Achterzeil trailer maar dan tegen insecten.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wessjuhh

Achterzeil trailer maar dan tegen insecten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 15:18

hoi allemaal,

Hoe heet het achterzeil bij een trailer die van een soort gaas is gemaakt. Het laat wel lucht door.
Deze heb ik al vaker op wedstrijd gezien en ben nu zelf ook geintereseerd, maar onder welke zoekterm zou ik meer kunnen vinden?

Wat zijn de kosten om z'n "zeil"/gaas aan te schaffen voor een Atec 1.5p trailer?

Alvast bedankt!!

EllyC

Re: Achterzeil trailer maar dan tegen insecten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:24

ik heb het nog nooit gezien, maar denk dat er best wel vraag naar is.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:43

Het lijkt mij erg handig maar moet er dan bij de raampjes voor ook geen gaas? Want anders heeft het nog niet echt veel zin tegen vliegen of ander ongedierte.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:47

Ik heb ze inderdaad ook wel gezien. Misschien kun je het even bij een trailer dealer vragen?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:48

Ik krijg er binnenkort zo een binnen via de dealer, hij verkoopt ze erg veel op het moment.
Is een gewoon zeil maar dan luchtdoorlatend.

Ik heb hem besteld via HBL trading in Barneveld.
130 excl geloof ik. Prijs kan verschillen per maat misschien, ik heb er een voor een 1,5 paards besteld, ik dacht 135 breed.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:56

humbauer heeft ze standaard

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:12

pol013 schreef:
humbauer heeft ze standaard

Jup op de Humbaur zitten ze idd standaard. Ik heb op de mijne ook zoeen. Maar hoe ze die nou precies noemen?????

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:41

Bockmann heeft ook standaard automatisch oprolzeiltje met daarin een stuk windbreekgaas (wat ook weer af te sluiten is)
Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:51

ik heb zon windbreekgaas op mijn humbaur inderdaad, super goed spul, geeft het paard een veilig gevoel (wat betreft proberen over de klep te springen) maar laat toch het zicht / licht van buiten door. Hoe het heet geen idee van trouwens...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:03

Bij Humbaur noemen ze het: Exclusief windschot voor tochtvrije ventilatie van binnenruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:05

mijn humbauer heeft ook, super fijn. Dacht dat ze zelfs pattent op hebben of zo.

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 09:35

Heel erg bedankt voor jullie reacties, nu weet ik in ieder geval zeker dat het echt bestaat en geen eigen geknutsel is van de mensen waarbij ik het heb gezien :-)

Dan wordt ik bij de trailerboer tenminste niet voor gek verklaard.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:39

Tobbes schreef:
mijn humbauer heeft ook, super fijn. Dacht dat ze zelfs pattent op hebben of zo.

Dat zou toch wel jammer zijn, immers kunnen mensen die voor een andere trailer kiezen dan hier niets mee. En een humbauer trailer wil ik toch echt niet :n dus dan wordt het zelf knutselen :=

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:59

smurffie schreef:
Tobbes schreef:

Dat zou toch wel jammer zijn, immers kunnen mensen die voor een andere trailer kiezen dan hier niets mee. En een humbauer trailer wil ik toch echt niet :n dus dan wordt het zelf knutselen :=

Het is hun goed recht, als zij dat uitgevonden hebben, dat ze daarop een patent hebben. Dat doet elke firma voor hun productlijn. En als je dan een ander merk kiest, tja heb je gewoon pech en zul je idd zelf moeten knutselen. Daar hoeft Humbaur toch zijn patent niet voor op te geven omdat jij wel dat zeiltje wilt maar niet hun trailer. Dat is dan heel eerlijk jou probleem niet de hunne.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:13

Er zijn bepaalde dingen waarop alleen een patent mag worden gegeven mits universeel. Maar gelukkig ken ik deze dingen wel al een tijdje dus zal de 5 jaar vast binnenkort verlopen. Alleen bestaat de fabriek van mijn trailer sowieso niet meer dus zal ik er weinig aan hebben.