900 euro is veel geld en ook voor een jong volwassene.
Ik zou een zadel kopen van een franse marktplaats.
Hiervoor zou ik 900 euro overmaken. Als dit ontvangen was zou het zadel verzonden worden.
Gister kreeg ik een bericht dat het zadel maandag al verstuurd was en het geld binnen was.
Maar nu heb ik geen track and trace code gekregen wat wel afgesproken was. Hij zou nog naar het postkantoor gaan om dat te krijgen. Toen zei hij dat hij het niet kreeg en dat Laposte (het postkantoor) contact met mij zou opnemen.
Ik kreeg inderdaad een mail van Laposte dat meneer het pakket verkeerd verstuurd was en dat het nu in Benin, Afrika was. Ik zou dan 216 euro moeten overmaken zodat het pakket naar Nederland verstuurd kon worden.
Dit heb ik dus niet gedaan omdat ik het maar vaag vond. Waarom contacteren ze mij op een fout van meneer?
Ik heb meneer hier ook op aangesproken en hij zei ook dat dit zijn fout was maar dat hij de 216 niet kon betalen want hij had geen geld.
Ik heb hem net zondag 900 euro overgemaakt.. hoezo geen geld?Ja hij had het al uitgegeven, Wat hij wel kon doen was volgende maand de helft voor me betalen.
Ik heb de echte laposte benaderd en die vreesden dat ik opgelicht was..
Het wordt alsmaar raarder.
Aangezien ik nog wel wat handig ben met computers heb ik zijn IP adres opgezocht en dat van de mail van de zogenaamde Laposte. Beide kwam het op hetzelfde uit. United States..
Ik heb al aangifte gedaan bij de politie en ook een mail gestuurd naar die franse marktplaats site..
Maar ik denk dat ik wel kan fluiten naar mijn geld..
Hij had nog zijn adres gestuurd, naam en zelfs een foto van zijn identiteitskaart..
Ik dacht, dat zit helemaal goed..
Heb familie in Frankrijk en kom er best vaak. Dus ik dacht dat dit wel kon.. Misschien stom maarja het is al gebeurd..
Misschien dat ik toch teveel in het goede van de mens geloof.
(kan zijn dat sommige dingen niet helemaal goed uitgelegd zijn, excuses daarvoor)
Heeft iemand hier ooit ervaring mee gehad? En wat hebben jullie gedaan? Is er uiteindelijk nog geld terug gekomen of is dit een hopeloze zaak?
.