Nu is mijn vraag: wat doen jullie in zo'n geval?
Ik heb met de koper in kwestie geen schriftelijk contract, maar ik heb via e-mail verkeer wel een bevestiging van haar gekregen dat zij akkoord ging met de voorgestelde prijs.
Na de eerste factuur heeft zij gezegd liever contant te willen betalen, maar vanaf dat moment heb ik gemerkt dat ze me probeerde te ontwijken. Ze was in elk geval nooit meer bij de paarden op momenten dat ik daar was.
Na 3 maand radiostilte heb ik haar uiteindelijk gezegd dat ze het paard moest komen ophalen en meteen het geld meebrengen. Het ophalen heeft ze gedaan, het geld meebrengen helaas niet. Ik was al blij dat ze hem kwam halen want ondertussen bleef hij mij geld kosten, de paarden moesten van de wei en hooi of stalstrooisel zijn natuurlijk niet gratis.
Intussen heb ik nog een aantal keer een vriendelijke herinnering gestuurd van de factuur, maar daar kreeg ik nooit reactie op. Vandaag kreeg ik echter een aangetekend schrijven (zonder haar naam erop!) om de zeggen dat er geen schriftelijke overeenkomst is en dat ze daarom weigert te betalen...

En nu? Is er kans dat ik ooit mijn geld krijg of was ik in de fout door geen contract op te maken?