Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ikke schreef:Wat wil je gaan bouwen?
Welke kennis en vaardigheden heb je beschikbaar?
Welke gereedschappen heb je beschikbaar?
Heb je een goede loods/overdekte lokatie om te bouwen?
Begin eens met goed te kijken hoe auto's worden opgebouwd. Kijk welke oplossingen ze gebruiken en maak voor jezelf uit of je dat iets lijkt.
Ga dus beurzen af om auto's te bekijken, kijk eens rond op wedstrijden en praat eens met eigenaren wat ze goed en minder goed vinden aan hun auto.
Heb je dan een goede bouwplek, gereedschap en kennis, dan kun je op Google meestal wel vinden wat je zoekt. Vooral niet bang zijn om leveranciers aan te schrijven en te kijken op plekken waar de meesten niet gaan kijken. De materialen zijn te koop, aan jou om ze te vinden.
Jeannette schreef:Wij hebben zelf gebouwd. Renault Master van 2006. Ik wilde graag een zijlader, maar dat kon qua constructie niet. Hydrolische klep is eraf gehaald en we hebben een gewone klep. Een aluminium klep schijnt qua gewicht nog lichter te zijn dan wat wij hebben. 3 gasveren erop, de newtons weet ik zo niet uit mijn hoofd. Via marktplaats 2 schotten op de kop getikt. Rubber voor klep vloer en wanden bij Bos rubber in Schagerbrug ( dacht ik) Raampjes ook. Wij zijn bij elkaar ruim een half jaar bezig geweest, maar dat kwam ook door het weer en we waren afhankelijk van anderen met ruimte.
Aftimmeren van de wanden met gladde meubelplaten. Foto's plaatsen ;lukt mij niet. De onze is nu rijklaar, maar moet nog wel afgewerkt worden.
onawydouw schreef:Jeannette schreef:Wij hebben zelf gebouwd. Renault Master van 2006. Ik wilde graag een zijlader, maar dat kon qua constructie niet. Hydrolische klep is eraf gehaald en we hebben een gewone klep. Een aluminium klep schijnt qua gewicht nog lichter te zijn dan wat wij hebben. 3 gasveren erop, de newtons weet ik zo niet uit mijn hoofd. Via marktplaats 2 schotten op de kop getikt. Rubber voor klep vloer en wanden bij Bos rubber in Schagerbrug ( dacht ik) Raampjes ook. Wij zijn bij elkaar ruim een half jaar bezig geweest, maar dat kwam ook door het weer en we waren afhankelijk van anderen met ruimte.
Aftimmeren van de wanden met gladde meubelplaten. Foto's plaatsen ;lukt mij niet. De onze is nu rijklaar, maar moet nog wel afgewerkt worden.
hoe hebben jullie de bodem en wanden paard proof gemaakt ? Of was dat niet nodig ? Hoeveel mag je leeg laden nu hij opgebouwd is ? Welk rijbewijs en hoeveel paardjes, zadelkamer ? Moest het toch lukken voor een foto graag.
Jeannette schreef:Wij hebben zelf gebouwd. Renault Master van 2006. Ik wilde graag een zijlader, maar dat kon qua constructie niet. Hydrolische klep is eraf gehaald en we hebben een gewone klep. Een aluminium klep schijnt qua gewicht nog lichter te zijn dan wat wij hebben. 3 gasveren erop, de newtons weet ik zo niet uit mijn hoofd. Via marktplaats 2 schotten op de kop getikt. Rubber voor klep vloer en wanden bij Bos rubber in Schagerbrug ( dacht ik) Raampjes ook. Wij zijn bij elkaar ruim een half jaar bezig geweest, maar dat kwam ook door het weer en we waren afhankelijk van anderen met ruimte.
Ayasha schreef:Je moet er ook nog de bestuurder (en grooms) de benzine enz bij rekenen. Je zit sneller aan die 3.5 ton dan je denkt.
Een opbouw die leeg maar 2 ton weegt vind ik ook al straf. Mijn auto weegt al 1500kg.
. ik zoek puur de materialen en ervaringen.