De chip laten registreren van je paard.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spelt

De chip laten registreren van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 09:25

Het is voor honden en katten eigenlijk de normaalste zaak van de wereld om de chip te registreren via internet. Maar ik hoor er in de paardenwereld eigenlijk helemaal niks over.

Het is natuurlijk wel zo dat je een hond of kat makkelijker kwijt kan raken en het baasje via de chip weer kan achter halen, dan dat dat bij paarden gebeurd.

Ik zit er zelf wel over te denken, maar ik vraag me af of het nou zo veel toegeoegde waarde heeft. Misschien alleen als de paarden gestolen zouden worden, maar voor de rest zie ik het nut nog niet echt.

Hebben jullie de chip van jullie paard laten registreren, of waarom juist niet? Ben heel benieuwd!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:29

De paspoortuitgevende instantie registreert de chip in het paspoort en in de database op nl-paardenpaspoort.nl
Dan is het UELN en het chipnummer terug te vinden en de instantie die het paspoort heeft uitgegeven.
Geen eigenaar, al is de als laatst geregistreerde eigenaar (meestal de fokker omdat niemand het paard overschrijft), te achterhalen wanneer je contact opneemt met de betreffende instantie.

Een gevonden kat stop je zo in een mandje en rijd je mee naar de dierenarts, een loslopend paard gaat dat wat lastiger mee

Dus in die zin zie ik niet veel toegevoegde waarde van een extra eigenaren database.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 07-06-16 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:33

Ja mijn paarden staan alle 3 op mijn naam geregistreerd maar fat is omdat ik ermee naar keuringen ga en dan is dat vwrplicht vanuit het stamboek.

Er zijn ook paarden die hier al weg zijn en nog op mijn naam staan, het is geen eigendomsbewijs dus waarom mensen op kosten jagen als er niks mee te winnen valt..

Nessa

Re: De chip laten registreren van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:40

Ik heb mijn paard wel op mijn naam laten zetten. Niet veel toegevoegde waarde, maar was maar 15 euro. Dus dacht tja, dan staat het iig goed.

Chip registeren gebeurd al bij paspoort aanvraag natuurlijk.