transport vanuit gran canaria

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abukir

transport vanuit gran canaria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 16:29

hoi bokt,
Ik heb een leuke pre van 9 jr . Echt een cool beest om te rijden en een mooi exemplaar om te zien. Nu heeft hij hier veel problemen gehad omdat zijn vorige eigenaar slecht voor hem heeft gezorgd. Ik ben een tijd bezig geweest om hem op te knappen en dat is gelukkig gelukt al heeft hij wel wat littekens eraan over gehouden. Ik ben erachter gekomen dat hij een vliegenallergie heeft( dit uit zich niet in de manen of staart) dus zodra het hier zomer word moet ik hem heel goed in de gaten houden of hij geen wondjes krijgt en dergelijke. Ik denk dat hij in nl een stuk beter af is en wil hem miss wel weg doen aan iemand daar ( hoef er niet aan te verdienen ) maar geen idee wat het transport kost en welke bedrijven goed aangeschreven zijn?? Het gaan dus om een enkeltje gran canaria- nl . Het is zonder idee van prijs namelijk lastig om hem aan iemand aan te bieden . wie o wie?? grtjs marcha en farallon

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:36

Hoe valt dat transport te organiseren ? Ik bedoel...hoe ver is het met de boot van bij jullie tot het vasteland ? Lijkt me echt wel een heuse onderneming.
Van prijzen heb ik dus geen enkel idee. Je zou eventueel EHS in Meetkerke ( Belgie ) eens kunnen contacteren voor info.
Los van het transport, denk ik eerlijk gezegd wel dat die vliegenallergie in NL ook de kop opsteekt...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:52

Ik heb jaren geleden eens naar wat bedrijven gemaild om te kijken of er mogelijkheden waren mijn merrie vanuit NL naar het eiland La Palma te laten brengen.
Daar geen van de bedrijven snapte dat La Palma een eiland is, en niet Las Palmas op Gran Canaria, kan ik je vertellen dat het traject Utrecht-Las Palmas een vanaf tarief heeft van 2000 euro.
Eerst over land met de vrachtwagen en in Cadiz op de boot. De boottocht duurt meerdere dagen, afhankelijk van de route (welk eiland het eerst). Uiteraard in jouw geval andersom.
Zelf doen met goede auto en trailer is echt voordeliger maar kost je wel tijd.
Op de website van Fred Olsen kan je de tarieven en vaartijden en duur wel vinden voor de boot.

abukir

Re: transport vanuit gran canaria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 16:59

zn allergie is nu al n jaar onder controle hij krijgt twee keer per jaar parasitair enting maar de hoeveelheid vliegen is hier veel groter als in nl . Ik vind gewoon dat hij in nl ook meer paard kan zijn . Hier staat hij alleen in de paddock geen wei niks . Ik heb zelf ook plannen miss om weg hier te gaan en wil hem ook liever niet hier verkopen dat is eigenlijk meer de reden als zijn allergie. Ik had al vaker gehoord zo rond de 2000 euro idd bedankt voor jullie info. Maar ik ben bang als ik hem weg geef hij miss in de handel terecht komt omdat hij meer waard is als 2000 euro hij heeft vol papier. Het is gewoon moeilijk zit daardoor een beetje in tweestrijd vandaar dat ik mij een beetje aan het orienteren ben