Ervaring Sluis of Wesco trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Ervaring Sluis of Wesco trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 16:23

Ik wil gaan kijken voor een nieuwe trailer en nu ben ik tegen een Wesco 1,5 paards trailer aangelopen en een Sluis 1,5 paards trailer.

De Sluis is van bouwjaar 1997, Wesco is van 2003.

Nog een behoorlijk verschil in leeftijd, maar ook een behoorlijk verschil in prijs. De Sluis zit rond de 2000 euro, de Wesco rond de 1100 euro. De Sluis is dus behoorlijk prijziger, maar wel ouder. Zit er zo'n verschil in kwaliteit? Waar komt dit prijsverschil vandaan?

Ik hoor graag ervaringen en tips met deze merken aangezien ik zelf geen ervaring heb met deze trailers.

Ik neig zelf meer naar de Sluis omdat ik daar veel positieve verhalen over tegenkom.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:25

@ ikke kun je even komen toelichten
Ts das wijze man van bokt ;)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 17:20

Ik ken hem via het topic van wat voor auto voor de trailer..

Graag wat advies want tot nu toe weinig reacties :o

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:45

Heb je meer informatie? Want je moet wel appels met appels vergelijken natuurlijk.

Van welke materialen zijn de trailers? Hout, polyester, aluminium?
Hoe is de onderhoudshistorie? Bodem, voorkant, remmen, banden.
Wat is het ledig gewicht en laadvermogen? Misschien is er eentje terug gekeurd en mag er nu amper een shetlandpony in?
Staan ze bij een particulier te koop of via een dealer?

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:02

Sluis zit net iets degelijker in elkaar en oogt wat mooier. Daarentegen heeft wesco modellen die van binnen wat ruimer zijn, vooral qua hoogte.Echter zijn de wesco's van dit bouwjaar , in houten uitvoering niet erg gewild, om wat voor reden dan ook.Daar kun je je voordeeel mee doen. En natuurlijk geld voor 2ehands vooral in wat voor staat van onderhoud ze zijn. Een goede van 97 heb je meer aan dan een barrel van 2003 of andersom. Daar kunnen we hier eindeloos over discusseren maar zolang we ze niet "live" zien is er weinig zinnig's over te zeggen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 18:23

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:48

Hier een trotse eigenaar van een zelfde Wesco. De onze is van 2000 en is een fijne trailer. Ligt prettig achter de auto en nooit veel kosten aan gehad eigenlijk. Van binnen ruim en hoog. Sluis heb ik geen ervaring mee.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:54

ik heb beide gehad nu een sluis.. maar vond/vind de sluis fijner maargoed ik heb ereentje van polyester.. maar wesco was ook wel fijn merk.. is die wesco ook nagelopen? bodem etc. goed? volgens mij staat dat er niet in ofwel? zou dat voor beide even navragen..
Laatst bijgewerkt door nikitabanana op 22-10-15 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:55

Ik heb het grotere broertje (2 paards) van de Sluis. Zelfde bouwjaar, zelfs. Ik heb er een Quarter, Welsh en Shet in (in verschillende combi's) en af en toe een KWPN'er van 163 cm. Dat is ook wel de maximale maat, heb ik gemerkt, nog groter en ze staan met de oren tegen het dak.
Ik heb er tot nu toe weinig onderhoud aan gehad (nieuwe bandjes, nieuw remkabeltje, zelf een derde remlicht en reflectiestrepen laten aanbrengen), en ik vind 'm erg prettig achter de auto liggen.

Karreman

Re: Ervaring Sluis of Wesco trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:12

Die wesco is al eens geschilderd .Mijn indruk is dat ie nog niet in topstaat verkeerd

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:24

Zo op het oog lijkt de Sluis in flink betere staat, maar je kan beter langs gaan en kritisch gaan kijken (dus ook de onderkant, hoekjes, etc)

Ikzelf heb een Sluis uit 1997, ongerestaureerd en die is in uitstekende staat. En ligt echt super fijn achter de auto. Maar het hangt nogal van de staat af.

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:28

Ik heb een wesco, super fijne, stevige trailer. Je voelt hem bijna niet achter je auto! met Sluis heb ik geen ervaring.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:25

Geschilderd? Bij mijn weten moet je ze inwrijven met lijnolie. Dan blijven ze vochtafstotend.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:16

Als je er een koopt, doe een aankoopkeuring en laat de kitranden goed controleren

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 08:28

Domme vraag misschien, maar kan je de aankoopkeuring eventueel bij de verkopende partij doen als dit mogelijk is?

