Ervaringen koop paard uit buitenland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SportArabz

Ervaringen koop paard uit buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 19:55

Aankomende week ga ik er een paar dagen op uit om twee Arabische merrie's te bekijken in Polen. Als ze net zo bevallen als op de foto en hoe de fokker ze omschrijft dan ga ik verder kijken naar een dierenarts en transport, dit was volgens de fokker allemaal geen probleem ze kon zeer goedkoop transport regelen omdat ze velen paarden naar het buitenland verkoopt en ook mocht ik de paarden helemaal laten checken. Ik wil geen fouten maken omdat ik de laatste keer goed belazerd ben met de aankoop van een paard dus vandaar hoor ik graag meer ervaringen en tips zodat alles goed gaat verlopen.

xMarieke

Re: Ervaringen koop paard uit buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:47

Wat is de reden dat je een paard uit het buitenland wilt halen?
Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen omdat ik zo vaak gehoor dat er dingen mis gaan.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:50

Wij hebben uit Denemarken (2x), Ierland, Engeland (3x), zuid Belgie en Frankrijk geimporteerd tot nu toe :+
Is echt niet gevaarlijk hoor, als je van goede plekken koopt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:53

Gezond verstand gebruiken en het liefst een betrouwbaar iemand mee die de taal spreekt.
Dan is het niet veel anders dan een paard in eigen land kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:54

Wij hebben ook een paard uit het buitenland gekocht, transport werd vanuit de fokker geregeld en is zeer professioneel gegaan.
Inderdaad je verstand gebruiken. :j

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:05

Ik heb mn paard in België gekocht. Nadeel was toen dat ik niet goed wist hoe alles in België gaat, en daardoor heb ik kleine leugentjes van de verkoopster niet ontdekt. Later bleek dat ze alles had gelogen en dat het paard zelfs als zijnde ongeschikt voor de sport bij haar terecht was gekomen. Maar had ik bijvoorbeeld precies geweten welke bonden er in België bestaan als je wedstrijden wilt rijden (om maar een voorbeeld te noemen) dan was ik er onmiddellijk achter gekomen dat ze aan het liegen was

SportArabz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 17:50

xMarieke schreef:
Wat is de reden dat je een paard uit het buitenland wilt halen?
Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen omdat ik zo vaak gehoor dat er dingen mis gaan.

Zoveel redenen.. Oa dat ze leuker en beter zijn dan het aanbod dat nu in Nederland te koop staat en voor diezelfde categorie paarden betaal je in Nederland minimaal het dubbele.

chimello schreef:
Wij hebben uit Denemarken (2x), Ierland, Engeland (3x), zuid Belgie en Frankrijk geimporteerd tot nu toe :+
Is echt niet gevaarlijk hoor, als je van goede plekken koopt.

Hoe heb je dat gedaan met keuren?

Sizzle schreef:
Gezond verstand gebruiken en het liefst een betrouwbaar iemand mee die de taal spreekt.
Dan is het niet veel anders dan een paard in eigen land kopen.

Hier heb ik mijn eigen dierenarts, hoe moet ik dat daar doen?

KoudbloedKim schreef:
Wij hebben ook een paard uit het buitenland gekocht, transport werd vanuit de fokker geregeld en is zeer professioneel gegaan.
Inderdaad je verstand gebruiken. :j

Transport kan ik inderdaad goedkoop via de fokker doen. Rond de 400 per paard vanuit Polen. Klopt dit een beetje?

Dorine92 schreef:
Ik heb mn paard in België gekocht. Nadeel was toen dat ik niet goed wist hoe alles in België gaat, en daardoor heb ik kleine leugentjes van de verkoopster niet ontdekt. Later bleek dat ze alles had gelogen en dat het paard zelfs als zijnde ongeschikt voor de sport bij haar terecht was gekomen. Maar had ik bijvoorbeeld precies geweten welke bonden er in België bestaan als je wedstrijden wilt rijden (om maar een voorbeeld te noemen) dan was ik er onmiddellijk achter gekomen dat ze aan het liegen was

Dat is vervelend ja. Bij mij gaat het wel om twee jonge tweejarige merrie's direct van de fokker dus zal dat risico wat minder zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:02

Oei, dat weet ik niet (vind het wel een mooie prijs!), bij ons zat het transport bij de koopprijs in. :)

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:19

Klinkt goed hoor, ik zou wel röntgenologisch laten keuren en een DA in NL mee laten kijken (foto;s mailen).

Ik heb zelf een merrie uit Spanje gehaald, goed bevallen. Transport was 750 euro, maar dat was voor 1 paard. Ik denk dat 400 per paard uit Polen prima prijs is hoor.

Vergeet niet te genieten van de leuke trip :)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:24

Hier ook mijn veulen in het buitenlans gekocht. Transport kosten zaten bij de verkoop ( meer voor betaald uiteraard ;) ) daar laten keuren veterinair door de DA van de fokker zelf. Verliep allemaal prima !