Koopcontract met proefperiode

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Koopcontract met proefperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 21:02

Hallo,

Ik ben op zoek naar een kort koopcontract voor een paard waarbij ook een proefperiode staat.
Ik kan alleen koopcontracten vinden waar dit niet in staat en ben hier zelf niet echt handig in.
Heeft iemand hier toevallig een mooi voorbeeld van?

Alvast bedankt!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:23

Ik zou denken iets in de trant van:
Partijen komen een proefperiode overeen van [vul periode in]. De proefperiode gaat in op [datum] (bijvoorbeeld datum van keuring) en eindigt op [datum].
Indien koper gedurende of uiterlijk aan het einde van de proefperiode niet te kennen heeft gegeven het paard niet definitief te willen kopen is de koop na het verlopen van de proefperiode definitief.
Tijdens de proefperiode zal het paard gestald worden [locatie koper of verkoper] en de risico's en lasten zijn voor [koper of verkoper]. Gedurende, maar uiterlijk aan het einde van de proefperiode kan het paard terug worden gebracht naar verkoper en de koop worden ontbonden. Koper heeft dan recht op teruggave van [% van] het koopbedrag.

Als ontbindende voorwaarde kunnen slechts rijtechnische argumenten worden aangebracht. Blessures ontstaan tijdens de proefperiode kunnen niet worden aangebracht als ontbindende voorwaarde. (Ik ga ervan uit dat het paard voor ingang van de proefperiode een aankoopkeuring ondergaat, en dat koper en verkoper daarmee overeen zijn gekomen dat het paard bij aanvang van de proefperiode gezond was.)

Calimero_

Re: Koopcontract met proefperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 22:12

Dankjewel! Daar heb ik al heel veel aan.