Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

cissy schreef:Ja klopt, maar je had het specifiek over het schot niet over de rest
volgend weekend huren we een ifor, hopelijk vinden we even tijd om die ook nog even te wegen! (Volgens verkoper 955kg totaal voor de 506)
(Wat ben ik blij met mijn BE
) Santos_05 schreef:@Jury, nee, echt niet! Maar met de hele rijbewijs-discussie, is dit nog een leuke om het extra verwarrend te maken(Wat ben ik blij met mijn BE
)
Rex_Rolfo schreef:Santos_05 schreef:@Jury, nee, echt niet! Maar met de hele rijbewijs-discussie, is dit nog een leuke om het extra verwarrend te maken(Wat ben ik blij met mijn BE
)
Heeft met rijbewijs helemaal niets te maken. Wel of niet tussenschot, zadelkamer en/of rubber aan de zijkanten, de toegestane maximale massa op het kentekenbewijs van de trailer blijft exact hetzelfde. En dat is het ENIGE wat telt bij de vraag "heb ik voor deze combi E achter B nodig".
Het maakt uiteraard wel uit voor de vraag of je wel of niet overbeladen bent. Maar of de chauffeur nu B heeft of BE, de trailer mag nooit meer wegen (werkelijk gewicht trailer + inhoud) dan de auto mag trekken EN nooit meer dan de TMM van de trailer. Laagste waarde bepaald.
Heb je een trailer met een tmm van 1600 kg en auto die 1300 mag trekken dan mag het werkelijke gewicht van de trailer met inhoud niet boven de 1300 kg komen (auto bepaald).
Heb je een trailer met een tmm van 1200 kg en auto die 1500 mag trekken dan mag het werkelijke gewicht van de trailer met inhoud niet boven de 1200 kg komen (trailer bepaald).
Santos_05 schreef:@Sallandval, is de TTM niet 2600kg? Eigen gewicht van de trailer ongeveer 1000kg? Dan is het toch afhankelijk van de paarden die je erin wilt verladen?
Volgens mij zitten alle 2-paards ongeveer op hetzelfde totaal gewicht (paarden blijven hetzelfde en de trailer zelf zit ergens tussen de 800-1000kg)?
Via Autotrack.nl kan je het trekvermogen invoeren, zie je direct welke auto's over blijven
sallandval schreef:Santos_05 schreef:@Sallandval, is de TTM niet 2600kg? Eigen gewicht van de trailer ongeveer 1000kg? Dan is het toch afhankelijk van de paarden die je erin wilt verladen?
Volgens mij zitten alle 2-paards ongeveer op hetzelfde totaal gewicht (paarden blijven hetzelfde en de trailer zelf zit ergens tussen de 800-1000kg)?
Via Autotrack.nl kan je het trekvermogen invoeren, zie je direct welke auto's over blijven
Het gaat er juist niet om wat de auto kan trekken, maar om wat hij mag trekken. Met een Max. trekgewicht van 2000 kilo mag een auto mijn ifor niet trekken, ook niet als deze leeg is.
sallandval schreef:Santos_05 schreef:@Sallandval, is de TTM niet 2600kg? Eigen gewicht van de trailer ongeveer 1000kg? Dan is het toch afhankelijk van de paarden die je erin wilt verladen?
Volgens mij zitten alle 2-paards ongeveer op hetzelfde totaal gewicht (paarden blijven hetzelfde en de trailer zelf zit ergens tussen de 800-1000kg)?
Via Autotrack.nl kan je het trekvermogen invoeren, zie je direct welke auto's over blijven
Het gaat er juist niet om wat de auto kan trekken, maar om wat hij mag trekken. Met een Max. trekgewicht van 2000 kilo mag een auto mijn ifor niet trekken, ook niet als deze leeg is.
Je misschien toch eens wat beter verdiepen in de regeltjes