Verzekeringen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RVDRK

Verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 16:55

Heey

Ik zit te denken om een verzekering voor mijn bijna 5jarige draver te nemen alleen deze is niet rontgologisch gekeurd nou zag ik dat dat niet perse moest omdat dan sommige dingen gewoon niet gedekt wordt
Wie heeft er ervaring met verzekeringen en welke is nou het beste
Gr

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:31

Ik verplaats dit topic van MD naar TAO.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:31

Welkom op Bokt :wave:

Heb je nagedacht waarom je wilt verzekeren? Wat je wilt verzekeren? Hoeveel is je paard waard? Vaak in Euro's een stuk minder dan emotioneel.

In het kort: verzekeraars zijn bedrijven die winst willen maken. Alle premies bij elkaar moet dus hoger liggen dan de uitkeringen PLUS de kosten van de bedrijfsvoering. Niet voor niets wordt wel gezegd dat je moet verzekeren wat je zelf niet kunt dragen als het fout gaat (b.v. als je huis afbrandt) en niet verzekeren wat je wel kunt dragen (een weekendje vakantiepark dat niet door kan gaan).

Voorbeelden gepikt uit [TAO] wel of geen verzekering afsluiten

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:58

ik heb ze verzekerd bij Equipe paardenverzekering, dekking Equipe 4. dat is de meest uitgebreide dekking zonder ziektekosten. Röntgenologisch keuren is vanaf een bepaald verzekerd bedrag, dat is per maatschappij verschillend, maar ligt ongeveer tussen de 4000 en 5000 euro. Sommige maatschappijen (Equipe) sturen hun eigen verzekeringsarts om het paard te keuren en sommige willen een keuringsrapport van de veearts.