Protocollen verwisseld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam_x

Protocollen verwisseld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 17:30

Hallo allemaal,

Na lang zoeken kon ik niet precies het antwoord op mijn vraag vinden dus vandaar dat ik even een eigen topic aan maak.

Afgelopen zondag startte ik samen met 1 ander meisje in het L1. Tijdens de prijsuitreiking kreeg ik de protocollen met 184 en 166 punten. Het andere meisje kreeg 185 en 172 punten.
Het secretariaat van de vereniging kwam een paar minuten later naar ons toe dat van de 2e proef de protocollen verwisseld waren door de jury. Dit waren de protocollen met 166 en 172 punten. Dit heb ik zo gelaten uiteindelijk, omdat het andere meisje moelijk ging doen.

Die avond, rond 19.00u s' avonds krijg ik een mailtje van het secretariaat van de vereniging dat alle 4 de protocollen verwisseld waren en dat ik 166 en 172 punten had gereden en dat ik dus geen winstpunt had.
Dat andere meisje en ik hebben beiden de protocollen ingescand en zo konden we die van elkaar in zien.
Toen kwam ik tot de conclusie dat ik mij niet herkende in de protocollen met 185 en 166 punten, en mij wél herkende in de protocollen met 184 en 172 punten.
Dit heb ik naar het secretariaat gemaild, dat ik van mening was dat de protocollen met 172 en 184 van mij waren. Nu heb ik de protocollen met 184 en 166 punten in huis, dus die punten vind ik ook goed.
Er is geen bewijs dat de jury de protocollen heeft verwisseld.

Nu kwam ik er net achter dat de punten 166 en 172 punten zijn ingevoerd in Mijn KNHS. Nu weet ik dat na 30 minuten de uitslag niet meer veranderd kan worden. Maar ik heb de KNHS net weer gebeld, en die zegt nu dat de wedstrijdorganisatie eerst toestemming moet geven voor het veranderen van de punten.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is haha, maar mijn vraag is nu: Wat kan ik nu doen? Of kan het secretariaat van de wedstrijdorganisatie dit zomaar doen? Ik ben er echt van overtuigd dat de protocollen met 172 en 184 punten mijn proeven zijn.

Groetjes,
Mirjam

MarlindeRooz

Re: Protocollen verwisseld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:40

Jeetje wat een domme lui, sorry dat ik het zeg. :') :=
Succes met dit regelen...

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 21:38

Ja het is niet zo slim nee haha
Weet niemand iets?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:41

Ehh ik vrees je verlies nemen..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:43

Hoe kan je dat achteraf nog zo vaak wisselen. Dsn weet je het toch niet meer.

Volgens mij moet de jury reknene voor de punten. Dus ik zou het via de knhs bij de jury neerleggen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:45

MarlindeRooz schreef:

Dat is wel erg kort door de bocht
De jury, haar schrijfster en ook het secretariaat zijn maar mensen
En ja soms gebeuren er dan foutjes.
Die mensen hebben dat natuurlijk niet zelf gedaan.

Overigens heeft de jury een uitslagen lijst getekend.
Dat zal dan de uitslag zijn die je hebt gehad

Staan er geen namen op het protocol?
Zijn jullie van startplek gewijzigd?
Zat zij op een zelfde gekleurd paard als jij?
Ik zou dat toch allemaal wat beter hebben uitgezocht op de dag zelf met de jury
Want dan weten ze waarschijnlijk nog wel dingen die kenmerkend zijn te herinneren

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:46

Joltsje schreef:
Dus ik zou het via de knhs bij de jury neerleggen.

Die doen er niets mee
Die leggen het probleem bij de organisatie

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:50

Er staat toch een naam op :?
Op de locaties waar ik altijd startte stond er gewoon je naam op het protecol. Vind het ook erg raar dat dit nu niet het geval is. Anders kan je toch nooit weten wie welke punten heeft gereden.
Die naam staat er meestal al op, dus vind het een beetje een raar verhaal.
Laatst bijgewerkt door Lau op 15-09-16 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:53

Ik zou het balletje terug leggen bij de KNHS/Organisatie. Super slordig dit zeg!!

