Plotseling voorwaarden Hippo zorg veranderd???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CharlyBrownJarig

Plotseling voorwaarden Hippo zorg veranderd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 11:56

Ik zit al jaren bij Hippo zorg verzekering.

Nu is deze sinds kort overgenomen en verder gegaan onder de naam Xcellent Horse Insurance.

Nu had ik een rekening ingediend, en ben ik erachter gekomen dat de voorwaarden zijn veranderd. Er is op eens 150 euro per jaar eigen risico en de voorrij kosten van de arts worden niet meer vergoed.

Heeft iemand hier misschien dezelfde ervaring?

Wilde ook al even bellen met het juridisch loket, of dit zomaar mag.
Laatst bijgewerkt door CharlyBrown op 03-06-16 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Re: Plotseling voorwaarden Hippo zorg aangepast???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:59

Ze mogen niet zomaar de voorwaarden veranderen die jij hebt afgesproken.

Wel mogen ze jou melden dat ze deze gaan veranderen en dan heb jij het recht de verzekering op te zeggen.
Heb jij een schrijven gehad ivm de overnamen en stond daar in dat de voorwaarden gingen veranderen?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:00

Ja de voorwaarden zijn echt flink achteruit gegaan. Als het goed is heb je hier een brief over gehad. Daarin stond ook dat je de mogelijkheid had om op te zeggen indien je het hier niet mee eens bent.

Over die voorrijkosten wist ik niet.. Dat is rottig. Afgelopen week is de dierenarts 5 x geweest.

CharlyBrownJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 12:01

Pfhoe!! Goede vraag!! Ik ben net verhuisd... misschien heb ik dan toch een brief gemist.... Moeten ze dan exact vertellen wat ze gaan aanpassen?

CharlyBrownJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 12:01

Tulandro schreef:
Ja de voorwaarden zijn echt flink achteruit gegaan. Als het goed is heb je hier een brief over gehad. Daarin stond ook dat je de mogelijkheid had om op te zeggen indien je het hier niet mee eens bent.

Over die voorrijkosten wist ik niet.. Dat is rottig. Afgelopen week is de dierenarts 5 x geweest.

Ja, echt balen! Was altijd erg tevreden....

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:03

CharlyBrown schreef:
Pfhoe!! Goede vraag!! Ik ben net verhuisd... misschien heb ik dan toch een brief gemist.... Moeten ze dan exact vertellen wat ze gaan aanpassen?

Ik heb de brief wel al een paar maanden geleden ontvangen. Ik dacht toen al: ik ga mijn paard officieel af laten keuren als sportpaard , dan ben ik gelijk van de verzekering af. Maar door laksheid nog niet gedaan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:16

ED -> TAO

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:18

CharlyBrown schreef:

Ik hoorde het ook van stalgenoot. Ik woon al jaren op zelfde adres maar heb ook geen brief hierover gehad!

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:18

Als het goed is heb je inderdaad een brief gehad. Heb ik ook gehad en meteen opgezegd. De voorwaarden zijn op meerdere fronten onaantrekkelijker geworden.
Wel zuur zo'n verrassing!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:19

Heb de brief voor het veranderen van de voorwaarden ook gehad en heb gelijk opgezegd toen. Ging er idd hard op achteruit. Ben bang dat je de brief gemist hebt, misschien dat je alsnog kunt opzeggen?

CharlyBrownJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 12:44

Daancha schreef:
Als het goed is heb je inderdaad een brief gehad. Heb ik ook gehad en meteen opgezegd. De voorwaarden zijn op meerdere fronten onaantrekkelijker geworden.
Wel zuur zo'n verrassing!

haha, ja... behoorlijk!!!

Ik ga voor volgend jaar zeker ook even speuren naar wat andere verzekeringen te bieden hebben.

gr_roos

Re: Plotseling voorwaarden Hippo zorg veranderd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:58

Hier ook geen brief gehad, per wanneer is het veranderd dan? Laatste schade (januari dit jaar) is heel netjes afgehandeld.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:10

Heb wel een brief gehad maar er stonden geen duidelijke wijzigingen in de voorwaarden bij. Al helemaal geen verhoging van eigen risico tot 150 euro en voorrijd kosten van de dierenarts. Dat betekend dat je de meeste consulten dus zelf mag ophoesten..

