Stal overeenkomst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steftronik

Stal overeenkomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 17:28

Ik had een tijdje geleden ong 7 maand een paard gekocht. Mijn paard had een probleem in zijn hersenen . Ik heb moeten inslapen wegens hele erge vorm spinale ataxie. Ik ben terug geweest naar die stal. Ik ben niet met een welkom ontvangen. Ze gaan niks doen na veel gepraat, ze wille wel 500 euro geven op de aankoop van een ander paard. Maar daarmee heb ik de mijne niet terug en was niet goedkoop. De vearts heeft vastgesteld dat hij dit had bij de geboorte. Ik zou niet weten wat ik moet beginnen of doen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:29

Heb je een aankoopkeuring gedaan? Wat staat er in je koopovereenkomst? Als daar staat 'rijpaard', dan issie duidelijk daar niet geschikt voor geweest. Is het een handelstal?

Ik zou contact opnemen met de rechtsbijstand :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:30

Op het moment dat jij wist van het gebrek; had je direct contact met de verkoper moeten opnemen om de koop te ontbinden (en het paard had dan terug gemoeten).

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:31

Ik verplaats dit topic van ED naar TAO.

Albert

Re: Stal overeenkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:34

Is het aantoonbaar dat het probleem al bestond op moment van aankoop?

Steftronik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 17:40

De veartst en kliniek beweren dat het probleem bestond . Verkoop onvereenkomst stond 6 maand garantie ruil. Maar had hem paar dagjes langer. Kmoest hem inslapen paard was heel onstabiel, bij het lopen omvalle en evenwicht verliezen en paniekerig.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:51

Neem eens contact op met FloortjeM, die kan je waarschijnlijk echt helpen.

Steftronik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 09:23

We gaan naar de stal eens bellen. Als ze niets doen gaan we een brief sturen hier op mijn werk, heeft een advocaat een paard staan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:27

Je had 6mnd garantie en hij had het ineens een paar dagen nadat de garantie verliep??? Dat is wel gek.
Als je paard zware ataxie had, kan dat niet ineens opkomen in die paar dagen na die garantie lijkt mij :?

Overigens, een garantie van 6mnd... das ruim

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:00

@Cer volgens mij als er sprake is van een handelsstal, zijn er andere voorwaarden dan privé een paard kopen. En dan is er inderdaad een termijn van 6 maanden. Maar weet niet precies hoe dat zit dus ik ga daar geen harde uitspraken over doen _O-

Dus als ik t goed begrijp is een paar dagen na de 6 maanden t paard raar gaan doen ? daarvoor nog helemaal niks? Als hij t echt al die tijd al zou hebben zou je dat al eerder hebben moeten zien/voelen toch?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:02

Celiien schreef:
Dus als ik t goed begrijp is een paar dagen na de 6 maanden t paard raar gaan doen ? daarvoor nog helemaal niks? Als hij t echt al die tijd al zou hebben zou je dat al eerder hebben moeten zien/voelen toch?

Dat begrijp ik ook uit t verhaal.. dat vind ik dan weer gek.
Dan zou ik als handelsstal ook denken "ja dat zal best maar je bent mooi te laat"..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:11

Naja ik vraag me meer af waarom dat paard t dan in die 6 maanden niet heeft laten zien.. Handelaar kan t moeilijk voorprogrammeren, na 6 maanden +2 dagen = stuk :=

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:25

Ts; je verhaal is ontzettend warrig en heel beknopt qua informatie, daar kan niemand wat mee.

Kun je uitleggen of je een klinische en of röntgenkeuring hebt laten doen voor aankoop?
En t paard komt dus bij een handelsstal vandaan?
Heb je het paard kunnen rijden in die 6 maanden? Was er toen al wat te zien of merken? Dat lijkt mij haast wel moeten.

Heb je een koopovereenkomst op papier?en wat staat daar precies in?

Heb je VOORDAT je het paard liet inslapen niet eerst contact met verkoper gezocht? Waarom wel/niet??
Etc etc.

Er is meer informatie nodig van jou kant

famoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 01:27

Ik zie dat ts niet meer reageert, maar ben wel erg benieuwd hoe de stand van zake is op het moment nadat ik alles gelezen heb?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 01:31

Ik vind het zowiezo een heel warrig verhaal......... en zet er dan ook mijn vraagtekens bij.
Begrijp ook niet waarom TS om hulp vraagt als er niet belangrijke en relevante informatie wordt verstrekt........