Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ibbel schreef:En het feit dat jij een WA-verzekering hebt, doet alleen ter zake als jij zelf schade maakt (zadel laat vallen bv). De eigenaar van het paard blijft verantwoordelijk en aansprakelijk voor wat het paard doet (tegen een auto aan lopen bv) dus de eigenaar zal een WA-verzekering moeten hebben waarin het paard ook meegenomen is (is meestal wel, maar beter even na laten vragen).
Maartje1990 schreef:Ibbel schreef:En het feit dat jij een WA-verzekering hebt, doet alleen ter zake als jij zelf schade maakt (zadel laat vallen bv). De eigenaar van het paard blijft verantwoordelijk en aansprakelijk voor wat het paard doet (tegen een auto aan lopen bv) dus de eigenaar zal een WA-verzekering moeten hebben waarin het paard ook meegenomen is (is meestal wel, maar beter even na laten vragen).
Als het door toedoen van de bijrijder is dan is het weer iets voor WA van de bijrijdster.
Ik ieder heval is een euitervewijs niet verplicht
Maartje1990 schreef:Dat is wat mij toen is verteld door mijn WA verzekering.
Ibbel schreef:Dus stel, je rijdt als bijrijder met het paard op straat, paard schrikt, springt een tuin in, sloopt daarbij het tuinhekje, jij valt er af, en plet de nét geplante dure Chinese boompioenen en scheurt daarbij je jas, dan zal de AVP van de eigenaar van het paard het tuinhekje vergoeden, de AVP van de ruiter de geplette boompioenen, en kan je zelf je eigen jas betalen (want dat risico nam je zelf toen je op dat paard stapte).