Heb de dierenarts dinsdag op stal moeten laten komen ivm illegale verzorging met twee ellendige paarden als gevolg. Zou dat "grapje" me nog 150 euro en voorrijd kosten ook nog.
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-06-16 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:14

Die brief heb ik naar mijn weten ook niet gehad? Volgens mij heb ik nog nooit voorrijkosten vergoed gehad en inderdaad niet zo netjes dat je eigen risico 150 euro wordt.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:18

Ze zijn niet overgenomen, ze hebben simpelweg hun naam veranderd om een groter publiek te kunnen aanspreken :j

Ik kan je helaas niet meer vertellen over de voorwaarden etc.. succes!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:27

ik heb het via de mail gehoord en ben al een jaar niet meer bij ze verzekerd.

Inderdaad ze zijn alleen van naam veranderd en hebben hun pakketen wat uitgebreid en veranderd

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:02

Ik zit normaal bij equine risk, misschien dat dat de reden is dat ik niet geïnformeerd ben.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:05

Ik heb die brief ook gehad volgens mij wat dat ergens begin dit jaar. Balen.
Weet zelf niet mee wat er in stond. Zal misschien ook verschillen per pakket dat je hebt.
Mijne is niet verzekerd tegen ziektekosten.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:09

Bij Efo had ik dit inderdaad ook, die 150 eigen risico had ik al en toen werden inderdaad ook de voorrijkosten niet meer vergoed kreeg ik vorig jaar te horen, dus ook opgezegd. Je moet dan dus al rond de 600 euro per jaar zelf betalen met je premie erbij voor je wat vergoed krijgt... :o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:20

Ik heb inderdaad ook opgezegd bij Efo, ik leg nu gewoon die 50 euro p.m. apart

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:29

Naar mijn weten worden voorrijkosten nooit vergoed, bij geen enkele verzekeraar.

Ik heb de brief ook niet gekregen heb er contact over opgenomen schijnt dat deze eind januari begin februari verzonden zijn.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:43

Ja het is inderdaad veranderd. Maar het is wel heel apart want ik kreeg 28 januari de brief (meerdere mensen op stal) dat de voorwaarden per 1 januari veranderd zijn! Dat is natuurlijk van de zotte!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:58

Ja, brief gehad, en het is ook nog eens zo dat de €150,- eigen risico is voor ieder nieuw geval. De kliniek waar ik was dacht nog aan €150,- per jaar dus alles insturen ook de kleine bedragen die niet vergoed worden, maar dat is dus ook al niet zo !
Eigen risico was €50,- nu dus €150,- en je betaalt ook nog altijd 25% van de kosten, en ze vergoeden ook sommige medicijnen niet heb ik gemerkt, tenzij zij beslissen of die echt nodig zijn.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:58

Het mag maar dan moet er een schrijven bijzitten dat de polis opzegbaar is door de klant ivm wijzigen voorwaarden. Je hebt ten alle tijden het recht om op te zeggen omdat de verzekeraar een wijziging doorvoert.

Ik heb nu al van verschillende mensen vernomen dat er nooit een brief is ontvangen en een nieuwe set voorwaarden. Ik vindt het bijzonder klantonvriendelijk.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:03

Bij mij hebben ze ren soortgelijk grapje geflikt.
Ik heb afgelopen jaar het verzekerde bedrag verhoogd.
Ze zeggen dat ze daarbij telefonisch de verslechtering van de polisvoorwaarden hebben door besproken. Dat is dus niet het geval.

Daarnaast is het dus een eigen bijdrage geworden PLUS eigen risico. Dus let op, je wordt zwaar genaaid. Andere paard gaat komend polisjaar over naar een andere verzekering. De een kan met vorige blessure niet ergens anders de verzekering in ivm uitsluiting ervan, dus die zal bij hippo moeten blijven...

Lekker zooitje daar...