Ibbel, thanks voor de info! Het is dat he, als potentiële koper zitten wij enkel met de handen in het haar. Hij heeft wel een aangetekende opzegging gehad en moest het in mei aftrappen binnen drie maanden. Dit is dus niet gebeurd.
Hij heeft inderdaad geen andere stukken gepacht van dezelfde eigenaar, en de grond is officieel 0,98 Ha. Wat ik me afvraag... is dit ook geldig in België? Want het hier te doen, spijtig genoeg.
Wat ik wel gezien heb is dat er sommige stukken omheining doorhangen, geen schuilhok (verplicht hier, trouwens) want dat is ineengestort zes jaar terug en de brokken liggen er nog. De hekken zijn helemaal verbogen en erg onveilig.
EDIT: Even ter info - wij zijn enkel potentiële kopers. Wij hebben afgesproken dat de grond pachtvrij moet zijn en dat wij niet enkel blij gaan zijn met het minieme stukje dat grens aan onze woning (de regeling is hier dat je daar wel ogenblikkelijk recht op hebt). Dat is amper tien meter doormeter, en dan moet je betalen voor extra omheining. De dierenarts is met onze voeten aan het rammelen en probeert zich te verstoppen voor ons. Hij ontwijkt elk contact met de vorige eigenaar, en als het onderwerp wordt aangehaald begint hij te zeuren over het feit dat ze al zo lang vrienden zijn en dat hij hem dat niet kan aandoen, etc. (Man heeft ondertussen tientallen eigen paarden over de hele regio staan zonder huur te betalen)