dilemma aankoop vrachtwagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bolletje

dilemma aankoop vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 21:51

Ik zit in dilemma...
Ik heb nu een peugot 307 en een pony trailer voor mijn shet maar aangezien ik niet de weg op durf met aanhanger en nog mijn e rijbewijs moet halen kosten al gouw 900 euro.
Heb ik een aanbetaling gedaan voor een nieuwe pony vrachtwagen b rijbewijs diesel bouwjaar 2005 mooie prijs vrienden prijs
Nog nooit pony in gestaan.
Maar dat betekent dat ik dus mijn auto weg moet doen 2 diesel is niet te betalen. Nu heb ik deze optie en moet nog 3500 bijbetalen de trailer gaat natuurlijk dan ook weg richtprijs 900 euro.
Maar dan betaal ik dus volle pond wegenbelasting per maand voor die nieuwe paarden vrachtwagen wel nieuw model.
Moet ik nog wel dus 3500 neertellen.
Of optie 2 ik koop een oldtimer vrachtwagen 1983
Bouwjaar hou deze auto die ik nu heb en verkoop alleen mijn trailer. Zit ik met lage wegenbelasting. En leg ik 2000 neer.
De oldtimer bespaart mij hoop geld maar die nieuwe vrachtwagen krijg ik voor vriendenlijst. En is ruim 20000 waard.. kan geen beslissing maken...

PocoGaucha

Re: dilemma aankoop vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:56

ik zou dan voor de nieuwe gaan, want je bent met de oldtimer waarschijnlijk dat bedrag kwijt aan onderhoud.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:57

Ken de gewichten van auto en ponytrailer niet maar weet je zeker dat je hem niet zonder BE rijbewijs mag trekken? Ik mocht mijn anderhalfpaards ook achter mijn Audi A4 zonder E.

daroosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:17

Ik zou ook voor de nieuwe gaan. Bouwjaar 1983 = 32 jaar oud! Vind daar maar eens onderdelen voor als er iets stuk is. Hoe vaak ga je met je shet op pad en hoe ver?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:31

blue_sky schreef:
Ken de gewichten van auto en ponytrailer niet maar weet je zeker dat je hem niet zonder BE rijbewijs mag trekken? Ik mocht mijn anderhalfpaards ook achter mijn Audi A4 zonder E.

Mjn idee ook! Er mag tegenwoordig meer met B dan eerst. Ik zou de papieren er maar eens bij pakken.
Zou zomaar kunnen dat je alleen hoeft te leren rijden met de aanhanger, stuk goedkoper dan een vrachtwagentje kopen.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 23:26

Mijn auto moet zowiezo weg mag hem niet meer in centrum. Rijden binnenkort en mag hem.met b trekken maar durf het gewoon niet ik zal 1 x per maand weggaan onderhoudt is geen probleem vriend van mij heeft garage alleen materiaalkosten voor mijn rekening.het wordt 1 van de 2 vrachtwagens maar welke elke maand wegenbelasting betalen is ook een duur grapje.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:37

Een paardenvrachtwagen valt in het kwart tarief he, dat is helemaal niet zo duur. Is dat niet te doen naast je gewone auto? Ik betaal daar 35 euro per maand voor voor mijn paardenwagen.
Ik zou voor de nieuwere gaan. De oltimer regeling is naar 40 jaar opgeschoven dus daar valt dat oude ding nog lang niet onder. Of je moet een verzoek indienen en dan mag je er in de wintermaanden niet mee rijden, ook niet handig.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 23:46

Oh dat wist ik niet dan ben ik verkeerd geïnformeerd mag ik vragen wat je aan verzekering betaald per maand?

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:48

Ik betaal 200 euro ongeveer per jaar

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:50

bolletje schreef:
Of optie 2 ik koop een oldtimer vrachtwagen 1983 Bouwjaar hou deze auto die ik nu heb en verkoop alleen mijn trailer

bolletje schreef:
Mijn auto moet zowiezo weg

Ben ik nou gek of zeg je twee compleet tegenovergestelde dingen hier :o? ?

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 23:52

Ja haha je heb gelijk of auto direct weg of later dat ik.hem nog aan houdt daar ben ik ook nog noet helemaal over uit pff heb er slapeloze nachten van...ene moment denk ik het 1 andere moment denk ik het andere...

