Zelf zou ik niet direct een nieuwe pony willen eigenlijk, misschien over een paar jaar weer als we eindelijk een beetje klaar zijn met klussen hier thuis en onze uk van net een jaar wat groter is

Misschien dat het een idee is om een lieve kleine kinderpony te zoeken, waar iemand (tijdelijk?) een plekje voor zoekt? Maarja als je je daar aan gaat hechten is het ook weer zo sneu als die weer weg moet.... en ik weet ook niet of het nu zo'n fijn gevoel is dat het andermans pony betreft, met het oog op er af en toe een wandelingetje mee willen maken met die kleine er op, dat moet een baasje ook wel okee vinden dat je er mee op sleep gaat

Wat is mijn doel van dit topic vraag ik mij ook af terwijl ik dit typ

Ik denk om te "onderzoeken" of een pony opvangen voor iemand een goede optie zou kunnen zijn?
Hebben jullie hier ervaringen mee als degene waar de pony komt te staan of degene van wie de pony is?
Misschien iemand die een plekje zoekt? En hoe zou jij het dan voor je zien? Daar ben ik wel benieuwd naar, een beetje een beeld krijgen wat de opties zijn

We hebben hier een vrije inloopstal met paddock, pad rond de wei en weides. Onbeperkt toegang tot ruwvoer, hooi of gras. Gras wel een beetje beperkt zodat ze niet altijd zichzelf helemaal dag en nacht vol staan te vreten

Het lijkt me eerlijk als we een pony op zouden vangen dat de dagelijkse onderhoudskosten voor ons zijn omdat we dan ook gebruik mogen maken van de pony, dat de eigenaar alleen af en toe even komt kijken? Want die heeft het neem ik aan te druk om zelf voor de pony te zorgen, anders zoek je geen ander adres er voor toch?
En dat de eigenaar verantwoordelijk blijft voor grotere beslissingen en kosten?
Of hoe werkt zoiets?