Driekwart jaar geleden ging ik op zoek naar mijn droompaard, en na veel paarden geprobeerd te hebben, vond ik een maand geleden had ik hem eindelijk gevonden. Hij was alles wat ik zocht en blijer kon ik niet zijn. Ik was nieuw in de wereld van het kopen van een paard, dus heb er wat hulp bij gehad.
Heb hem gekocht van een handelaar, die mij verzekerde dat hij goed was. Nu is er echter een probleem en ik zit echt met de handen in het haar. Vorige week was mijn lieve paard wat enthousiast in de wei en zag ik dat hij zijn voorijzer eraf had. Uiteraard gelijk de hoefsmid gebeld en die bleek erg slecht nieuws te hebben: Gijs was eerder ernstig hoefbevangen geweest en had een gekantelde hoefwand. Hoefbevangenheid had ik wel van gehoord, het laatste niet. Mijn hoefsmid verzekerde mij echter dat het nogal ernstig was. Er ging vanalles door mijn hoofd en kon het even niet meer overzien. Had net 3 weken geleden een (redelijk duur) paard gekocht en nu bleek hij niet goed te zijn?? Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet...al mijn emoties gaan even door elkaar.
Morgenvroeg heb ik een afspraak met Gijs bij de dierenarts om een foto van zijn hoef te maken. Aan alle kanten krijg ik adviezen wat ik moet doen. Wel of niet de handelaar al inlichten, ik weet het niet meer..
Is er iemand die ervaring heeft met het kopen van een paard, die daarna niet goed blijkt te zijn en dat het valt onder verborgen gebrek?
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen