Paardenverzekering welke aanvullende die dekt?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hillebill

Paardenverzekering welke aanvullende die dekt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 08:58

Wegens een hele banketstaaf reden ben ik bij mijn huidige verzekering Bierum weg na 11 jaar trouwe klant geweest te zijn. Alleen maar omdat ik een antwoord wil op mijn vraag hebben ze mij uit de verzekering geknikkerd.

Dus opzoek naar een andere.

Welke verzekering verzekering is het beste welke oa:
Kreupelheden
Medicijnen
Ziekte
Peesblessure etc.... vergoed
( je weet maar nooit en ik wil mijn paard daarvoor verzekeren)

Ik kom er niet uit qua basis en aanvullende die dit dekken.
Heb er ook al jaren geen aandacht aan gegeven.

Kunnen jullie helpen?
Equipe
Hippo
Efo
Etc.....

Bierum dus niet. Na 11 jaar ben ik plots geroyeerd

Ik betaalde altijd ongeveer 235 euro in het half jaar. Alles gedekt qua kliniekkosten.

Mloez

Re: Paardenverzekering welke aanvullende die dekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:07

Ik ben ook wel benieuwd. Heb altijd bij de EFO gezeten. Paard van mijn moeder was verzekerd voor alleen levensbedreigende dingen. Nooit kosten gehad, ca 600 euro per jaar aan premie. In 1 jaar goed pech gehad, tot 2x toe een week in de kliniek met zware koliek.
Gekukkig weer hersteld, maar na een maand belde ineens de inspecteur voor een afspraak. Hij wilde langs komen om even te praten, de verzekerde waarde was volgens hun wel erg hoog, helemaal gezien het feit dat het betreffende paard 14 jaar was nu.
Mijn moeder heeft hem even goed de wind van voren gegeven en was niet blij.

Mijn paard had ik op het één na hoogste tarief verzekerd maar ik kreeg steeds minder vergoed. Hij was qua waarde nog voor de veulenprijs verzekerd dus in verhouding was mijn premie lager maar nog altijd 650 euro per jaar. In het begin altijd tevreden geweest maar laatste tijd niet meer. Slecht antwoord op vragen, of soms helemaal geen reactie, en onbeleefde medewerkers aan de telefoon. Met alle kosten die niet meer vergoed werden, het eigen risico van 150 euro per jaar, sowieso maar een gedeeltelijke vergoeding, en het feit dat ik eigenlijk voor elke behandeling een heel behandelplan ter goedkeuring moest indienen (vooraf) heb ik besloten om de verzekering omlaag te zetten naar ook alleen levensbedreigende zaken.

Ik ben dus bepaald niet meer over de EFO te spreken. Dat je voor dure ingrijpende behandelingen een behandelplan in moet dienen vooraf, daar kan ik nog wel inkomen. Maar als mijn paard kreupel staat wil ik dat de dierenarts komt en hem direct helpt zonder eerst een behandelplan in te moeten vullen en te laten goedkeuren door hen wat een aantal dagen duurt..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:23

Als je met dit paard geroyeerd bent, nemen andere verzekeringsmaatschappijen jou dan wel aan?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:37

Ik ben al jaren klant bij Equipe, zeer over te spreken. Zeer schappelijke prijzen voor een goede dekking. Je kan je pakket zo uitgebreid maken als dat je zelf wil. Kijk eens op de website zou ik zeggen. Daar staan alle pakketten op incl. Premieberekenaar

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:46

Ben benieuwd wat voor vraag je gesteld hebt dat je verzekering geroyeerd is.

Heeft het niet met leeftijd te maken? Boven bepaalde leeftijd stopt de dekking ook bijvoorbeeld :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:53

Beste verzekering vind ik nog altijd zelf een potje aanleggen, dus iedere maand een vast bedrag opzij zetten voor onvoorziene kosten. Dan heb je altijd alles in eigen hand.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:05

SusanH schreef:
Beste verzekering vind ik nog altijd zelf een potje aanleggen, dus iedere maand een vast bedrag opzij zetten voor onvoorziene kosten. Dan heb je altijd alles in eigen hand.

Precies :j Denk erom dat verzekeringen er alleen maar op uit zijn om winst te maken.
Eigen potje alles in eigen hand, veel beter.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:21

Potje aanleggen doe ik nu dus ook. Geld wat ik uitspraak door lagere dekking gaat aan de kant. Vind het zelf wel fijn om wel iets van de levensbedreigende zaken gedekt te hebben. Operatie loopt hoog op en dat kan altijd eens voorkomen op een moment dat het net niet uitkomt. Vind het zelf fijn daar een paar duizend tot de verzekerde waarde achter de hand te hebben dmv verzekering :)

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 10:54

Ik ben met mijn paard naar de kliniek geweest omdat hij niet fijn liep. Niet kreupel maar gewoon niet goed. Wat er was wist ik niet. De dierenarts kon het ook niet zien en heeft hem onderzocht. Een wat de kosten zouden worden wist hij niet omdat er geen onderzoek heeft plaatsgevonden.
Na het onderzoek bleek hij een ontsteking in het kogelgewricht te hebben. Factuurbedrag kreeg ik 2 dagen later. Bleek 780 euro te zijn.

In de voorwaarden staat boven een vastgesteld jaarlijks tarief moet je de verzekering om toestemming vragen als de te verwachte behandelkosten hoger zijn dan het jaarlijks vastgesteld tarief.
Ik wist niet wat de behandelkosten waren. Ook mijn kliniek niet omdat niet zichtbaar was wat hij had. De rekening kwam dus 2 dagen later en bleek boven de 350 te liggen.
Dus van te voren wist ik dat niet. In 11 jaar tijd heb ik nog de verzekering nog nooit gebeld als ik naar de kliniek ging.
Na zoeken op de site staat het vastgesteld tarief genoemd maar op papier heb ik dit niet.
En ik wist niet wat de kosten vooraf waren.

Mijn vraag was dus hoe ik het had moeten weten als niet bekend was wat hij had en dat ik niet wist wat de kosten zouden zijn omdat mijn da dit ook niet kon voorspellen wat de te verwachten kosten zouden zijn en dat ik dus niet accoord was met de afwijzing van mijn declaratie.

1 simpele vraag dus.

Nou en dan wordt je gewoon geroyeerd wegens misleiding. Maar wat heb ik misleidt? Mag je geen bezwaar maken en een vraag stellen?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:57

Hippo en Equine Risk is dezelfde organisatie, absoluut geen aanrader. Rare boel daar en moeílijk, zelfs met premie betalen :Y)

Ik heb mijn paarden momenteel niet verzekerd, maar wel alles al uitgezocht en mijn voorkeur ligt, ook vanwege de goede recensies bij Equipe.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:40

Mloez schreef:
Potje aanleggen doe ik nu dus ook. Geld wat ik uitspraak door lagere dekking gaat aan de kant. Vind het zelf wel fijn om wel iets van de levensbedreigende zaken gedekt te hebben. Operatie loopt hoog op en dat kan altijd eens voorkomen op een moment dat het net niet uitkomt. Vind het zelf fijn daar een paar duizend tot de verzekerde waarde achter de hand te hebben dmv verzekering :)

Ik heb daar ook weleens aan zitten denken maar bijkomend voordeel van een verzekering is voor mij (verzekerde bedrag van mijn paard ligt vrij hoog) dat mocht er ineens wat gebeuren en ik ben mijn paard kwijt, ik een uitkering van mijn verzekering krijg. Dan heb ik toch weer een startbedrag wat ik aan mijn nieuwe paard kan uitgeven, en met alleen het wegzetten van een bedrag op een spaarrekening zou ik nooit aan zo'n bedrag komen. Maar goed dat is voor mij persoonlijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:49

Citaat:
De dierenarts kon het ook niet zien en heeft hem onderzocht. Een wat de kosten zouden worden wist hij niet omdat er geen onderzoek heeft plaatsgevonden.
Na het onderzoek bleek hij een ontsteking in het kogelgewricht te hebben. Factuurbedrag kreeg ik 2 dagen later. Bleek 780 euro te zijn.

De DA heeft hem onderzocht (eerste zin). Die weet dus wat die onderzoekskosten zullen zijn. Die had hij kunnen geven. Dat hij daarna niet weet wat de kosten van de behandeling zijn omdat hij vooraf niet weet wat hij gaat vinden, is logisch.

Maar de diagnosekosten had hij je kunnen geven, en daarmee had jij je verzekering kunnen bellen.
En voordat je die kogelontsteking liet behandelen had je weer, ter plekke desnoods, je verzekering moeten (laten) bellen.

Dus ja, twee keer had je vooraf de kosten door kunnen geven. En je DA ook. Dat je verzekering dan zegt, ik keer niet uit snap ik.

En daarom heb ik dus geen verzekering. Heb je ook geen gelazer.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 20:20

Ibbel schreef:
Citaat:
De dierenarts kon het ook niet zien en heeft hem onderzocht. Een wat de kosten zouden worden wist hij niet omdat er geen onderzoek heeft plaatsgevonden.