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:59

Oldtimer vrachtwagen loopt op diesel? Dan geld de regeling niet waar naranga het over heeft. Die regeling is alleen voor benzine. En onderdelen voor oldtimer van Mercedes zijn altijd te krijgen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:09

Naranga heeft het niet over het oldtimer-tarief, maar over het kwarttarief voor vrachtwagens. Dat bestaat gewoon en geldt voor vrijwel alle hobbymatig gebruikte grote voertuigen (campers, paardenvrachtwagen etc). De B-rijbewijs auto's vallen hier echter niet onder, daar betaal je voor zover ik weet gewoon het normale tarief voor ogv het gewicht en dat loopt flink op.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:14

gomir schreef:
Naranga heeft het niet over het oldtimer-tarief, maar over het kwarttarief voor vrachtwagens. Dat bestaat gewoon en geldt voor vrijwel alle hobbymatig gebruikte grote voertuigen (campers, paardenvrachtwagen etc). De B-rijbewijs auto's vallen hier echter niet onder, daar betaal je voor zover ik weet gewoon het normale tarief voor ogv het gewicht en dat loopt flink op.

B vrachtwagens vallen er ook gewoon onder, ligt geheel aan hoevaak je dat ding gebruikt.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:34

Ik betaal 60 euro per maand voor mijn b vrachtwagentje, dat is wegenbelasting en verzekering (ik heb geen schadevrije jaren). Hij valt idd onder het kwarttarief.

Ik zou voor de nieuwe gaan als ik jou was.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 02:59

Gewoon even nieuwsgierigheid: een nieuw vrachtwagentje voor 3500?
Ben je daar geen nulletje vergeten?

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:19

R12312 schreef:
gomir schreef:

B vrachtwagens vallen er ook gewoon onder, ligt geheel aan hoevaak je dat ding gebruikt.

Het ligt er niet eens aan hoevaak je m gebruikt. Als hij nog niet geregistreerd staat op kwart tarief moet je gewoon bewijs (een paar foto's) insturen naar de belastingdienst dat hij in gebruik is voor paardenvervoer. Hoeveel km ik er mee maak interesseert ze niet. Voor die mijne die op papier nog 1950 weegt (na ombouw hebbn ze hem nooit laten herkeuren bij de rdw) betaal ik 35 euro p/m.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:24

Wolkje schreef:
Gewoon even nieuwsgierigheid: een nieuw vrachtwagentje voor 3500?
Ben je daar geen nulletje vergeten?

nieuwe pony vrachtwagen b rijbewijs diesel bouwjaar 2005

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:39

Okee, dus het probleem is dat je niet met je trailer durft te rijden, je een E-rijbewijs halen (nu) te duur vindt en daarom wil je nu je auto en trailer wegdoen voor een vrachtwagen en die vrachtwagen als je enige vervoer gebruiken. En dat allemaal omdat je één keer per maand je shet wil vervoeren... Is dit een beetje een correcte samenvatting TS?

Heb je enig idee wat een vrachtwagentje slurpt tov een personenauto?

Heb je ooit rijles genomen met een aanhanger? Denk je niet dat dat een veel kortere klap is? Echt, neem eerst een paar rijlessen om jezelf beter wegwijs te maken met het rijden met een aanhanger en kijk dan of je het nog steeds niet durft.
Zo zou ik het zelf in ieder geval aanpakken als dat mijn voornaamste reden was om een vrachtwagen te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:00

NiFallor schreef:
Okee, dus het probleem is dat je niet met je trailer durft te rijden, je een E-rijbewijs halen (nu) te duur vindt en daarom wil je nu je auto en trailer wegdoen voor een vrachtwagen en die vrachtwagen als je enige vervoer gebruiken. En dat allemaal omdat je één keer per maand je shet wil vervoeren... Is dit een beetje een correcte samenvatting TS?

Heb je enig idee wat een vrachtwagentje slurpt tov een personenauto?

Heb je ooit rijles genomen met een aanhanger? Denk je niet dat dat een veel kortere klap is? Echt, neem eerst een paar rijlessen om jezelf beter wegwijs te maken met het rijden met een aanhanger en kijk dan of je het nog steeds niet durft.
Zo zou ik het zelf in ieder geval aanpakken als dat mijn voornaamste reden was om een vrachtwagen te kopen.

Ik ga hier in mee. Rij nog niet zo lang met aanhanger en moet hier ook nog handiger en vertrouwd mee raken maar now way dat ik daarom maar dagelijks in een vrachtwagentje zou gaan rijden. Handig joh met boodschappen doen en het gros van de parkeergarages pas je niet eens in.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 02:21

Ja dankje moest ze effe allemaal.op.een rijtje zetten jullie hebben gelijk en goed samengevat. Ik heb besloten tog mijn trailer te houden en wat lessen te nemen