Ik heb even hulp nodig. Een tijdje terug vertelde de staleigenaar dat hij voor komende winter voor iedere klant hooi ging kopen. Een paar maanden later vroeg hij hoeveel ik er voor deze winter nodig zou hebben. Dus ik schat er 60 in, waarna er na een paar maanden de hooimensen komen. In die paar maanden ben ik mij eigenlijk wat gaan ergeren aan hoe het op deze stal gaat en aan de staleigenaar. Na mijn besluit om toch maar rustig aan eens rond te gaan kijken naar een nieuwe stal, komen de hooibalen. Het plan van de staleigenaar was iedereen vragen hoeveel ze nodig hadden deze winter, dit te kopen en ons telkens, als we wat nodig hadden, wat baaltjes te laten kopen. Nou ja prima, maar goed, ik wilde dus gaan verhuizen. Op de dag van hooi-aankomst overleg ik nog even met mijn stalgenoten; wat moet ik dan doen als ik toch al snel ga verhuizen? Ze antwoorden dat het hooi el opkomt en dat allemaal wel goedkomt, en het anders wel tot volgend jaar kan liggen. Daarbij ziet het hooi er erg slecht uit dus ik was sowieso al niet van plan om mijn pony dat te gaan voeren. Maar goed, de week daarna komt er bij mijn instructrice ondertussen een stal vrij, ik wilde haar sowieso al vragen dus dat komt goed uit.
Na wat moeizaam overleg met huidige staleigenaar is het goed als we verhuizen. Wel is er -naar mijn idee ineens- een opzegtermijn, terwijl we (mijn ouders en ik) dachten dat het stalgeld zwart ging(eigenaar wilde het graag contant, want dat zou makkelijker zijn). Toen moesten we ineens 'mijn' balen terugbetalen(à 225 euro, ka-ching! zeker als je het niet wilt gebruiken door de kwaliteit). en toen werd het hek van de wei met kettingsloten dichtgemaakt zodat ik niet ineens m'n pony op kon pikken en hem zonder iets te betalen weg ging.
Nou hebben we dus overlegd en hij was dus gewoon bang dat hij met die balen hooi bleef zitten en ik niet zou betalen(wat ik eerst helemaal niet in mijn hoofd zou halen, maar nu denk ik er wel twee keer over na). Zit ik nou fout of is het logisch dat ik pissed ben? Ik wil het hooi eigenlijk niet overkopen en meenemen, omdat de voordroog op de nieuwe stal veel beter is voor mijn pony. En 225 euro weggooien is ook behoorlijk zonde. Ik heb de balen al op Marktplaats gezet, maar ik wilde toch even van me afschrijven.
(Enneh, als ik even moet dimmen hoor ik het ook graag hoor