De DA heeft hem onderzocht (eerste zin). Die weet dus wat die onderzoekskosten zullen zijn. Die had hij kunnen geven. Dat hij daarna niet weet wat de kosten van de behandeling zijn omdat hij vooraf niet weet wat hij gaat vinden, is logisch.

Maar de diagnosekosten had hij je kunnen geven, en daarmee had jij je verzekering kunnen bellen.
En voordat je die kogelontsteking liet behandelen had je weer, ter plekke desnoods, je verzekering moeten (laten) bellen.

Dus ja, twee keer had je vooraf de kosten door kunnen geven. En je DA ook. Dat je verzekering dan zegt, ik keer niet uit snap ik.

En daarom heb ik dus geen verzekering. Heb je ook geen gelazer.

Na het onderzoek bleek de conclusie ontsteking in kogelgewricht. Als je paard verdoofd is denk ik niet van laat ik de verzekering even bellen.
Na de foto is het pas naar voren gekomen en dat hij medicijnen moest krijgen en een spuit in zijn been.
Had ik dan om de 5 min moeten vragen aan de dierenarts van wacht. Hoe duur is de spuit. En o wacht geen foto maken. Hoe duur is dat? Na de foto nee geen spuit Hoe duur is dat?
Na het onderzoek kreeg ik 2 dagen later een factuur.

De verzekering had mij ook telefonisch uit kunnen leggen van hoe of wat maar dat deden ze niet. Alleen via de mail. Ik mocht er niet over bellen. Dat geld maakt me niets uit. Alleen wilde ik weten wat ik had moeten doen voor een volgde keer en dat zeiden ze niet.dat is het enige

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 20:28

Maar t rare is waarom wordt je geroyeerd met reden misleidend. ??

Als ik mocht bellen had dat gezeur met bierum helemaal niet gehoeven. Na 11 jaar wordt je behandeld als stront. Misleiding belachelijk gewoon

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:23

Hillebill schreef:
Maar t rare is waarom wordt je geroyeerd met reden misleidend. ??

Als ik mocht bellen had dat gezeur met bierum helemaal niet gehoeven. Na 11 jaar wordt je behandeld als stront. Misleiding belachelijk gewoon

Dan stap je naar je rechtsbijstand en kijk wat zij voor je kunnen doen........

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 14:28

heb ik niet. Dus dinsdag maar weer bellen. Dat gemail heeft alles zeer ingewikkeld gemaakt. Als ik ze gewoon mocht bellen was er niets aan de hand geweest. Maar omdat alles per mail moest hebben zij mij helemaal verkeerd begrepen. Dat geld maakt mij niets uit....... Ik wilde gewoon weten hoe ik het had moeten doen. Meer totaal niet! Gewoon een vraag!!!! En wat gebeurt er: je mag niet bellen over de afwijzing, zij begrijpen je via de mail verkeerd............... dus royeren die hap na 11 jaar. Terwijl als ik het via de telefoon mocht doen het binnen 5 min klaar kon zijn. Ik had alleen maar een vraag.................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:37

Ik heb dezelfde verzekering als jij had en ook net zo iets gehad als ik het niet weet bel ik ze sowieso van te voren en leg uit wat er aan de hand is. Dat is wat ze willen namelijk.

Maar nu je er uit gezet bent dan bel je toch gewoon en kijken of je het op kan lossen?

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 14:50

Ik had meteen gebeld toen ik mijn afwijzing ontving.

Dus gebeld met de vraag van waarom en hoe had ik het moeten doen, in 11 jaar tijd nog nooit gebeld. Toen zeiden ze: Telefonisch kunnen wij hier geen uitspraken over doen dit moet u via de mail doen.
Dat heb ik gedaan met alle zooi nu wat het opgeleverd heeft om 1 vraag te stellen.

En wat heb ik dan misleid? Dinsdag is de Mw er weer die erover gaat dan bel ik er weer over. Afgelopen vrijdag dat ik mijn brief met royement kreeg was er niemand die mij verder kon helpen.

Het valt mij erg zwaar dat ik een royement achter mijn naam heb staan en mij van geen kwaad bewust ben. Net of ik iets heel ergs gedaan heb.....................

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:12

Jouw dierenarts had wel na de foto's aan kunnen geven wat de behandelkosten waren en of je daar akkoord mee ging, €780 is niet niets namelijk. Dat vind ik dan weer niet netjes van de dierenarts.

Aan de andere kant vind ik Bierum ook alles behalve correct reageren door zonder jouw om verduidelijking te vragen zo maar uit de verzekering te knikkeren.
Ze hadden ook kunnen zeggen dat dedeclaratie niet conform de procedure is gedaan en voor eigen rekening is.