Ik ben 21 jaar en heb sinds kort een eigen paard. We zijn op het moment bezig met haar zadel mak te maken en het is uiteindelijk wel de bedoeling om met haar wedstrijden en trainingen etc te rijden. Maar, dan is het wel handig om een trailer te hebben.
Wat nu, die trailer is nog niet het probleem maar het eventueel E rijbewijs. Toen ik het hier met verschillende mensen over had, kwam er iemand mee dat het misschien niet eens nodig is hier een E rijbewijs voor te halen. Tot een bepaald aantal kilo's. Het leek mij in eerste instantie absurd dat je geen speciaal rijbewijs nodig heb voor een groot ding wat achter je auto hangt met daar in een levend wezen. Wij zijn hier op gaan googlen en de ene site zegt van wel en de andere weer niet. Oftewel, we zijn er geen steek verder mee gekomen.
Toen bedacht ik bij mezelf dat ik op bokt misschien wel antwoorden kon vinden. Hier zitten immers genoeg mensen met een trailer en BE rijbewijs!
Ik rijd een audi a4 die 1295 kilo weegt. Mag geremd max. 1450 kilo trekken en ongeremd max. 640 kilo
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! Want het zou natuurlijk wel een bult geld schelen als dit helemaal niet nodig blijkt te zijn. In ieder geval al bedankt voor het lezen!