Hoe kun je een shetlander/kleinvee karretje opknappen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

penelope444

Hoe kun je een shetlander/kleinvee karretje opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 07:46

Hoi allemaal

Ik heb een kleinvee trailertje, maar ik heb zelf totaal geen idee hoe ik dit zou kunnen opknappen. Daarom hoop ik dat jullie misschien tips hebben. Moet zoiets gekeurd worden? En waar zou ik zeker op moeten letten of het vervangen moet worden. Hoe moet de bodem vervangen worden en hoe weet ik zeker dat dat eigenlijk moet? En als ik er mee wil rijden wat met er dan zeker op zitten. (denk aan een gevaren driehoek ofzo) Het is de bedoeling dat we er mijn shet mee kunnen vervoeren, niet heel ver maar denk aan ritjes van 30 min, of iets langer/korter. Ik weet niet veel van trailers en moest het nu zover komen dat we een ritje gaan maken en ergens naartoe gaan dan is dat zeker onder begeleiding.

Groetjes Imane

Ibbel

Re: Hoe kun je een shetlander/kleinvee karretje opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:51

Ik heb maar één advies: als je niet weet wat je doet/moet doen, doe het dan niet, maar laat het door een bedrijf doen. Die weten ook wat er wettelijk nodig is, want dat hangt bv af van of het een max 750 kg trailertje is, of dat het een kentekenplichtige zwaardere trailer is.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 07:52

Ibbel schreef:
Ik heb maar één advies: als je niet weet wat je doet/moet doen, doe het dan niet, maar laat het door een bedrijf doen. Die weten ook wat er wettelijk nodig is, want dat hangt bv af van of het een max 750 kg trailertje is, of dat het een kentekenplichtige zwaardere trailer is.

oke bedankt, bij wat voor een bedrijf zou je dan moeten zijn? Echt een 'traileropknapbedrijf'?

Ibbel

Re: Hoe kun je een shetlander/kleinvee karretje opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:34

De meeste aanhangerbedrijven kunnen dit wel, maar ik zou wel bij verschillende langsgaan om een offerte op te vragen. Er kan veel verschil in zitten. Bij jou in de buurt ken ik er geen, maar als je wat verder kunt/wilt rijden (is de trailer nog achter een auto te hangen?) dan kan ik Heeja in Garderen (midden Gelderland) aanraden.