Wat missen we nu nog?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s_allisha

Wat missen we nu nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 12:16

Zelf ga ik met een paar anderen een eigen onderneming opstarten. We hebben al een aantal ideeën, maar er kan natuurlijk altijd meer bij.

Mijn vraag aan jullie is: Wat missen we nog? Wat is handig en waar loop je tegen aan?

Het gaat wel over paarden artikelen. Dingen die er nog niet zijn, maar wel erg handig zouden zijn.

Babootje

Re: Wat missen we nu nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:18

wel handig om te weten wat voor onderneming het gaat worden en wat voor ideeen je al hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:18

Wat is je vraag precies?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:19

naar de KvK startersdag gaan...
en goed duidelijk afspraken op papier wie voor wat verantwoordelijk is en hoe geldzaken (ook verlies en schulden) verdeeld gaan worden.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:22

Jullie gaan echt spullen ontwikkelen en willen weten wat er nog mist?

Moet ik zo de vraag lezen?

Want ik durf zo niet 1,2,3 te zeggen wat ik mis... Denk dat je dan vooral naar de kant van het personaliseren gaat (opdruk etc)

oneunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:04

Begrijp je vraag niet helemaal, maar in ieder geval laat alles alsjeblieft goed beschrijven en vastleggen voor je begint. Ook als die 'anderen' waar je het bedrijf mee wilt runnen familie / vrienden zijn. Kan een hoop ellende vookomen mocht er eens iets opdoen.

s_allisha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 14:38

Nee ik doe dit met een aantal mensen voor school. We zijn al aangemeld en hebben wel een idee. Je hebt bijvoorbeeld voerscheppen, maar als je 1 schep hebt heb je niet een kg brok of muesli. Dus zul je een schep moeten hebben die ook het aantal kg muesli aangeeft. Dat soort dingetjes. Je hebt bijvoorbeeld voor alles iets waar je het kunt ophangen. Je hebt een zadelsteun droogrekken voor je dekjes, je kunt je hoofdstel ophangen, maar je hebt niks om je peesbeschermers goed te kunnen opbergen.

Dus gewoon waar loop je tegen aan? Wat missen we in de paardenwereld nog wat ontzettend handig zou zijn?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:40

Heb altijd een hekel aan om teugels los te moeten halen om martingaal (ringetjes) te bevestigen (voor t springen). Een wat handiger systeem zou fijn zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:43

s_allisha schreef:
Nee ik doe dit met een aantal mensen voor school. We zijn al aangemeld en hebben wel een idee. Je hebt bijvoorbeeld voerscheppen, maar als je 1 schep hebt heb je niet een kg brok of muesli. Dus zul je een schep moeten hebben die ook het aantal kg muesli aangeeft. Dat soort dingetjes. Je hebt bijvoorbeeld voor alles iets waar je het kunt ophangen. Je hebt een zadelsteun droogrekken voor je dekjes, je kunt je hoofdstel ophangen, maar je hebt niks om je peesbeschermers goed te kunnen opbergen.

Dus gewoon waar loop je tegen aan? Wat missen we in de paardenwereld nog wat ontzettend handig zou zijn?

Zo'n schep is per merk muesli en brok anders, is onbegonnen werk.
Makkelijks is om dan 1 x af te wegen en met watervaste stift streep op je voerschep te zetten.

Voor peesbeschermers heb je ook soort van kapstokjes met langere schuine pootjes om ze aan te steken, zodat ze ook kunnen drogen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:59

Babootje schreef:
Heb altijd een hekel aan om teugels los te moeten halen om martingaal (ringetjes) te bevestigen (voor t springen). Een wat handiger systeem zou fijn zijn.

Musketonhaakjes? Heb ik al jaaaren standaard aan mijn teugels; ook handig als je je paard aan de hand wil leiden.
In de endurance soort van de standaard-oplossing. Sommige hoofdstel-sets worden er gewoon mee geleverd.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:41

Mijn tip is om eerst duidelijker te leren formuleren. Je vraag is ongelooflijk vaag, ik begrijp niet wat je wil weten.

Als je een eigen onderneming start, zul je sowieso een bedijfsplan op tafel moeten leggen. Daarin moet je kort en bondig uiteenzetten wat jouw bedrijf gaat doen, hoe je dat gaat doen, hoe je de opstartkosten gaat financieren, wat je omzetverwachting is en waarop je dat baseert, etc. Maar dat plan krijg je niet geschreven als je niet eerst duidelijker leert formuleren.

Maar in ieder geval veel succes gewenst met je zaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:45

3 in 1 beschermers die niet van neopreen gemaakt zijn en goed ademen :j

s_allisha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 18:41

Babootje schreef:

Dat is wel een hele goede!

s_allisha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 18:44

Andra_S schreef:
Mijn tip is om eerst duidelijker te leren formuleren. Je vraag is ongelooflijk vaag, ik begrijp niet wat je wil weten.

Als je een eigen onderneming start, zul je sowieso een bedijfsplan op tafel moeten leggen. Daarin moet je kort en bondig uiteenzetten wat jouw bedrijf gaat doen, hoe je dat gaat doen, hoe je de opstartkosten gaat financieren, wat je omzetverwachting is en waarop je dat baseert, etc. Maar dat plan krijg je niet geschreven als je niet eerst duidelijker leert formuleren.

Maar in ieder geval veel succes gewenst met je zaak!

Dit snap ik wel. Het is voor ons ook nog onduidelijk. Ik doe dit als een soort eindopdracht voor school en het lukt wel of niet, dat zullen we zien.