Paard alleen op trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lobke11

Paard alleen op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 15:42

Hoi lieve Bokkers! :)

Ik kreeg van een vriendin deze vraag, maar kon hier eigenlijk geen antwoord op geven :o . Daarom ben ik benieuwd of jullie een goede oplossing hebben!
Ze gaat binnenkort met 2 paarden op wedstrijd, het ene paard blijft waarschijnlijk wel braaf op de trailer als ze de andere er af haalt. Maar de andere is echt een sociaal beest die niet zonder zijn vriendjes kan, als hij alleen op de trailer wordt geladen is er niks aan de hand, maar zodra er een paard bij hem wordt weggehaald wordt hij waarschijnlijk helemaal gek (hinniken/schrapen). Hoe kan ze dit het beste aanpakken? Door er bij te blijven/geruststellen, te negeren, 2 trailers mee, groom mee die met paard gaat lopen.. Iemand ervaringen/oplossing of een goed idee om uit te proberen? Ik hoor het graag! :D /3

Daniquebyoux

Re: Paard alleen op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:28

Je zegt dat ie problemen heeft met als de andere wordt uitgeladen en hij staat er nog in? Dan zou ik zeggen: allebei uitladen, de andere zonder problemen meenemen, degene met problemen weer inladen.
Misschien werkt dat

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:37

Wat Viva zegt, paard dat niet alleen achter kan blijven eerst uitladen. Loop evt een rondje. Paard 2 uitladen en zodra deze weg is kom je terug met paard 1, laad hem in en geef hem wat hooi.
Dat deden wij altijd met de probleem achterblijvers.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 02:14

En groom mee om achterblijvend paard in de gaten te houden just in case.