ik zit nu al een dik jaar met een probleem. Mijn paard (9jaar) laat zich tijdens het transporteren
vallen in de trailer. Hij staat links en leunt met zijn hele lijf in de bochten naar rechts tegen het tussenschot en begint met zijn hoeven te kappen tegen de buiten kant van de trailer.
De trailer hebben we al 8 keer laten herstellen, het tussenschot is al in 2 gebroken (en dit was nochtans stevig ijzer).
We hebben geen idee waarom hij dit doet, hij ging al 3 jaar wekelijks mee met de trailer zonder problemen. Hij is dit opeens beginnen doen. Hij gaat er op en af zonder problemen, het paard dat naast hem staat is overigens zeer braaf.
Hebben jullie tips hoe ik dit kan aanpakken? het tussenschot is aan elkaar gelast dus het kan geen 100 keer hersteld worden.
Nu rijden we verschrikkelijk traag in de bochten (20km/uur) en dan lukt het meestal. Maar als hij een week niet op trailer heeft gestaan dan doet hij het soms zelf als de auto enkel is gestart.
We hebben hem ookal rechts gezet maar dan zat hij met zijn achterhand bij het andere paard.
Ik ben echt ten einde raad