Ik heb 1x gehad dat ik verwisseld was, kwam de jury tijdens de proef mee...of ik even wou stoppen...ze schreef op het verkeerde protocol....(mijn idee was, laat me de proef uitrijden...) maar volgens de jury moest ik 'even opnieuw beginnen'

KNHS gemeld, deed er niks mee

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:54

Storm2009 schreef:

De KNHS doet uberhaupt niet veel

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:58

ponyparadijs schreef:
Want dan weten ze waarschijnlijk nog wel dingen die kenmerkend zijn te herinneren

Dit dus inderdaad :j

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:59

ponyparadijs schreef:
Storm2009 schreef:

De KNHS doet uberhaupt niet veel

:') _/-\o_

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 22:46

ponyparadijs schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat is wel erg kort door de bocht
De jury, haar schrijfster en ook het secretariaat zijn maar mensen
En ja soms gebeuren er dan foutjes.
Die mensen hebben dat natuurlijk niet zelf gedaan.

Overigens heeft de jury een uitslagen lijst getekend.
Dat zal dan de uitslag zijn die je hebt gehad

Ja onze namen staan op de protocollen. De protocollen die ik nu in huis heb staan allebei mijn naam op, en op die dat andere meisje heeft staan allebei haar naam op.
Verder zijn we niet van startplek gewijzigd. Mijn paard is een donkerbruine warmbloed en die van haar een schimmel koudbloed.
Daarom snap ik ook echt niet hoe de jury ons door elkaar heeft gehaald. Het is inderdaad een heel raar verhaal.. Edit: Ik heb ook enkel van het secretariaat van de vereniging waar ik wedstrijd had via de mail te horen gekregen dat alle 4 de protocollen verwisseld waren.

Ik kwam er pas uren later achter dat alle 4 de protocollen verwisseld waren. Wat inderdaad wel achteraf zo is, is dat toen ik er achter kwam dat de 2e proef verwisseld was, ik naar de jury had kunnen gaan. Maar op dat moment maakte ik me daar niet zo druk over, omdat dat geen winst was en ik wilde daarvoor de jury niet storen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:49

Ik zou gewoon zeggen dat je daar niet mee akkoord gaat maar met de punten van je coupons die je meehebt met je naam er bij op. Grote ster die dan kan bewijzen dat de coupons verwisseld zijn

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 22:50

De namen die nu op de protocollen staan, kloppen dus achteraf volgens het secretariaat niet.

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 22:51

Jester_ schreef:
Ik zou gewoon zeggen dat je daar niet mee akkoord gaat maar met de punten van je coupons die je meehebt met je naam er bij op. Grote ster die dan kan bewijzen dat de coupons verwisseld zijn

Ja precies, ik ga morgen de KNHS weer bellen en dit nog een keer benadrukken. Ik heb inderdaad gewoon protocollen waar mijn naam op staat, dus dan zijn die gewoon van mij.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:53

Heb je het winstpunt hard nodig? Anders zou ik het laten rusten, dit levert je veel werk en een slechte naam op bij de KNHS/organisatie vrees ik als je er achteraan gaat. Heel erg zuur maar wrss weinig aan te doen. Heb jij of de andere deelnemer zijn/haar proeven niet op film staan? Daaruit kun je misschien meer halen. Helaas is er zelfs dan niet altijd iets aan te doen (heb dit ook eens gehad, er stonden opmerkingen op mijn protocol die totaal niet paste bij mijn proef, die ik op film had, helaas was dat in een grote ring en hebben we het dus gelaten voor wat het was.)

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 22:59

welshfan97 schreef:
Heb je het winstpunt hard nodig? Anders zou ik het laten rusten, dit levert je veel werk en een slechte naam op bij de KNHS/organisatie vrees ik als je er achteraan gaat. Heel erg zuur maar wrss weinig aan te doen. Heb jij of de andere deelnemer zijn/haar proeven niet op film staan? Daaruit kun je misschien meer halen. Helaas is er zelfs dan niet altijd iets aan te doen (heb dit ook eens gehad, er stonden opmerkingen op mijn protocol die totaal niet paste bij mijn proef, die ik op film had, helaas was dat in een grote ring en hebben we het dus gelaten voor wat het was.)

