden en is het aan de koper om naar de vlek of het gebrek te vragen. Doordat jij nu hebt aangegeven dat het stofvlekken zijn - die het niet blijken te zijn - ligt in mijn ogen de fout bij jou.

Ik denk dus wel dat het redelijk is om de koper een stukje tegemoet te komen door een deel van het aankoopbedrag terug te geven. Met haar voorstel dat jij de helft van het aankoopbedrag terugbetaalt zou ik als verkoper in deze situatie niet ontevreden zijn.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-16 08:32

bruintje123 schreef:
Citaat:
Anky dekje te koop. Is nog helemaal stijf. Heeft enkel stofvlekken. Kan er makkelijk uitgewassen worden!

Dit stond er in je advertentie dus ook nog bij.

Klopt maar niet bij die op Marktplaats

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-16 08:33

Kalab schreef:
In dit geval kan ik me de koper ook goed begrijpen. Als jij in de advertentie zet dat het stofvlekken betreft, dan gaat een koper er ook van uit dat het om stofvlekken gaat. Ik denk dat als je had aangegeven dat het (bijv.) vetvlekken zijn, de koper wellicht niet eens had besloten het dekje over te nemen.

Laat het voor jou een les zijn voor de volgende keer: als je niet precies weet wat voor 'n vlek het is of als er een ander gebrek is wat je niet exact weet te benoemen, dan kun je het beter algemeen houden en is het aan de koper om naar de vlek of het gebrek te vragen. Doordat jij nu hebt aangegeven dat het stofvlekken zijn - die het niet blijken te zijn - ligt in mijn ogen de fout bij jou.

Ik denk dus wel dat het redelijk is om de koper een stukje tegemoet te komen door een deel van het aankoopbedrag terug te geven. Met haar voorstel dat jij de helft van het aankoopbedrag terugbetaalt zou ik als verkoper in deze situatie niet ontevreden zijn.

Dat is een goede van je, bedankt :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:33

MiraLooks schreef:
ik denk dat je geen keus hebt; je zal de koop ongedaan moeten maken. Zij stuurt jouw het dekje terug en jij geeft haar het geld terug.

Als koper zou ik dat alleen doen als ts ook de verzendkosten (×2) zou vergoeden.

Gewoon wat tegemoed komen lijkt mij dan voor iedereen goedkoper.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-16 08:34

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik nu wel genoeg antwoorden heb :)

Kan gesloten worden!

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:34

Azmay schreef:
MiraLooks schreef:

Als koper zou ik dat alleen doen als ts ook de verzendkosten (×2) zou vergoeden.

Gewoon wat tegemoed komen lijkt mij dan voor iedereen goedkoper.

Als jullie nou even goed lezen, de koopster wil de helft van dr geld terug. Dus geen gedoe met terugsturen en imo heel redelijk :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:36

Bij stofvlekken zou ik er ook vanuit zijn gegaan dat het vlekken zijn die "er zo" uit (gewassen) zijn.

Volgende x kun je beter zelf het dekje eerst (professioneel laten) wassen; dan weet je precies wat je verkoopt.
Helemaal bij dingen uit het duurdere segment. Mensen verwachten dan veel meer.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:36

Precies, terug laten sturen is onderhand net zo duur.
Ik vind de koper ook coulant dat ze genoegen neemt met de heft terug.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-16 08:39

Brainless schreef:
Bij stofvlekken zou ik er ook vanuit zijn gegaan dat het vlekken zijn die "er zo" uit (gewassen) zijn.

Volgende x kun je beter zelf het dekje eerst (professioneel laten) wassen; dan weet je precies wat je verkoopt.
Helemaal bij dingen uit het duurdere segment. Mensen verwachten dan veel meer.

Dat is inderdaad wel een goede! Slim.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:42

Waar staat dat de koopster het dekje heeft al heeft proberen te wassen. Ik lees dat ze enkele dagen geleden (ik ga dan van een dag of 3 uit) dat dekje heeft verstuurd. Koopster heeft dekje misschien net in huis en is bij ontvangst hiervan niet tevreden, en reageert gelijk met..

Al snap ik de koopster wel hoor ik zou ook zo reageren als het daadwerkelijk geen stofvlekken zouden zijn. Ik heb afgelopen jaar een regendeken gekocht zou in goede staat zijn. Bij ontvangst zaten er kleine winkelhaken in, bies was over de gehele lengte slecht c.q. kapot, bilsingels waren kapot. Ik heb toen ook de verkoopster mail gestuurd wat haar defenitie was van niet kapot, in goede staat..
Ik kreeg als antwoord ja hij is waterdicht.. Ik heb haar toen ook de keus gegeven of mijn geld terug of ik ging er werk van maken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:48

En als ze dat dekje direct in de wasmachine stopt dan weet ze een uur later of de vlekken eruit gaan.
Dus vrijwel direct reageren kan prima.

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:52

Omdat dit topic niet thuis hoort op Mensenwelzijn en sport verplaats ik het topic naar Transport, Afspraken en Overige.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:02

Even vragen of ze de vlekken even aan wil stippen met dreft afwasmiddel en dan in de wasmachine wil doen, groot de kans dat de vlekken er dan wel uit zijn.

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:34

Gooiske schreef:
Even vragen of ze de vlekken even aan wil stippen met dreft afwasmiddel en dan in de wasmachine wil doen, groot de kans dat de vlekken er dan wel uit zijn.

Dat had TS toch gewoon zelf moeten doen? Ik zou er als koper ook niet op zitten te wachten als iets wordt verkocht als stofvlekken :n

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:57

En wat doe je nu lizzy?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:48

Zou inderdaad wel fijn zijn om iets te horen over wat je besloten hebt als oplossing. :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie