[WIP] Trailer opknappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

[WIP] Trailer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 19:25

Hallo allemaal,

Ik ben ontzettend blij en trots want ik heb mijn eerste eigen trailertje bij elkaar gespaard.
Vorige week vrijdag gelijk wezen kijken naar een trailer waar ik een goed gevoel bij had, altijd Bovag gekeurd en ieder jaar werd alles wat betreft wanden en bodem gecheckt. Eenmaal daar even door het oude trailertje heen kijken en juist kijken in oplossingen.

Het deurtje was aan de onderkant wel verrot en daar gaan we uiteindelijk een nieuwe voor maken. Onze plannen zijn omdat deze trailer technisch in orde is en verder niet verrot is deze geheel op te knappen met een likje verf etc. ik dacht, misschien vinden jullie het leuk om het hele proces te volgen!

Hierbij de foto's van de advertentie:
Afbeelding

Afbeelding

Begonnen met de trailer schoon te maken, we kwamen er achter dat er een keurige rubberen gietbodem in lag.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat het een ontzettend mooie trailer gaat worden *\o/* volgen jullie mee?

Groetjes Michelle
Laatst bijgewerkt door Michelle_S op 12-01-16 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mellanie

Re: Trailer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:27

Staat er toevallig op de papieren welk merk het is ?
Mijn trailer lijkt er heel erg op, en heb hem geheel laten opknappen.

succes :j

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 19:29

Het is een Paradiso uit 1993, ben nu ook nieuwsgierig naar jou trailer! :)

Is er trouwens iemand die verstand heeft over de gewichten van trailer en auto, wat betreft rijden met een B rijbewijs? Deze trailer weegt leeg maar 540 kg, en er staat op de papieren massa gewicht 1600 kg. Is het dan verstandiger hem terug te laten keuren?

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:31

Je trailer is dus geladen 1600 kg, je mag met een B rijbewijs tot 3500 per combinatie.
Dus je auto mag max 1900 wegen en moet op papier de trailer mogen trekken.
Weet je zeker 1600 ? mijn trailer is geloof ik 1100

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 19:33

Oké bedankt voor je uitleg, duidelijk! Op papier staat er inderdaad 1600 kg, kan ik hem dan terug laten keuren? Daar heb ik wel eens wat over gelezen. En wat voor trailer had jij nou?

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:33

Afbeelding

kon zo geen betere foto vinden, behalve de kop en het frame is alles vervangen aan mijn trailer paar jaar geleden. Ik heb een grand prix, weet zo niet hoe het met keuren zit. Maar zal even mijn papieren pakken hoeveel die weegt.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 19:35

Hij lijkt er inderdaad op! Mooie trailer, netjes gedaan!!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 19:42

Vandaag beide wanden afgeschuurd:
Afbeelding

Afbeelding

Met speciale metaalverf ook het ijzerwerk weer mooi zilver geschilderd, wat een verschil!

AfbeeldingAfbeelding

Vervolgens gereinigd en ontvet, daarna de eerste laag grondverf erop, helaas kwamen we niet toe aan de randen, morgen is er weer een dag.

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:36

Ik ga er vanuit dat je een grondlak gebruikt die geschikt is voor dit soort kunststof.

Over het gewicht van de trailer en het rijbewijs: Rijbewijs BE

Willemina_L

Re: [WIP] Trailer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:41

Dat ziet er al heel anders uit, goed hoor!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 10:58

@ ikke, jazeker ;) En bedankt voor je linkje!

Dankjewel Willemina, erg leuk om hier aan te werken!
Gisteren weer eventjes wezen kijken, alles was netjes opgedroogd, hebben de randjes afgelakt, onderkant moet nog even langer drogen voordat we die in de grondverf zetten. Nu een week even rust geven en dan weer verder kijken en evt. de onderkant afverven om de eerste grondlaag te schuren voor een tweede ;)
Afbeelding

Van de week maar eens kijken voor een nieuw stuk hout voor het deurtje ;)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:00

Leuk project!
Ben benieuwd hoe 'ie er straks uit ziet! :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:03

Misschien leuk idee om te vermelden wat voor soort lak en materialen je gebruikt. Direct leerzaam voor iedereen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:03

Die gaat vast heel mooi worden!!

Hou er wel rekening mee dat een gietvloer voor- en nadelen heeft. een klein gaatje in de gietvloer kan ervoor zorgen dat er vocht en urine in de bodem kan trekken en dat deze onder de gietvloer aan het wegrotten is (helaas al vaker gezien bij trailers).
Dus voordat je er een paard mee gaat vervoeren zou ik de bodem wel helemaal (laten) nakijken op mogelijk rot.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:08

Ziet er netjes uit +:)+

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:10

_Mellanie schreef:
Je trailer is dus geladen 1600 kg, je mag met een B rijbewijs tot 3500 per combinatie.

Het is dan wel belangrijk dat je auto ook daadwerkelijk 1600 kg mag trekken. Dan mag je op b rijbewijs rijden met de trailer.

Succes met het opknappen. Ik heb in 2014 mijn trailer compleet gestript en opnieuw opgebouwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:15

lauwie schreef:
_Mellanie schreef:

Het is dan wel belangrijk dat je auto ook daadwerkelijk 1600 kg mag trekken. Dan mag je op b rijbewijs rijden met de trailer.

Succes met het opknappen. Ik heb in 2014 mijn trailer compleet gestript en opnieuw opgebouwd

Onzin!

Zie de link van ikke daar staat de juiste informatie :)

Voor je B rijbewijs moet het totale maximale gewicht van de trailer dus die 1600 opgeteld worden bij de maximale massa van de auto dit moet dan samen onder de 3500 kg uitkomen.

Dan mag een B rijbewijs rijden weegt het meer? Dan ben je BE nodig.

Dan kom je op het puntje mag de auto de trailer trekken? Dit staat helemaal los van het rijbewijs en de auto moet het werkelijk gewicht kunnen trekken dus niet het maximale gewicht. Stel je trailer + paard wegen 1200 kg dan moet je auto 1200 kg kunnen trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:36

Dat is precies precies wat ik zeg ;)

Echter zeg jij dat de auto óók 1600 moet kunnen trekken en dát is niet waar. Dat staat namelijk los van je rijbewijs. De auto moet het werkelijke gewicht kunnen trekken of je nou met B of BE rijdt.

Edit: Ik zie dat Lauwie haar post verwijderd heeft waar ik dit op reageerde :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-16 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:36

Je kunt de trailer vrij makkelijk later terugkeuren naar een lager gewicht. Dit moet bij de RDW. Het gewicht van je trailer samen met het gewicht van je paard moet dus lager of gelijk zijn aan het gewicht dat de auto mag trekken. Let op dat je het gewicht wel goed inschat van je paard.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:37

Dan heb ik dat vast verkeerd begrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:39

Dat denk ik ja, er bestaan helaas nog veel hardnekkig fabels hierover :)

Dus ook voor TS de link van ikke is de enige en juiste info!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:42

Dat ziet er mooi uit. Ik zou zoals vermeld idd de bodem aan de onderkant goed inspecteren. (Lees met een schroefdraaier overal even voelen of het hard genoeg is) onze gietvloer is binnen een half jaar nadat wij hem hadden overgenomen volledig weggerot. Levensgevaarlijk

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:44

Zeker gezien het feit dat het deurtje aan de onderkant verrot was, en er vies strooisel in lag. Trailer altijd leeghalen en schoonmaken (iig zorgen dat je hem droog wegzet), om rot te voorkomen.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:46

belle_boef schreef:
Dat ziet er mooi uit. Ik zou zoals vermeld idd de bodem aan de onderkant goed inspecteren. (Lees met een schroefdraaier overal even voelen of het hard genoeg is) onze gietvloer is binnen een half jaar nadat wij hem hadden overgenomen volledig weggerot. Levensgevaarlijk

Hier ook drie jaar oude gietvloer :j het hout onder de gietvloer helemaal verrot -O-
Daarom gekozen om een houtenvloer erin te leggen, met daarboven op rubberen matten die je eruit kan halen zodat het eronder niet vochtig blijft

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:03

_Mellanie schreef:
belle_boef schreef:

Hier ook drie jaar oude gietvloer :j het hout onder de gietvloer helemaal verrot -O-
Daarom gekozen om een houtenvloer erin te leggen, met daarboven op rubberen matten die je eruit kan halen zodat het eronder niet vochtig blijft

En iedereen hier maar beweren dat mijn advies van goede lak op de bodem onzin is.......

Ik heb de gietvloer er na 12 jaar uit gesloopt en slechts een, oppervlakkig slecht plekje; twee bovenste laagjes van het multiplex waren slecht, ter grootte van een flinke hand.