Ja, dat is ook zeker waar.. Ik ga er nog even over nadenken wat ik ga doen. Misschien moet ik me er inderdaad maar over heen zetten.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:27

Mirjam_x schreef:
Jester_ schreef:

Ja precies, ik ga morgen de KNHS weer bellen en dit nog een keer benadrukken. Ik heb inderdaad gewoon protocollen waar mijn naam op staat, dus dan zijn die gewoon van mij.

De KNHS gaat jou hoe dan ook niet helpen
Die zal jou wederom naar de vereniging sturen
Alleen zij kunnen dus zorgen dat je de punten krijgt die jij verdient
Tip voor jou is in dit geval de puntenlijst die door de jury is getekend te controleren
Want blijkbaar heeft de jury getekend voor de 166 en 172
En had je dus al geweten dat je bij de KNHS geen winst geregistreerd kreeg

Iris_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:41

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat het andere meisje van het jurycommentaar vindt? Als jullie het toch beide in kunnen zien? Als zij zich nu herkent in de andere twee protocollen dan is het opgelost. Al betwijfel ik me dat ze een winstpunt in gaat leveren, gezien het moeilijk doen over ruilen van twee proeven beide zonder winstpunt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:46

Ik zou je protocol waarop je wel winst hebt inscannen en naar de knhs mailen. Daarop heeft de jury ook zijn/haar handtekening gezet dat deze juist is.

'S avonds kwam het secr. blijkbaar tot de conclusie dat beide lage protocollen van jou zouden zijn. Dat zou betekenen dat het formulier wat de jury tekent op de wedstrijddag wel 1 winst voor jou bevat.
Ik vraag me af of deze wijziging wel in overleg met de jury is geweest. :o

Misschien verstandig om gewoon de jury te bellen en de situatie voor te leggen. Als hij/zij dit later die avond nog voorgelegd heeft gekregen van het secr. kan hij/zij zich dit vast nog wel herinneren.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:56

Lijkt me bijzonder dat de jury dan bij jullie allebei op het protocol een x een andere proef heeft gepunt dan die je op dat moment aan het rijden was.
Want zoals het nu zou zijn volgens het de organisatie heb jij dus 2x de 2 de proef gereden.
Hier zie je weer het belang van het even melden voor de start.
De jury had uiteraard ook even moeten controleren of het paard overeen kwam met het protocol.
Ik zou het lekker zo laten,het is jouw woord tegen dat van hun.

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 13:29

Dat andere meisje wil inderdaad haar winstpunt niet opgeven.. Nu is het ook zo dat zij op de vereniging waar de wedstrijd was staat met haar paard, dus ja zij en de contactpersoon van het secretariaat kennen elkaar ook goed.
De namen van mij en de andere ruiter en de paarden zijn er later met de hand opgeschreven, waarschijnlijk is het daarbij fout gegaan.
Ik heb besloten het toch maar hier bij te laten, omdat ik vaker bij deze vereniging ga starten. Ik heb (nog) geen trailer en deze vereniging is dichtbij.

Heel erg bedankt voor de reacties allemaal! Ze hebben me erg geholpen met het nog van andere kanten te bekijken.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:34

Mirjam_x schreef:
Dat andere meisje wil inderdaad haar winstpunt niet opgeven.. Nu is het ook zo dat zij op de vereniging waar de wedstrijd was staat met haar paard, dus ja zij en de contactpersoon van het secretariaat kennen elkaar ook goed.
De namen van mij en de andere ruiter en de paarden zijn er later met de hand opgeschreven, waarschijnlijk is het daarbij fout gegaan.
Ik heb besloten het toch maar hier bij te laten, omdat ik vaker bij deze vereniging ga starten. Ik heb (nog) geen trailer en deze vereniging is dichtbij.

Heel erg bedankt voor de reacties allemaal! Ze hebben me erg geholpen met het nog van andere kanten te bekijken.

Ik vind het goed dat je het hier bij laat erg dapper.
Ik krijg nu een hee naar gevoel bij het met de hand geschreven. Dat doe je normaal altijd gelijk en niet achteraf. Mijn achterdochtigheid zegt dat het doorgestoken kaart is.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:38

Een jury accepteert toch niet dat er geen namen op de protocollen staan lijkt mij. }:0