Toevallig kwam ik nu ook een volpolyester Sluis tegen uit 1998, 1 3/4 paards. Waarschijnlijk dat we daar morgenochtend even gaan kijken. Lukt me alleen nu even niet om daar een linkje van te plaatsen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:17

Ja hoor dat kan, word je gratis opgelicht ook.
Nooit doen dus altijd vragen of je hem een aankoopkeuring mag doen en bij afkeur je geheel aankoopbedrag terug krijgt.

Ik ben toentertijd opgelicht voor ruim 1500€ bij zeer grote bekende dealer helaas kwam ik er een jaar later achter bij een keuring zo was mijn trailer van 2004 en de banden uit het jaar 2000.
Echter hoorde ik ook dat mijn bodem rot was 1100€ jaar later.
Met een aankoopkeuring was mij 2600€ extra kosten bespaard gebleven en mijn trailer kostte al bijna 4000€

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:37

Naath86 schreef:
Domme vraag misschien, maar kan je de aankoopkeuring eventueel bij de verkopende partij doen als dit mogelijk is?

Toevallig kwam ik nu ook een volpolyester Sluis tegen uit 1998, 1 3/4 paards. Waarschijnlijk dat we daar morgenochtend even gaan kijken. Lukt me alleen nu even niet om daar een linkje van te plaatsen.

Is dat deze:?
http://link.marktplaats.nl/m977679752

Dat is geen volpolyester trailer. Dat is een betonplex trailer met een glasvezel en polyesterhars gesprayde laag erover. Ik heb exact net zo een gehad. Daar begon die toplaag helemaal van te verweren, zat geen goede gelcoat (toplaag) over. Wel hele fijne trailer trouwens. Ging weg omdat die te laag was voor mijn toenmalige reus van 1.78 mtr.
Is vervangen door een hogere Sluis/Saris. Ook een hele fijne trailer.

Ik ga mee met Karreman, die Sluis oogt beter dan die Wesco.
Ik heb ook goede ervaring met De Boer in Pesse. Maar goed, ik koop dan ook nieuw, dan ligt het verhaal iets anders.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 11:13

Roodvos dat is hem inderdaad. Vind de trailer er nog wel heel netjes uitzien en heel degelijk. Waarschijnlijk dat we daar morgenochtend even naar gaan gekeken.

Helaas een nieuwe zit er nog even niet in.. Door wat veranderingen hebben we z.s.m. een trailer nodig en helaas ligt het budget even niet zo hoog..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:16

Hij ziet er ook nog netjes uit. Maar denk erom dat voor een volpolyester trailer de prijzen anders liggen. Dat je geen volpolyester prijs betaald voor wat eigenlijk een houten trailer met beschermlaag is.

Mijn opmerking m.b.t. nieuw sloeg op het keuringsadvies. Daar heb ik geen ervaring mee. Stond er niet zo helder :D .

Succes met je zoektocht.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:08

piezze schreef:
Geschilderd? Bij mijn weten moet je ze inwrijven met lijnolie. Dan blijven ze vochtafstotend.

Ja lijnolie kan ook maar deze is een keer overgeschilderd. En dan moet op den duur weer schilderen, net als bij houten kozijnen.

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:15

Ik heb ook een Sluis (2-paards) en ben hier echt héél tevreden over!! Te vergelijken met de kwaliteit van een Mustang. Hij ligt als een huis op de weg, geen 'zwabberwanden' en alles degelijk afgewerkt.

Wel goed idee hierboven om hem door een erkend en onafhankelijke Bovag garage te laten keuren, zeker de bodem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:54

Naath86 schreef:

Wij hebben deze trailer altijd gehad (nog steeds), echt superfijn! Hij is zo breed dat je er ook makkelijk in kan opzadelen bijvoorbeeld. Is nu alleen wel heel erg aan onderhoud toe (maar dat komt omdat mijn vader ermee door het land rijdt achter de trekker en hij maakt hem nooit schoon :+ )

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 23:12

Morgenochtend gaan we bij de Sluis kijken en ook kwam hij nog met een Westeria die hij net had binnen gekregen. Prijs 1.950. Lees op zich goede ervaringen op Internet met Westeria.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:20

Met zadelkamer is wel fijn! :j

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:20

Ik heb een Wesco, wel wat ouder dan die uit je advertentie, maar was een opknapper, is tot op het chassis kaalgemaakt en opnieuw opgebouwd (alle hout en rubber vloeren vervangen, elektra, banden, etc) voor uiteindelijk 1450€ heel blij mee en ziet er nu na 3 jaar nog steeds prima uit