Ik heb een tijdje terug 2 rijbroeken verkocht. In de advertentie (die ik verwijdert heb en geen print screen van heb gemaakt) stond dat verzenden kon vanaf 4 euro via Kiala. Er was een meid die de broeken wilde kopen. Prima, gevraagd wat voor haar het dicht bijzijnde punt was, geld ontvangen en naar dit punt de broeken gestuurd. Nu krijg ik vandaag een herinnering van Kiala, de broeken zijn nog niet gehaald. De meid een appje gestuurd als herinnering om aan te geven dat de broeken anders straks misschien wel terug naar mij retour komen. Geeft ze aan dat ze ze niet meer wil en haar geld terug wil want ze kan niet naar dat Kiala punt.
Geplaatst: 16-01-16 16:20
Verkocht is verkocht zou ik zeggen. Het zou een ander verhaal zijn als de broeken niet passen maar dit vind ik een rare reden.
Fellow
Geplaatst: 16-01-16 16:21
Uhm dat lijkt me niet jouw probleen toch? Had zij maar 2 keer na moeten denken of ze ze wel echt wilde hebben..
meintje
Geplaatst: 16-01-16 16:22
Ik denk dat je twee dingen kunt doen. Of je stort het geld terug zodra de broeken er zijn minus jouw kosten. Of je zegt, ga ze toch maar halen want van mij krijg je geen geld terug. Waar voel jij je het best bij lijkt me de vraag...
F_inley
Geplaatst: 16-01-16 16:22
Verkocht is verkocht zeker geen geld gerug storten. Dat had ze maar eerder moeten bedenken.
kan ik hier geen gezeur van krijgen? dat is een beetje mijn twijfel
pmarena
Geplaatst: 16-01-16 16:23
Ik denk dat bij zo'n privé-verkoop de meeste mensen gewoon een berichtje terug zouden sturen in de strekking van:
Verkocht = verkocht (als dat zo afgesproken is) en als ze terug komen dan stuur ik ze pas weer op als je nogmaals verzendkosten overmaakt, dus je kan ze maar beter halen.
Anoniem
Geplaatst: 16-01-16 16:24
Lekker zeggen dat dat niet jouw probleem is en ze dit van tevoren al wist.. Zou daar snel klaar mee zijn..
Jij kan hier geen gezeur nee krijgen want je hebt niks fout gedaan. Je bent geen winkel?
little_birdy
Geplaatst: 16-01-16 16:24
verkocht is verkocht
zou lekker makkelijk zijn. overal bestellen en als het er is zegge nee hoef het niet meer neem maar mee terug
kan ik hier geen gezeur van krijgen? dat is een beetje mijn twijfel
Nee hoor je bent een particulier en geen webwinkel dus verkocht is verkocht
laraxXxemma
Geplaatst: 16-01-16 16:26
Jammer dan, anders moeten ze weer terug naar jou op jou kosten.. Als ze die kosten nog wil betalen dan terug nemen, anders is het haar probleem.
Zoe_97
Geplaatst: 16-01-16 16:27
wat een gezeur. Verkocht is verkocht
Liezel1
Geplaatst: 16-01-16 16:28
Wat een gedoe zeg! Blijkbaar liggen ze er dus al even? Je bent zo netjes geweest om haar te melden dat ze er nog liggen... wat als je dat niet had gedaan? Verkocht is verkocht. Je hebt er kosten en tijd aan besteed... van mij had ze niets gekregen....
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 16-01-16 16:32
Heb je de correspondentie nog waar in ze aangeeft de broeken niet meer te willen? Zo ja, die goed bewaren en haar vertellen dat je de broeken niet terug neemt.
Hmm. Raar.... Wat had ze gedaan als je haar geen appje had gedaan? Ik zou zeggen "pech meid, de broeken kun je halen, ik geef geen geld retour om deze reden".
Yom
Geplaatst: 16-01-16 17:32
ik zou zeggen dat het aan haar is wat ze er mee doet want ze zijn van haar. Dat er alleen de kans bestaat dat als zij ze niet ophaalt het pakketje weer terug naar jou komt (weet niet of dat ook echt is eigenlijk??) en jij ze dan weer gewoon te koop gaat zetten
dan ziet ze maar wat ze doet, is niet aan jou om nu iets te doen toch
Meid heeft geen poot om op te staan. Ze heeft ze via internet van een particulier gekocht. Heeft toegestemd met de kosten v/d broeken en met de verzendkosten. Jij hebt inmiddels al ruim die verzendkosten gemaakt ook.
Dat zij zich dan ineens bedenkt, terwijl het geld al is overgemaakt en de broeken al lang op het afhaalpunt liggen; pech gehad. Had ze dan maar mooi eerder moeten bedenken.
En nee, hier krijg je geen problemen mee.
Mocht je haar écht tegemoet willen komen (al zou ik mij eens flink achter de oren krabben of ik dat zo'n meid zou gunnen in dit geval) dan zou je het koopbedrag v/d broeken minus de verzendkosten heen en terug naar haar terug kunnen storten. En dan nog eens minus een bepaald bedrag voor de moeite die jij er voor hebt gedaan. Maar pas als jij de broeken weer veilig thuis hebt liggen. Maar heel eerlijk; zelfs dat zou ik niet eens doen. Verkocht is verkocht, maar nog belangrijker; verzenden = verkocht.
Je geld krijg je niet terug, verkocht is nu eenmaal verkocht. Ofwel vraag je aan iemand anders of die het gaat halen, ofwel ben je je geld kwijt. Kies maar !
Niks... Als jij haar al moet contacteren om te vragen wat er aan de hand is dan zall ze ook wel niet zo dringend haar geld terug willen. Stop dat geld in een potje. Verkoop je broeken en wacht gewoon af, vooral geen moeite doen.